Gjest Lea Skrevet 18. juli 2003 #41 Skrevet 18. juli 2003 En pizza [pitza] burde vel være safe' date= eller tror tror du det er fare for at Lea pappan bestiller en [pissa]? :o (Denne fredagshumoren min er vel ikke akkurat kjempegod, men...) Jennifer Pizza klarer han . Dessuten fikser han alt som er spansk og lignende. Quesedilla uttales kesedija mener jeg. 2xL er alltid j.. mener jeg å ha fått med meg.
Midnattsol Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #42 Skrevet 18. juli 2003 Hvis jeg ikke vet hvordan noe skal uttales, så sier jeg bare nummeret retten eller menyen har.
Malou Skrevet 18. juli 2003 #43 Skrevet 18. juli 2003 Hvis jeg ikke vet hvordan noe skal uttales' date=' så sier jeg bare nummeret retten eller menyen har. [/quote'] Så hvis jeg noen gang igjen skal sette mine ben på et [stiik haouse] igjen skal jeg sikre meg at jeg har gateadressen... (nå tror jeg det er på tide jeg logger av og tar helg) Jennifer
Midnattsol Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #44 Skrevet 18. juli 2003 Neei, for nå VET du jo hvordan det uttales, så du trenger ikke det.
VesleBråka Skrevet 18. juli 2003 #45 Skrevet 18. juli 2003 Jeg sier kesadijas og fahitas, men det er mulig det skal være kesedijas helst. Snakker litt fort så hører ingen forskjell :blunke:
Klips Skrevet 18. juli 2003 #46 Skrevet 18. juli 2003 :o Er det ikke kesadija? Trodde 2 ll på spansk ble j? Egentlig skal det bli en slags sammensmeltning av l og j. Prøv å si begge bokstavene samtidig, så blir det riktig lyd (kanskje) I mangel av energi til å lage denne lyden pleier nordmenn å si enten l eller j eller lj. I og med at spanjakkene ikke sier noen av disse, er vel ingen riktigere enn de andre. Selv foretrekker jeg lj. kesadilja
Klips Skrevet 18. juli 2003 #47 Skrevet 18. juli 2003 Og hvis man sier det litt fort og utydelig høres det ganske spanskt ut. Slapp i tunga, folkens!
Gjest Kira Skrevet 18. juli 2003 #48 Skrevet 18. juli 2003 To ll-er på spansk blir j, ja. Uttales som j i det minste. Men jeg sier steik hæus. Og hva påkker er quesadillas? TAKO!
VesleBråka Skrevet 19. juli 2003 #49 Skrevet 19. juli 2003 Quesadillas er kjempegodt! Mer som to tortillapannekaker med fyll imellom (begge lagt flate over hverandre med fyllet imellom da..) og så skjært i snipper som en pizza. Gjerne med kylling, tomat løk div grønnsaker og ost, og så putta i ovnene, og servert med rømme, salsa og guac...mmmmh.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå