Gå til innhold

Er det noen aleneforeldre her?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen

Jeg ar alenemor, og synes det er veldig tøft til tider. Vil gjerne komme i kontakt med andre som er alene med barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Annbjørg!

Jeg er alenemor for mine 2 gutter på 9 og snart 6 år. De bor annenhver uke hos meg og pappaen sin. Går stort sett veldig fint, men det er selvfølgelig litt slitsomt innimellom å være alene om det meste...!

Har vært alene med barna i 4 år nå, så jeg begynner å få "trening"...! :wink: Send meg gjerne en PM om du vil.

Ha en fortsatt fin sommerkveld!

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært alene mamma i mange år, men nå skal jeg gifte meg...

Har årelang erfaring på området og misunner ingen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor her også og jeg stortrives. Litt kjipt til tider, men det er da livet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor i 5 år før jeg traff min kommende mann.

Slitsomt ja med kun avlastning annenhver helg da hun er hos faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alenemor..og synes det er en ekstra belastning å bo på et lite sted man mistrives så sterkt. Ungen synes nok også det er forfedelig kjedelig å være hos meg, og så får jeg dårlig samvittighet for det også. Det er nesten så vidt jeg tør å møte min egen unge...Svigermor er visst redd for at ungen skal gå til henne om vi møtes..Skal jeg le eller gråte..

Neida, jeg er som regel ikke så negativ, men noen tanker gjør man seg jo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Jeg er alene med en sønn på 3 år. Ble alene da han var 9 måneder, det har vært tøffe tak siden, ja. Nå har faren ham mer og mer, det hjelper godt. Men følelsen av å være en voksen og ett barn er liksom litt unaturlig... sliter litt med noen sider av dette, ja :)

Vi kan godt maile?

Jeg har ikke vært så mye på forumet, så jeg vet ikke om vi får legge ut mailadresse her, noen nevnte PM, hva er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathy......!

Jeg var ganske ung da jeg ble gravid.... Jeg var ung og dum.. Hadde ikke peiling på hva jeg gjorde... Og da jeg prøvde å prate med barnets far, ble han livredd og stakk av...

Mamma og Pappa sa de va skuffet over meg, og sa det bare var til pass for meg... De hadde ikke planer om å støtte meg på noe vis...

Hvis ikke jeg hadde hatt en slik fantastisk bestemor som hjalp meg med husly, penger, mat og babystell, så vet jeg ikke hva som hadde skjedd med meg og mitt barn.

Tina er 3 år nå, og vi bor i en leilighet for oss selv. Selv om det har kommet mye negativt ut av graviditeten min, så har det jammen meg vært mye positivt også! Jeg elsker Tina over alt på denne jord, og hun betyr alt for meg. Jeg er i mot abort, og er veldig stolt over den avgjørelsen jeg gjorde for 3 år siden... Å være mamma er fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Tenker vi er noen stykker som er/har vært aleneforeldre her...

Jeg og. Har et barn på 13 - og har vært alene med barnet like lenge - UTEN fast avlastning i det hele tatt. Se egentlig bare positivt på det - slipper kranglene om hvor barnet skal være i julen og i feriene. Ulempen er så klart at barnet ikke kjenner faren spesielt godt, men det har faren selv valgt...

Så - det jeg egentlig prøver å si er vel at JA, jeg er alenforelder - og JA, jeg syns det er helt OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en alenemor med 3 barn, men bare 2 av dem som bor hos meg og den 3 bor med faren. De to minste har aldri hatt kontakt med faren deres noe særlig, og det har vært like greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

JAAAAAA !!! :D

Enslig forsørger til to gutter på snart 2 og snart 5. Har vært det i litt over to år og syns forsåvidt det går helt fint. Helt klart mye å gjøre til tider, men alt går bare man er innstilt på det. Er akkurat ferdig med utdannelsen min, og om en måneds tid begynner jeg i min nye jobb- JIPPI :hoppe:

Skjønner at det er tøft, Annbjørg... (mener vi har "møttes" i en diskusjon her før..) MEN: Ting blir bare bedre fra nå av. Vi som er alene med barn har jo også mange fordeler i forhold til samboende/ gifte foreldre.

Vi har frihet til å gjøre hva vi vil når vi vil og eneste "sjefene" våre er de vi bryr oss mest om på denne jord. Vi har ingen som slenger sure sokker på stuebordet og forventer at det liksom er helt greit. For ikke å snakke om det f.. dolokket som stadig står oppe så poden fritt kan hive ting i do..! Vi har ingen som legger seg oppi hvordan vi oppdrar våre barn, vi kan gjøre det vi mener er best for barna uten å måtte redegjøre for hvorfor.

Ingen som forventer seg sex når man er så sliten at man omtrent ikke klarer å gå og legge seg. Ingen å krangle med om tåpelige bagateller....

Kunne nevne MYE mer, men da tror jeg at jeg ville blitt sittende her i hele natt... De negative sidene dveler jeg ikke så mye ved... Får liksom ikke gjort noe med dem uansett.. (kommer nok drømmeprinser til oss også, jenter :ler: )

Annbjørg, (eller dere andre...) hadde vært veldig koselig med en PM... Har aldri fått det før, hihi. Kjenner liksom ikke så mange aleneforeldre. Litt ålreit å snakke med noen som skjønner hva det innebærer å være alene med ansvaret.

Cathy, vet du at det som ikke tar livet av deg, styrker deg... Må ha vært vondt å ikke få støtte fra de man regner med skal være de nærmeste til å hjelpe... Men HURRA for bestemor!!

