Gå til innhold

Steak House - uttalelse.

Fremhevede innlegg

Skrevet
En pizza [pitza] burde vel være safe' date= eller tror tror du det er fare for at Lea pappan bestiller en [pissa]? :o (Denne fredagshumoren min er vel ikke akkurat kjempegod, men...)

:sjarmor:

Jennifer

Pizza klarer han :ler: .

Dessuten fikser han alt som er spansk og lignende.

Quesedilla uttales kesedija mener jeg.

2xL er alltid j.. mener jeg å ha fått med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke vet hvordan noe skal uttales, så sier jeg bare nummeret retten eller menyen har. :Hehe:

Skrevet
Hvis jeg ikke vet hvordan noe skal uttales' date=' så sier jeg bare nummeret retten eller menyen har. :Hehe:[/quote']

Så hvis jeg noen gang igjen skal sette mine ben på et [stiik haouse] igjen skal jeg sikre meg at jeg har gateadressen...

:sjarmor: (nå tror jeg det er på tide jeg logger av og tar helg)

Jennifer

Skrevet

Neei, for nå VET du jo hvordan det uttales, så du trenger ikke det. :ler:

Skrevet

Jeg sier kesadijas og fahitas, men det er mulig det skal være kesedijas helst. Snakker litt fort så hører ingen forskjell :blunke:

Skrevet

:o  Er det ikke kesadija?

Trodde 2 ll på spansk ble j?

Egentlig skal det bli en slags sammensmeltning av l og j.

Prøv å si begge bokstavene samtidig, så blir det riktig lyd (kanskje)

I mangel av energi til å lage denne lyden pleier nordmenn å si enten l eller j eller lj.

I og med at spanjakkene ikke sier noen av disse, er vel ingen riktigere enn de andre. Selv foretrekker jeg lj.

kesadilja

:sjarmor:

Skrevet

Og hvis man sier det litt fort og utydelig høres det ganske spanskt ut. Slapp i tunga, folkens!

Skrevet

To ll-er på spansk blir j, ja. Uttales som j i det minste.

Men jeg sier steik hæus. Og hva påkker er quesadillas? :lol:

TAKO!

Skrevet

Quesadillas er kjempegodt!

Mer som to tortillapannekaker med fyll imellom (begge lagt flate over hverandre med fyllet imellom da..) og så skjært i snipper som en pizza. Gjerne med kylling, tomat løk div grønnsaker og ost, og så putta i ovnene, og servert med rømme, salsa og guac...mmmmh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...