Gå til innhold

Hvorfor går ikke jeg ned i vekt?

Sannasol

Anbefalte innlegg

Søren altså.

Nå har jeg gått på Herbalife's proteindrikk i over en måned. Og har kanskje gått ned et lite kilo eller no sånt.

Samtidig tar jeg mange forskjellige tabletter.

Så til frokost og lunch er det proteinshake, mens jeg spiser vanlig middag.

Ellers spiser jeg ikke noe. Bare drikker masse vann (ca. 3 liter om dag), og urtete (fra Herbalife) ca. 3-4 kopper pr. dag.

Noen som har greie på dette? Og hvorfor jeg ikke går ned mer? Skal ned 5 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør kutte ut Herbalife og heller begynne å spise riktig...

For det første, styr unna karbohydrater! Ikke brød, ris, pasta eller poteter.

Start dagen med litt eggerøre med grønnsaker i, eller cottage cheese med frukt for eksempel.

Til lunsj kan du spise salat eller kylling eller noe sånt..

Til middag, hell inn på med grønnsaker og kjøtt/fisk..

I tillegg til dette, må du trene trene trene.. det trenger ikke være så hardt, men så lenge du jogger en halvtime hver dag, trener en time aerobic osv osv osv...

Problemet med slankekurer er at du går ned, men når du begynner å spise igjen, går man opp...

Og drikk masse vann!!

Styr unna sukker, det er killer'n!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret LadyBug, men det var nok ikke helt det jeg var ute etter.

Men nå er saken sånn, at jeg ønsker ikke å kutte ut Herbalife-produktene. De får meg til å føle meg i kjempebra form, og gir meg en energi jeg ikke har hatt på mange år.

Protein-shakene gir en metthetsfølelse som varer lenge, og jeg liker det.

Jeg kunne aldri tenke meg å starte dagen med hverken eggerøre, grønnsaker eller cottage cheese.

Jeg bare lurer på om hvorfor jeg ikke går ned i vekt når jeg spiser det jeg gjør? Burde jeg legge til noe annen mat f.eks?

Men, så utbredt som Herbalife egentlig er, må det da være noen her som sitter inne med verdifull erfaring rundt disse produktene ?

Sånn... nå kanksje?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Har ikke kjennskap til Herbalife, men drikker annen type proteindrikk som kosttilskudd, ikke måltidserstatter. Synes ikke du skal slutte med proteindrikkene, det er veldig bra for kroppens funksjoner. Ikke rart du føler deg mer opplagt! Men protein-shakes er veldig bra for de som trener, gjør du det? Det er faktisk en del kalorier i det (hvert fall den jeg tar) og kan legge seg i fettlagrene hvis det ikke forbrennes.

Du bør også fordele maten utover flere måltider hvis du ønsker å opprettholde forbrenningen. Synes du burde starte dagen med fiber og heller ta proteindrikken senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca. 230 kalorier i en proteinshake.

Fiber tar jeg i form av tabletter.

Jeg trener ca. 3 - 4 ganger i uken med rask gange/ jogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kroppen din ikke "vil" gå ned i vekt - hvor høy er du og hvor mye veier du? Hvis du er på (din) matchvekt, kan det hende kroppen din bare stiller seg på "sparebluss" for å slippe å gå ned (den er ganske smart!) - det eneste du oppnår da er å kludre til stoffskiftet ditt, og det tar laaaang tid å få skikk på igjen (snakker av erfaring!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at kroppen din går på sparebluss uansett - fordi den får lite næring generelt.

En måte å gå ned på, er å spise små måltider ofte, slik at kroppen hele tiden skjønner at "det kommer mer mat, ingen hungersnød her:)"

Er ellers veldig enig med LadyBug - det er bedre med mat enn med pulver, og uansett: begrens karbohydratene.

Du sier du spiser "vanlig middag" - men hva er det? Faren er stor for at du er så "utsultet" at du hiver i deg alt for mye, og for mye usunt.

Jeg anbefaler Fedon LIndbergs bok, den forklarer mye om hvilken mat som stimulerer produksjonen av insulin, som er vårt fett-lagrings-hormon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,67 høy og veier 67 kilo, og ønsker å gå ned 5 kilo.

Når jeg sier vanlig middag, mener jeg vanlig middag. Altså kylling, kjøtt eller fisk med mye salat/grønnsaker og bittelitt poteter, pasta eller ris.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...