Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #1 Del Skrevet 29. april 2009 Vi vurderer nå å bytte inn vår Opel Astra personbil i en stasjonsvogn og har fått inntrykk av at Skoda Octavia gir mye bil for pengene. Noen her som har en slik bil og kan komme med erfaringer? Hvordan er service/vedlikeholdskostnadene og hvor dyr er den i drift? Bør man kjøpe bensin eller diesel? Både positive og negative erfaringer ønskes slik at vi er godt informert om hva vi skal se etter. Planen er å kjøpe brukt - ikke eldre enn 2006 modell. På forhånd takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 29. april 2009 #2 Del Skrevet 29. april 2009 Vi tenker også på det samme, men ikke før neste år... Men er uansett interessert i å høre hva folk har å svare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #3 Del Skrevet 30. april 2009 Har ikke Octavia selv, men har kjente som er veeeldig fornøyd. Bilen har også fått gode skussmål i diverse biltester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #4 Del Skrevet 30. april 2009 Kjører en Skoda Octavia RS 170hk, og jeg elsker den bilen. Har tidligere kjørt MB og WW stasjonsvogn, og hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med en Skoda men..så feil kan man ta. DIGGER DEN BILEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #5 Del Skrevet 1. mai 2009 Har et vennepar som har prøvd omtrent alt av biler... og iflg de så er Skoda Octavia utrolig bra bil. De er superfornøyde. Man får mye bil for pegene ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #6 Del Skrevet 1. mai 2009 Har en octavia sedan. Er utrolig vanskelig å rygge med siden den er så høy bak. Man ser så og si ingenting. Men er overraskende stor plass inni! Baggasjerommet er stort. Har hatt noe trøbbel med at vinduene faller ned og har byttet innmaten i to av dørene. Håndtaket på førersiden fungerer heller ikke og man må ta ned vinduet for å åpne døren fra utsiden. Er en 2006-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #7 Del Skrevet 31. mai 2009 Har nettopp kjøpt en Octavia 4x4, og føler selv jeg har fått en bra bil. Var egentlig på jakt etter en Touran, men endte opp med Skoda i steden. Historikken er bra, lite feil. Octavia II er lengere, større inni, og basert på Golf V plattformen. På min bil er det bytta 2-3 komponenter på garanti (ett hjullager, stab.stag, og en føler). Syns ikke dette er ille på en bil som snart tipper 200000 km. Er så langt storfornøyd med min 2006 Octavia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 31. mai 2009 #8 Del Skrevet 31. mai 2009 Bror min har nå octavia nr 2, som firmabil, og han kjører mye. Han er i alle fall fornøyd med sin, har ikke hørt at han har hatt noen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #9 Del Skrevet 31. mai 2009 Hva er forskjellen på Octavia II og ikke-II? Har nettopp kjøpt en 2007 modell som har det nyere designet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 7. juni 2009 #10 Del Skrevet 7. juni 2009 Nå har ikke vi Octavia, men Fabia, som vi stort sett er fornøyd med. Men har flere venner og familie med Octavia som virkelig skryter av bilene sine, de sier den er rimelig i drift. Man får mye bil for pengene, bagasjeplassen er meget god og ikke minst Octavia er god å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juni 2009 #11 Del Skrevet 7. juni 2009 Har en octavia sedan. Er utrolig vanskelig å rygge med siden den er så høy bak. Man ser så og si ingenting. Men er overraskende stor plass inni! Baggasjerommet er stort. Har hatt noe trøbbel med at vinduene faller ned og har byttet innmaten i to av dørene. Håndtaket på førersiden fungerer heller ikke og man må ta ned vinduet for å åpne døren fra utsiden. Er en 2006-modell. Samme problemet har vi. Hos oss har begge rutene bak detti ned, og nå funker heller ikke førerdøren innenifra, og vi må åpne vinduet og lukke opp døret. Vannskelig å rygge med bilen pga høye bakseter, men bagasjerommet er jo stort og det er god benplass. Er 2006 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå