Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med en artikkel om spilling og hvordan dette påvirker forholdet i større eller mindre grad, og trenger innspill fra dere forumbrukere!

Spiller kjæresten/samboeren TV/PC-spill, og i såfall hvor mye? Påvirker dette dere som par, hvorfor/hvorfor ikke? Kan dette være en felles hobby, eller er det noe han foretrekker å drive på med alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Exn min satte MYE på dataen før. Det var Wow, msn, facebook og flørting med andre jenter bak ryggen min på nett så jeg kastet han på dør kan du si.

Skrevet

Han kjøpte seg PS3 i August som han spiller en god del på. Når jeg er fyllesyk synes jeg det er deilig å se på når han spiller, men ikke så ofte ellers.

Vi bor ikke sammen, men jeg mistenker at han spiller en god del når jeg ikke er der. Kan jo være til tider jeg hører lite fra han på en dag eller to, men spillinga har ikke påvirket forholdet noe særlig. Det er fordi han spiller kanskje et spill intenst i to-tre-fire dager hvor han runner det, og så er han ferdig. Noen spill spiller han flere ganger, men han er nok typen som spiller 1-4 timer dagen kanskje to-tre dager i uken. Helt akseptabelt i mine øyne.

Største "problemet" med spillingen er at han vil jeg skal spille allslags skytespill, voldsspill o.l., han har visst ikke funnet ut at jeg ikke er særlig fan ;)

Skrevet

Kanskje en ide å få dette innlegget lagt inn på Samlivsforumet. Det er jo egentlig et samlivsproblem og jeg vet at det mange ganger har vært diskutert der.

Gjest Gjest
Skrevet

kjæresten min ble brått heeeeelt wow fanatiker! satt i maaaaange timer hver dag etter jobben. jeg var alvorlig bekymret!

etter en del små drypp fra meg at jeg ser på han som avhengig og irritasjon fra min side, så solgte han dataen og har ikke rørt en data på mange måneder.

men nå skal det sies at han var alvorlig deprimert med blødende magesår, og har nå fått medisiner mot det. (dette viste jeg ikke om mens han drev å spilte som en gal...men fant det ut i ettertid når jeg fikk han på avstand, da jeg kasta han ut pga den sinnsyke spillinga)

så nå er han den solstråla og full av energi.

nå farter han litt for mye.

det er liksom enten eller! ingen mellomting.. så nå er jeg irritert på det..

aldri meg eller oss på noen ting..

*sukk*

Skrevet

Eneste som plager meg med at kjæresten min spiller mye er at jeg ikke får nok tid til å spille selv. Heldigvis har jeg førsterett på xboxen. \o

Skrevet
Exn min satte MYE på dataen før. Det var Wow, msn, facebook og flørting med andre jenter bak ryggen min på nett så jeg kastet han på dør kan du si.

Gjorde akkurat det samme !!!!

Skrevet

Jeg spiller/surfer mye. Forloveden programmerer/surfer mye. Helt uproblematisk. Det er mer en felles interesse enn noe annet.

• 2 uker senere...
Gjest Heloise
Skrevet
Spiller kjæresten/samboeren TV/PC-spill, og i såfall hvor mye? Påvirker dette dere som par, hvorfor/hvorfor ikke? Kan dette være en felles hobby, eller er det noe han foretrekker å drive på med alene?

Typen spilte mye PC-spill generelt da vi ble sammen for tre år siden. Han spilte nesten litt for mye, men det var fordi kombinasjonen tvangstanker/handlinger og PC-spill ikke helt matchet. Satt han seg for å spille gjorde han det gjerne en hel dag, uten pause.

Han introduserte meg til et onlinespill, som jeg spiller enda, men han har roet ned veldig. Han spiller nesten ikke mer, nå er det jeg som spiller mest, men ikke så mye jeg heller.

Det -var- en felles hobby helt til han sluttet. Det er noe -jeg- foretrekker å gjøre alene ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Her har vi aldri hatt slike problemer. Jeg sitter en del på forum, nettby og facebook, og han jobber ofte på dataen. Men vi er så mye sammen at vi greier fint å avse noen timer i døgnet til at den andre surfer på nett ei stund.

Gjest Gjest
Skrevet

det påvirker samlivet kolossalt. typen sitter med dataspill 30-40 timer i uka (han jobber 100% og har normal døgnrytme), så d sier seg selv at her blir det ik mye tid til overs i våken tilstand hos han.

Hvorfor jeg er sammen med ham? -fordi jeg simpelthen elsker alt ved han, untat spillevanene hannes. jeg skal gi han sjangs til å forbedre seg, men gjør han ik det - kommer det til å bli slutt en vakker dag.

• 4 uker senere...
Gjest Mysilbergsprekk
Skrevet

Jeg spilte mye før jeg ble sammen med frøkna jeg er med nå.

Etter jeg ble sammen med henne så begynte jeg såvidt med WoW. Dette ble jeg sittende med mange timer daglig etter jobb ( kjører avis, så blir ferdig tidlig )

og når hun kom hjem så prøvde jeg somregel å gjøre det påbegynte ferdig.

I den perioden var jeg også ganske lei sex ettersom hun ville ha det 3-4 ganger om dagen. Dette var ikke helt etter min interesse så jeg spilte mye istede. Den tiden var det mye sure miner fra hennes side, noe jeg utnyttet så jeg kunne spille.

Nå har hun begynt å roe seg litt ned å klarer seg med sex 1-2 ganger om dagen. Å jeg passer på å spille mens hun er på jobb, og en sjelden gang i ny og ned hvis hun driver med noe annet.

Jeg har sluttet med WOW men har heller begynt med age of conan som jeg synes er litt bedre, og man blir ikke fult så avhengig av det. Jeg har også xbox 360 + ps3.

Hun har klagd litt på at jeg har for mye elektronisk utstyr og at det produsere mye stråling osv. Men det var den gutten hun forelsket seg i, og elektronikk og tv spill har vært av stor interesse siden jeg var liten. Noe det virker som om hun har fått forståelse for.

Men dette blir et mindre og mindre problem ettersom jeg blir mer og mer lei spillene som kommer ut på markeded. Jeg spiller kanskje aktivt i 2-3 dager på et spill of blir ferdig med det. Deretter er det mye tid og sex sammen med kjæresten helt til jeg finner et nytt spill ( og det skjer sjeldent ) da er det 2-3 dager med mye spilling igjen.

Alt i alt. Hun får mer av tiden min enn det tv spill gjør :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Når jeg først møtte samboeren min hadde jeg ingen anelse at han spilte mye wow. Men etterhvert inviterte han meg med på spillet, og jeg likte det godt selv og.

Nå er dette en felles hobby for oss, vi sitter gjerne på en lørdagskveld ilag og spiller. Vi har nå vært sammens i 3 år og har ikke så mange forholdsproblemer egentlig. Klart det kan bli litt travelt om jeg prøver å dra han med på noe mens han har avtalt å spille med noen online, men sånn er det for han også.

Pga jobbsituasjonen hans må han alltid være nær bilen i turnus, da er wow en fin ting å gjøre ilag. Når han har fri gjør vi de andre tingene vi normalt ikke kan gjøre. Som en tur på fjellet og lignende.

Vi spiller nok begge lett 4-5 timer per dag i gjennomsnitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Samboern min spiller mye, men det varierer mellom pc-spill, DS, PS2 og Wii. Og i perioder gjør han helt andre ting som ikke involverer spilling. Fordelen med variasjonen er vel at han ikke blir for fokusert på én ting :ler: Ulempen er at det ikke blir brukt lite penger på slikt her i huset, på oppgraderinger, duppedingser og konsoller. Og selvsagt tar det mye tid, i perioder mer enn andre. Det pleier heldigvis ikke være vanskelig å finne på noe annet, han kan fint (nuvel) avslutte og sette seg sammen med meg, eller at vi drar ut av huset, så derfor er det ikke noe stort problem. Dessuten er nok jeg en person som trives med mye alenetid også.

Men i perioder kan det bli for tafatt - når han kommer hjem fra jobb og går og setter seg foran pcen, glemmer at han er sulten, ikke tar noe initiativ og blir sittende til langt på natt (så vi ikke legger oss sammen og han er trøtt og tafatt neste dag, og neste dag..). Ironisk nok har han veldig mye negativt å si om onlinespill av typen WoW, fordi de er så tidkrevende og avhengighetsskapende. Jeg sier ikke noe på det, men han ser kanskje ikke hvor lik disse spillerne han er selv.

Så det største problemet vil jeg vel si er at initiativet i perioder mangler. Og at pcen spesielt er et tidssluk uten like, det gjelder meg selv også (jeg bruker mye tid på nettet) - man blir jo ikke trøtt og det er alltid noe å "gjøre". Vi burde nok innføre tidsbegrensninger på pc-bruken vår begge to, har snakket om det noen ganger.

Skrevet

Samboeren min spiller mye syns jeg. han sa for ikke lenge siden at det var jobben som gjorde at han hadde en normal døgnrytme. Jeg har lenge fundert på om jeg skal kalle han avhengig eller ikke. Han kan hvis han har fri sitte på pcen å enten spille eller chatte med andre til klokken 0500 og 0800??! Ja jeg syns det er irriterende når han ikke er kommet og lagt seg når klokka er over 0300. Han hadde og problemer da han jobbet (bedriften han jobbet i er nedlagt nå) med å komme i seng føre midnatt noe som medførte til at han meget ofte kom for sent til jobb dagen etter. dette gjorde han jo seff frustrert at han kom for sent og han jobba mye overtid for å ta igjen de tapte timene. Han snek seg inn på jobb via en annen inngang og han påsto at det var ingen som merket det. jeg syns det var og er en veldig naiv tankegang.

Jeg syns det er et problem for det meste.

I helgene da han har fri fra jobben syns jeg det er greit at han spiller endel men ikke når han skal på jobb dagen etter. Vet ikke om det har så mye å si da han har adhd at han da har lettere for å bli mer avhengig av ting. Han går ikke på medisiner lenger.

• 3 uker senere...
Gjest Anonym, 26
Skrevet

Samboeren min spiller ikke tv- eller pc-spill, men sitter og driver med slektsforskning hele tiden. Dette sliter utrolig mye på meg, og jeg føler jeg er helt alene med mine 2 barn. Ser han bare til middag som oftest. Da han var arbeidsledig i vinter, og vi hadde nettopp fått vår lille sønn tok jeg tiden han satt på pc'n den dagen. 16 timer!!! faktisk den dagen. Jeg er så rasende på dette til til tider, at jeg har lyst til å finne en øks å slå pc'n hans med!

Gjest anonym 25
Skrevet
Samboeren min spiller ikke tv- eller pc-spill, men sitter og driver med slektsforskning hele tiden. Dette sliter utrolig mye på meg, og jeg føler jeg er helt alene med mine 2 barn. Ser han bare til middag som oftest. Da han var arbeidsledig i vinter, og vi hadde nettopp fått vår lille sønn tok jeg tiden han satt på pc'n den dagen. 16 timer!!! faktisk den dagen. Jeg er så rasende på dette til til tider, at jeg har lyst til å finne en øks å slå pc'n hans med!

Kjenner meg igjen der altså......... Samboeren min spiller World og Warcraft hele tiden han da...et onlinespiill. 16 timer kan forekomme hos han også, når han har fri fra jobb. På jobbdager blir det "bare" 5-6-7 timer.. *himmler med øynene*. (ja han sitter å spiller nå også, som vanlig).

Men hvis jeg skal prøve å si nopen trøstende ord så er det mer "fornuftig" å bruke tiden på slektsforskning enn å bruke tiden til å chatte med folk du aldri har møtt og drepe fantasi-drager sammen med de, med fantasi-våpnet ditt som fantasi-figuren din har...... og dette spillet har ingen ende, faktisk. Det er et nettsamfunn du "lever i". Men jeg skjønner problemet ditt. Bor han på dataen, bor han på dataen. Da har det lite å si om det er spill eller chatt eller forsking eller surfing ass...

Jeg har mange ganger seriøst vært inne på tanken å lære meg datateknoligi for å sabbotere hele jævla maskina :snurt: men en øks hadde helt klart vært enklere og vel så effektivt :filer: takk for tipset. *rotter meg sammen med deg*

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har Nintendo Wii og DS og PC som brukes til spill hos oss.

Sambo spiller mest WoW på PC-en. I begynnelsen spilte han mest alene, for å oppgradere karakteren sin, men nå spiller han gjerne raids, og da er det sammen med andre, dvs han kan ikke gå fra PC-en når de spiller raids.

I begynnelsen var det ganske irriterende, fordi han ikke fortalte meg at han kom til å være lenket til PCen i flere timer. Nå sjekker han på forhånd at det er greit, når jeg vet at han skal spille, så lager vi middag litt tidligere, osv.

Som regel spiller han raids tre kvelder i uka (mandag, torsdag, søndag) med mindre vi skal noe sammen. Jeg jobber sent på torsdager, så da gjør det meg ikke noe. På søndag drar jeg ut på kvelden, mens mandager er jeg som regel hjemme og ser på tv eller noe.

Han spiller en del utenom raidsene også, men da kan han gå fra PCen hvis vi skal noe. Så det beste er å involvere seg nok til å skjønne hva som foregår - og avtale at i morgen skal vi gjøre det og det, så da passer det ikke at du spiller.

Skrevet
Vi holder på med en artikkel om spilling og hvordan dette påvirker forholdet i større eller mindre grad, og trenger innspill fra dere forumbrukere!

Merkelig fremstilling om det er en artikkel du skal skrive.

Det står: "eller er det noe HAN foretrekker alene".

Må det være han?

Hva driver kvinner med? Om det er han som bruker pc mest, så kan kvinner sitte foran tv og se såper hele dagen. Påstand selvsagt.

kan du ikke si det som det er da? At du vil bli underholdt av din kjære,men han er opptatt med andrw ting. STAKKARS

Gjest gjestejente
Skrevet

Når jeg flytta inn til kjæresten, dukka det plutselig opp tv,,etterhvert hadde vi alle spillkonsollene. Før jeg flytta inn, så hadde han bare pcn som underholdningsstasjon.

Jeg spiller når det kommer noen spill som jeg har interesse av, som feks fable 2 og etterhvert final fantasy til ps3.

Han har spiller wow nå og da, så det veier opp.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...