Gjest, kan aldri tenke meg at ditt barn syns det er kjedelig hos deg... Du er jo MAMMA, det beste og nydeligste som fins på denne jord for de fleste barn.... ( vet du hva??? mine to gutter syns at jeg synger pent og vil høre mer... til og med måsene synger bedre enn meg :hoho: Kjærlighet gjør blind OG døv!) Kan nok ikke se bort fra at barnet ditt merker at mamma ikke trives med tilværelsen og det kan være vondt og vanskelig å takle... Du har ikke mulighet til å flytte til et sted med mer hjerterom, da...? Lykke til uansett :)

Oops, dette ble visst et laaangt innlegg... Dersom det er noen som sender en PM, så ikke bli sur hvis det ikke kommer svar før om en uke.. Skal nemlig på ferie med gutta til Legoland, første turen utenlands med barna..

Dersom det ikke kommer svar, sitter jeg nok strandet ett eller annet sted i Danmark, uæææ :lol:

Kos fra Celine :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Joda, er alenemamma jeg også. Ble alene da jeg gikk gravid med yngstemann. Det har vært noen utrolig tøffe og givende år med mye sykdom og motgang. Nå er yngstemann over på ungdomsskolen og ting går lettere. Nye problemstillinger iallfall. Og nå blir jeg samboer :D

Stå på, jenter. Dere er flotte og gjør en sabla god jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Celine; likte innlegget ditt! Du setter på mange måter ord på det jeg også føler! :P Jeg drar også på ferie i morgen, og blir pc`løs i 2 uker... sånn by the way...

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Godt at du skjønner, Dina.. :D

Kikket over innlegget mitt og syns egentlig det så ut som en kraftig munndiaré...hihi.

God ferie til deg :briller: Håper du ikke har halvparten så mye reisefeber som meg, for dette er ille.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjest, kan aldri tenke meg at ditt barn syns det er kjedelig hos deg... Du er jo MAMMA, det beste og nydeligste som fins på denne jord for de fleste barn.... ( vet du hva??? mine to gutter syns at jeg synger pent og vil høre mer... til og med måsene synger bedre enn meg  :hoho: Kjærlighet gjør blind OG døv!) Kan nok ikke se bort fra at barnet ditt merker at mamma ikke trives med tilværelsen og det kan være vondt og vanskelig å takle... Du har ikke mulighet til å flytte til et sted med mer hjerterom, da...? Lykke til uansett  :)  

Kos fra Celine  :kgsmil:

Vel...snart er det tid for å hente ungen hos eksen, og da blir det grining igjen..både hos ungen og snart også hos meg. :cry: Ikke er det noe moro at slekta til min eks ser dette heller..

Nei, det er ikke lett når vi foreldrene har så ulikt nettverk rundt oss..

Det går greit når vi har vært sammen noen dager, men det er absolutt ikke moro å hente ungen hos eksen. Men, men kanskje er jeg en dårlig mor også...

Det er liksom ikke bare å flytte heller..jaja, ungen blir vel større.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest celine

Gjest,

vet ikke om det er noen trøst, men når man er på bunnen, er det kun en vei og gå, og det er oppover. :)

Når jeg er deppa, tar jeg guttene med meg ut og så finner vi på noe moro sammen, kan være at vi går en tur i skogen og ser om vi finner bær, finner en lekeplass vi ikke vanligvis pleier å dra til, sitter på pledd ute og spiser mat eller leker med vannpistolene. Da legger jeg igjen mobilen og det eneste som eksisterer for meg, er barna... det eneste som betyr noe, er at de koser seg. Verden rundt oss blir borte en stund og når vi kommer tilbake, virker problemene litt mer overkommelige. (eller kanskje det er jeg som har fått mer overskudd til å takle dem..?)

Skjønner ikke helt hvorfor du skulle være en dårlig mor... Alle har ups and downs og det er jo i begge tilfeller sunt (og nødvendig) å vise følelsene. Det beste ved å gråte, er å føle lettelsen som kommer når man er ferdig med å gråte.

Tror kanskje du trenger litt fri fra vanskelige tanker...?

Håper uansett at det går bedre for deg etterhvert. Gled deg over barnet og la smilene du får gjøre deg ordentlig god og varm innvendig :D

Også sender du meg en PM eller svar her hvis du føler for noen å skrive med, ok? Ingen grunn til at du skal sitte alene med problemene iallefall :D

Celine

Kommer hjem fra ferie i slutten av uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg er alenemamma til en jente på snart 11 mnd.

vi har det topp sammen :lol:

Pappan stakk når jeg ble gravid.....

Send meg en PM da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg er alenemamma til en jente på snart 11 mnd.

vi har det topp sammen :lol:

Pappan stakk når jeg ble gravid.....

Send meg en PM da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Flott innlegg, celine! Satte vel ord på mye av det jeg også føler. På mange måter er det mer slitsomt å være alene enn to om omsorgen, samtidig styrker det deg og gir selvtillit å se at man kan håndtere et helt liv (pent hjem, barn, jobb/utdannelse, venner, familie) alene.

Jeg er alenemamma til verdens herligste jente på snart fem år. Vi koser oss sammen, jeg forguder henne og hun syns jeg er en skikkelig kul mamma (selv om jeg er så kip at jeg setter grenser...)

Det å være alenemamma er vel som det meste annet her i livet - fordeler og ulemper, oppturer og nedturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...