Ms.Blaise Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Hvorfor er det så mange mennesker som har sure hånduker på badet? Det er ikke så sinnsykt digg å tørke nyvaska hender på sure badehåndduker. Hvorfor kjenner ikke vertskapet dette selv og bytter håndduker FØR besøket kommer? Synes de det er ok selv? Latskap? Hva tror du?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Jeg har aldri sure håndklær, og jeg skifter selvfølgelig alltid hvis jeg vet det kommer gjester. Er samme med folk som ber flere gjester og har ei tynn lefse av et ikeahåndkle henge hele kvelden. Og bare for å ha sagt det også: Det går an å vaske oppvaskkluten deres sammen med andre klær. Det går faktisk an å vaske den veldig ofte også. Også går det an å vaske oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen sammen med annen oppvask. Mange er noen skikkelige griser når det kommer til stykket, men de skal skinne som bare det på utsiden.
Gjest Kråkaa Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Sure håndduker? Har jeg selv aldri opplevd..men ser for meg at vertskapet ikke kjenner eimen. Det jeg derimot opplever og som jeg ikke kan fordra er våte håndduker. Brukt så ofte på kort tid at den har blitt våt. Det føles ekkelt! Det tror jeg kommer av latskap/ser ikke nødvendigheten av å skifte.
Lalle Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Jeg tror ikke alle tenker på dette. Men sure og våte håndklær VASKER jeg i vaskemaskinen Forresten tror aldri jeg har hatt sure håndklær.
Sunshine Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Jeg synes også det er kjempeekkelt og dropper heller å tørke hendene. Jeg skifter alltid til nye håndhåndkler når jeg får gjester (planlagte gjester). Som nevnt før tror jeg rett og slett ikke at vertskapet er klar over lukta, eller merker det selv.
Ms.Blaise Skrevet 28. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2009 Bra å høre at det ikke bare er jeg som legger merke til slikt Våte håndduker er også ekkelt ja!
The Kitten Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Jeg har aldri opplevd sure håndduker som et problem når jeg er i besøk.
Gjest Blubberella Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Jeg irriterer meg også over at folk ikke henger opp gjestehåndklær e.l. når de venter gjester, så man må tørke seg på en brukt, halvblaut (og noen ganger sur) dusjhåndduk... Hva er problemet med å henge opp en ny håndduk før gjestene kommer liksom?
angeleyes Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Jeg har aldri opplevd sure håndduker som et problem når jeg er i besøk. Ikke jeg heller. Jeg skifter alltid hvis jeg vet jeg får besøk.
Daria Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Det har jeg aldri lagt merke til... Men hvis hånkle mangler eller er vått, er det vel bare å spørre etter et nytt? Og forøvrig la være å bry seg med andres oppvaskbørster...
trulta_ Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Dette har jeg opplevd en gang, det var i et hybelhus, det stinket av hendene, måtte bare vaske de igjen og tørket meg sikkert på buksen, eller lot de lufttørke.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Er ikke rart at folk har sure håndklær på badet. Hvordan hadde du følt deg om folk gnidde sine våte hender på deg eller stappet deg langt opp i rumpa dems? Du hadde nok vært ganske sur du også da.
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Er ikke rart at folk har sure håndklær på badet. Hvordan hadde du følt deg om folk gnidde sine våte hender på deg eller stappet deg langt opp i rumpa dems? Du hadde nok vært ganske sur du også da. Det er vel ingen som tørker seg i rumpa med et håndkle som er beregnet på å brukes etter håndvask?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Det er vel ingen som tørker seg i rumpa med et håndkle som er beregnet på å brukes etter håndvask? Jo. Gjest har jo akkurat vært så elskeverdig og fortalt oss at h*n bruker å gjøre det.
Tullpia Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 Det han mente var vel at det ikke var rart at håndklærne ble sure når folk tørket seg med dem på intime plasser. Altså et forsøk på spøk.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #16 Skrevet 30. april 2009 Det kan godt hende jeg er en av synderne. Vi er 5 i husholdningen så det er sjelden vi (jeg) klarer å holde huset striglet. Har vi planlagt besøk av gjester går jeg over badet og bytter ut håndklær så gjestene har å tørke seg på. Men det kan sikkert hende jeg har glemt det noen ganger. Kommer det uventet besøk kan jeg heller ikke garantere for at jeg har freshe hånduker som henger oppe. Men da lurer jeg, dersom håndukene er så ekle - kan dere ikke ta en nødløsning og bare tørke hendene med litt dopapir? Eller syns dere det veldig ekkelt?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #17 Skrevet 30. april 2009 At håndkleet lukter surt betyr ikke nødvendigvis at det er skittent. Også helt nyvaskede håndklær kan lukte surt. F.eks. om man har dårlige tørkemuligheter. Om man ikke har trommel, og må tørke klærne inne, kan det ta laaang tid før håndklærne tørker, og de kan dermed begynne å lukte surt.
Ms.Blaise Skrevet 30. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 30. april 2009 Men da lurer jeg, dersom håndukene er så ekle - kan dere ikke ta en nødløsning og bare tørke hendene med litt dopapir? Eller syns dere det veldig ekkelt? Har ofte gjort det faktisk. Eller tørket på egne klær. Ja, synes det er litt ubehagelig. At håndkleet lukter surt betyr ikke nødvendigvis at det er skittent. Også helt nyvaskede håndklær kan lukte surt. F.eks. om man har dårlige tørkemuligheter. Om man ikke har trommel, og må tørke klærne inne, kan det ta laaang tid før håndklærne tørker, og de kan dermed begynne å lukte surt. Joda, men det er jo fremdeles ikke noe særlig greit å tørke hendene på en ren, men sur klut. Føler meg da uansett skitten etter en håndvask.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #19 Skrevet 30. april 2009 Har ofte gjort det faktisk. Eller tørket på egne klær. Ja, synes det er litt ubehagelig. Joda, men det er jo fremdeles ikke noe særlig greit å tørke hendene på en ren, men sur klut. Føler meg da uansett skitten etter en håndvask. Ja, men da kan ikke håndkleeieren når for at håndklærne er sure I startinnlegget er du jo sur på folk som bare har sure håndklær. Om håndkleet er nyvasket og gullende rent, så har eieren gjort sitt beste. Har man ikke gode tørkemuligheter, så kan man ikke noe for at håndklærne blir sure. Da er det ikke verre enn at du tørker på dopapir, på dine egne klær, eller rister hendene og lar det lufttørke. Eller tar med deg ditt eget håndkle..
Ms.Blaise Skrevet 30. april 2009 Forfatter #20 Skrevet 30. april 2009 Ja, men da kan ikke håndkleeieren når for at håndklærne er sure I startinnlegget er du jo sur på folk som bare har sure håndklær. Om håndkleet er nyvasket og gullende rent, så har eieren gjort sitt beste. Har man ikke gode tørkemuligheter, så kan man ikke noe for at håndklærne blir sure. Da er det ikke verre enn at du tørker på dopapir, på dine egne klær, eller rister hendene og lar det lufttørke. Eller tar med deg ditt eget håndkle.. Men herregud da! Jeg som gjest VET jo aldri HVORFOR håndkleet er surt. I maneg tilfeller er de sure fordi de har hengt for lenge (folk med trommel ol). Om jeg ikke hadde hatt trommel selv, og håndklærne hadde blitt sure pga dårlige tørkemuligheter, hadde jeg hvertfall ikke hengt de opp slik at andre mennesker måtte tørke seg på de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå