Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2003 #1 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei! Jeg trenger råd fra dere der ute :D Jeg er nettopp ferdig utdannet systemutvikler, og det er ikke spesielt lett å få åjobb som dette for tiden. Jeg har 5 års utdannelse, gode karrakterer og referanser og har bla.a. tatt deler av studiet mitt i utlandet. Jeg har tenkt til å oppsøke bedrifter som ikke har lyst ut stillinger, for å sjekke om de er interesserte i å prate med meg ang jobb. Jeg lurer på hva dere synes er det beste tidspunktet for å sette i gang med dette? Mye av tankearbeidet og kartleggingen av bedrifter er allerede gjort, det jeg lurer på er NÅR selve kontaktingen bør skje. Ikke i ferien, selvfølgelig -men når slutter egentlig den? Og kanskje rett etter ferien heller ikke er så lurt? Hva tror dere? jeg har jo ikke så mye erfaring fra arbeidslivet, i hvert fall vet jeg ikke hvor opptatte ledere er ved ulike deler av kalenderåret... Jeg setter stor pris på alle svar, vet jo at det ikke er noe "fasitsvar" på dette :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 17. juli 2003 #2 Del Skrevet 17. juli 2003 Mitt råd er at du kontakter den enkelte bedrift allerede nå, forhører deg om hvem som er kontaktperson og når h*n eventuelt kommer tilbake fra ferie. Hvis vedkommende ikke har tatt ferie enda, kan du gjøre avtale om å ta nærmere kontakt etter ferie (også spør du selvfølgelig når vedkommende er tilbake og når du kan ta kontakt) Jeg synes det er dumt å vente. Selv om det er ferietid er det lurt å "komme seg igang". Ta den første kontakten allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 18. juli 2003 #3 Del Skrevet 18. juli 2003 Mange av de store bedriftene ansetter nye til høsten, så sånn sett burde du søkt i vår... Tror dermed det ikke spiller så stor rolle når du søker, men bruk dine kontakter hvis du har noen. Det er ikke lett å bli sett i en stor bunke gode søknader, så fint med en hjelpende hånd til å få søknaden i riktig bunke! Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 18. juli 2003 #4 Del Skrevet 18. juli 2003 Vet at mange bedrifter kvier seg for å ansette noen nye sånn på høsten p.g.a. budsjett o.l. Så det mest gunstige er kanskje å forhøre seg på høsten med tanke på en jobb i januar... Vil forøvrig råde deg til å vise frem noe du har utviklet eller vise ordentlig hva du kan på en eller annen måte, det er slikt som gjør at man kan være en av de heldige som blir "sett". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå