Gå til innhold

Jeg er så inderlig lei..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei hei...(Har skrevet nesten det samme innlegget på Graviditet)...

Vi er et par,jeg,Elisabeth,er 30 år og min mann,Michael,34 år.Vi har en datter,Aurora på 10 år.

Vi vil ikke ha flere barn,men folk maser stadig vekk om at vi må skaffe oss flere,ellers er det noe vi kommer til å angre på!Hvordan kan man si at de skal passe sine egne saker,uten at de beskylder oss for å være egoistiske..?Vi har sagt at det er hyggelig at de bryr seg om barnet vårt og om vår lille familie,men dette begynner å gå over stokk og stein..Vi har sagt til dem ganske pent at det er faktisk ikke deres sak....Vel,vel,uansett vi er helt og holdent fornøyd med vår egen datter og nye bleieskift og nattevåk frister aldeles ikke...

Hilsen Elisabeth og delvis Michael..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjenner til problemet. Vi kunne ikke få flere men opplever stadig: "vil dere ikke ha flere?" og en ting som er særlig dumt med barnet til stede "har dere bare henne?". Hva må det stakkars barnet tro? At hun er "bare"?

Og alle sier, til henne: Næ, har du ingen søsken? Stakkars deg!. Jeg blir så irritert!

Jeg har vurdert å begynne å spørre de med flere enn to barn: "hvorfor har dere så mange?". Hadde det vært noe tror du? Å spørre slik mener jeg?

Personlig så synes jeg at mange i beste mening bryr seg litt for mye om hva andre velger å gjøre/ikke velger å gjøre.

_________________

Hilsen Lissie1212[ Dette Innlegg er endret av: Lissie den 2002-04-19 08:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg er enig. Folk bryr seg for mye om hva andre gjør.

Det verste er at det ser ikke ut som man kan gjøre folk fornøyde likevel.

Da jeg hadde ett barn som nærmet seg to år, maste folk på oss om å tenke på en til. Så skjedde det samme når andre mann var rundt to år. Nå har vi tre, og folk bemerker at vi har mange og at de er tett på hverandre.

Jeg aner ikke helt hva de mener. Det viktigste for meg, er at vi har det bra sammen vi fem.

Heldigvis har vi gjort det so passer oss selv best. Da blir det lettere å leve med det.

Men folk bryr seg nå med alt. En annen lenke her inne diskuterer amming. Jeg blir helt matt. Vi mener så forskjellig alle smmen. Men det som er sikkert er at det rammer noen i begge ender. Mange mennesker tar seg nær av sånt, og det kan vi kanskje tenke på alle sammen, før vi buser ut med ting vi ikke har noe med. Men det er vel kanskje litt kjekt å mene noe også når man møter andre.

Det er nok som regel ikke vondt ment uansett, men det er slitsomt å ikke føle at man gjør ting rett, spesielt for noen.

Medusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Medusa

jeg er helt enig med deg at man få selv få gjøre som man vil - med dette er faktisk et diskusjonsforum - og poster man innlegg her - ja da må man også regne med å få svar man ikke ønsker å lese. det er jo hele poenget med en diskusjon. å se ting fra flere kanter og synspunkter. synes du dette virker sårende - ja da får du vel la være å skrive innlegg her da - eller lese andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...