Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men herregud da! Jeg som gjest VET jo aldri HVORFOR håndkleet er surt. I maneg tilfeller er de sure fordi de har hengt for lenge (folk med trommel ol).

Om jeg ikke hadde hatt trommel selv, og håndklærne hadde blitt sure pga dårlige tørkemuligheter, hadde jeg hvertfall ikke hengt de opp slik at andre mennesker måtte tørke seg på de.

Så du ville latt være å ha håndkle på badet i det hele tatt? Man MÅ ikke tørke seg i et håndkle bare fordi det henger der, vet du... Så alternativene er: Henge opp surt håndkle, og så kan gjestene selv velge hva de vil gjøre, eller Ikke ha håndkle på badet, så folk er nødt til å tørke seg på dopapir/seg selv/lufttørke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Jeg tror nesten jeg aldri har opplevd at andre har sure håndklær på badene sine. :klø:

Hos oss henger det alltid to håndklær på hvert toalett, og de skiftes en gang i uka eller oftere ved behov. Aldri sure håndklær her, med andre ord.

Skrevet

Jeg har heller aldri hatt sure håndklær men har vært hos mange som har det.Så de siste åra har jeg dritt i å tørke hendene hos andre ;-)) Må nok riste de tørre, orker ikke den lukta.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har to toaletter; gjestetoalett og "vårt" toalett. Gjestetoalettet er nede i gangen, "vårt" toalett er like ved soverommet. Dessverre er det litt kortere avstand fra kjøkken/stue til "vårt" toalett enn det er til gjestetoalettet...

Gjestetoalettet blir brukt kanskje 5 ganger i uka, og jeg skifter håndkle der omtrent annenhver uke.

"Vårt" toalett har ikke egen vask, man må inn i naborommet (et knøttlite bad med dusjkabinett og håndvask) for å vaske hendene. Dette rommet er på 3-4 kvm og har bare ett opphengssted for håndklær - så her henger både rene håndklær, brukte dusjhåndklær og badekåpa til mannen.

Når gjestene VET at det er et gjestetoalett i huset (som er atskillig renere og ryddigere også) og fremdeles insisterer på å bruke "vårt" fordi det er nærmere, så har de seg selv å takke om de ender opp med å tørke hendene på noe som "har vært i rompa mi".

Tror imidlertid ikke de fleste mennesker tenker stort over dette ;)

Gjest Grafica
Skrevet
Om jeg ikke hadde hatt trommel selv, og håndklærne hadde blitt sure pga dårlige tørkemuligheter, hadde jeg hvertfall ikke hengt de opp slik at andre mennesker måtte tørke seg på de.

Jeg har ikke trommel, og klærne tørker tregt på badet mitt, slik at det blir en litt sånn "småsur" lukt i ting som bruker lang tid på å tørke, f.eks. håndkler. Lukta plager ikke meg, men må jeg kanskje legge vekk gjestehåndkleet før folk kommer da? Er det bedre å være frekk vert uten hånd-håndkle, enn å være kjip vert med håndkle som lukter surt (noe jeg ikke kan noe for?)?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ikke trommel, og klærne tørker tregt på badet mitt, slik at det blir en litt sånn "småsur" lukt i ting som bruker lang tid på å tørke, f.eks. håndkler. Lukta plager ikke meg, men må jeg kanskje legge vekk gjestehåndkleet før folk kommer da? Er det bedre å være frekk vert uten hånd-håndkle, enn å være kjip vert med håndkle som lukter surt (noe jeg ikke kan noe for?)?
Skrevet

Ja, det synes jeg.

Sure håndduker er sinnsykt ekkelt å tørke hendene sine med, enten de er rene og sure eller skitne og sure. Jeg vet jo ikke hvilke av de alternativene som stemmer hos deg når jeg er gjest.

Det er den sure lukta som setter seg på hendene, og som en gjerne ikke merker før ETTER en har vaska og tørka seg.

(OT, men før vi kjøpte oss trommel, hang vi jo opp alt av klær på tørkestativ inne i liten leilighet, og jeg har hvertfall aldri opplevd at det tar så lang tid å tørke klær/håndduker at de surner. Men ok.)

Gjest Grafica
Skrevet

Lite, klamt bad med dårlig utluftning. Tar glatt et døgn før håndkler er tørre.

Jaja, alt man kan finne seg i å henge seg opp i. Jeg har nå aldri opplevd klager, så de fleste pleier kanskje ikke å stikke nesa langt inn i håndkleet for å sjekke...

Skrevet
Lite, klamt bad med dårlig utluftning. Tar glatt et døgn før håndkler er tørre.

Jaja, alt man kan finne seg i å henge seg opp i. Jeg har nå aldri opplevd klager, så de fleste pleier kanskje ikke å stikke nesa langt inn i håndkleet for å sjekke...

Tørke på et annet rom?

Denne tråden VAR postet på snikk-snakk, men den ble visst flyttet hit.

Jeg stikker forøvrig ikke nesa mi langt inn i håndkær for å lukte på de, men surlukten setter seg på hendene. Det har jeg allerede skrevet flere ganger, som du hadde fått med deg om du hadde lest innleggene litt bedre.

Det er også flere brukerer i denne tråden som er enige med meg, så det er nok ikke bare jeg som "henger meg opp i" slike ting.

Gjest Gjest
Skrevet
Tørke på et annet rom?

Denne tråden VAR postet på snikk-snakk, men den ble visst flyttet hit.

Jeg stikker forøvrig ikke nesa mi langt inn i håndkær for å lukte på de, men surlukten setter seg på hendene. Det har jeg allerede skrevet flere ganger, som du hadde fått med deg om du hadde lest innleggene litt bedre.

Det er også flere brukerer i denne tråden som er enige med meg, så det er nok ikke bare jeg som "henger meg opp i" slike ting.

Blir det surlukt på hendene når jeg tørker dem på sure håndklær vasker jeg hendene en gang til og lufttørker dem. Er vel ikke værre?

Skrevet
Blir det surlukt på hendene når jeg tørker dem på sure håndklær vasker jeg hendene en gang til og lufttørker dem. Er vel ikke værre?

Neida, klart en kan det :)

Men her var det snakk om hvorfor noen henger opp sure håndduker i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet
Neida, klart en kan det :)

Men her var det snakk om hvorfor noen henger opp sure håndduker i det hele tatt.

Det er vel de færreste som henger opp sure håndklær. Problemet er vel at man ikke tar ned sure håndklær.

Skrevet
Det er vel de færreste som henger opp sure håndklær. Problemet er vel at man ikke tar ned sure håndklær.

Opprinnelig var det bare det jeg mente ja, men flere her inne skriver at de også henger opp sure håndklær fordi de har dårlige tørkemuligheter. Men det er nok flere som ikke tar ned sure håndklær enn de som henger de opp ja.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg kan godt tørke på et annet rom, om du har lyst til å komme og bygge på leiligheten min ;)

Skrevet
Jeg kan godt tørke på et annet rom, om du har lyst til å komme og bygge på leiligheten min ;)

Skulle jeg gjerne ha gjort, om jeg hadde vært nevenyttig :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...