Gå til innhold

South Beach og trening


Fortunatus

Anbefalte innlegg

Sukk!

Av og til, muligens en gang i måneden får jeg slike.. "Nei-nå-gidder-jeg-ikke-mer-av-denne-greia!!"

I går skulle jeg se GP med noen venner og tok med peanøtter, og skal jo egentlig bare spise 20.. jeg tror jeg spiste en hel ukesrasjon.. Sukkkk.. Jeg spiser til jeg blir kvalm også! og da vi kom hjem slo typen på et program om at når man er ung (sikkert i begynnelsen av puberteten) avgjør vekta di mye om hvor lett du har for å legge på deg når du blir eldre. Kroppen lager nye fettceller og disse fores opp. Så hvis man er lubben da så har man mange fettceller = og derfor legger man fortere på seg..

Kombinasjon av dette og peanøtter gjorde at jeg følte meg elendig i morges. jeg tenkte bare på mat og neste måltid.. Men da sa jeg til meg selv! Slutt opp med dette tullet, du har trent hardt i 4 måneder nå, og skal da vel ikke slutte NÅ! Jeg tok meg treningstøyet og tok en skikkelig hardøkt på en og en halv time på treningssenteret.

:enig:

Jeg må lære meg å anerkjenne det jeg selv gjør. Å trene er tungt, jeg kommer ikke til å bare daaale ned i vekt, jeg må jobbe for det, jobbe hardt for det! Det vet jeg innmari godt, og jeg ser de som er godt trent på studioet, de har jobbet hardt for den kroppen de har, kommer ikke av seg selv.

Men resten av dagen skal jeg være stolt av meg selv :)

Endret av Fortunatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen er det eksamen og jeg må være innendørs og repetere fagstoff. Ganskje kjedelig, men tok meg en liten pause og begynte å regne ut kcal-innholdet av det jeg spiser.

Så gjennomsnittlig spiser jeg omtrent 900-1000 kcal om dagen..... Mesteparten proteiner, og leste på nett at man skal ha omtrent 80 gram proteiner i seg når man går ned i vekt.

Etter et par googlesøk finner jeg ut at 1 gram protein = 4 kcal, som vil si et minimum på 320 kcal. Er ikke helt sikker på om jeg får det proteinbehovet jeg trenger heller, men jeg har fått ganske synlige muskler de siste månedene..

Men jeg synes dette virker forferdelig lite (!!) Jeg sulter ikke, spiser store porsjoner middag, har mye overskudd når jeg trener, og koser meg med maten.

Men jeg begynner å bli litt bekymret hvis jeg skulle begynne å spise normalt igjen, dette virker jo ganske skummelt. Heldigvis i neste uke skal jeg doble frukt og karbohydrat-porsjonene så får jeg i meg litt mer energi og går enda ned i vekt :)

Vet i allefall at jeg skal spise pølse i lompe med GOD samvittighet i dag. en pølse = 70 kcal og en lompe = 50 kcal.

Har maksimum 5 lomper, så middag blir maks 600 kcal, og er ingen problem ;) Ikke at jeg kommer til å klare å spise så mye pølser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging!

Så jeg prøvde meg jo så vidt på tredemølla i forrige uke, men i dag gav jeg det et nytt forsøk. Og det er kjempemoro. Slitsomt, men tiden går mye fortere enn ved de andre kondisjonsapparatene :) og så får jeg noe å måle tida med.

Så jeg har tenkt til å prøve å løpe 3 km et par ganger i uken for å se an framgangen. Muligens jeg blir å jogge lengre distanser, men 3 km holder egentlig. Klarer heller ikke jogge sammenhengende og jogger heller ikke særlig fort.

Men tiden i dag ble 24:19 på 3 km. Er vel et fint stryk på VGS, men er det utgangspunktet jeg har å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt styrketrening med kjæresten i dag. Jeg må si at jeg misliker virkelig styrketrening, det er tungt, det er vanskelig og man føler seg ikke sliten etterpå. Jeg har overhodet ikke peiling på om jeg får særlig bra resultater heller. Kondisjon er mye mer min bane.

Men jeg har fått med meg såpass at man må ha en del styrketrening for å fine lår/armer/mage og for å få i gang forbrenningen. Har nevnt tidligere at når jeg nærmer meg vekten jeg har streber etter skal jeg pushe på med litt mer styrketrening. Men nå konsentrerer jeg meg mest på kondisjon, komme meg i bedre form og få en lavere puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på Puls, morsom time som man blir skikkelig sliten av :)

Og i dag er det veiedag!! :)

Uke 19 (sammenligner med uke 17)

Midje: -2 cm

Hofte: -2 cm

Lår: -2 cm

Navle (mage): -1 cm

Vekt: -2,9 kg

To uker siden, da er det på tide å komme med Uke 21

Uke 21 (sammenlignet med uke 17)

Midje: -3.5 cm

Hofte: -4.5cm

Lår: -2 cm

Navle (mage): -5 cm

Vekt: -3.6 kg

Nesten en kilo i uken, er imponerende :bolledeig: Ble litt kluss med vekta, så skal kontrollere i morgen også! Men har gått mye ned på magen, midjen og hoftene! :D

Endret av Fortunatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det 22.mai, jeg hadde eksamen og jeg var på Pump med ei venninne. Er hovedsaklig styrketrening, men er langt fra "maks", så blir fort litt blanding mellom styrke og kondisjon.

I går var det også 60 dager igjen til 22.juli, som er min bursdag. Jeg har herved bestemt for å bli godtefri til da :) Ingen sjokolade, smågodt, potetgull og lignende..

Hvis jeg fullfører målet skal jeg få lov til å bruke en god del penger på noe jeg ikke ville brukt særlig penger på i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...