Gå til innhold

Svineinfluensaen


Gjest Realist

Anbefalte innlegg

Gjest Realist

Verden har aldri sett maken til den influensalignende sykdommen som alt har spredt seg fra Mexico til USA. Folk dør og det forventes at både dødstallene vil øke og spredning vil øke i den nærmeste fremtiden.

Svineinfluensaen

Hvis vi ser vekk fra den innebygde medmenneskeligheten endel har, så kan man si at et slikt utbrudd kan være godt for jordklodens helse. Vi overbefolker jorda og Kineserne er vel de eneste som tør gjøre noe med det. Epidemier er en av naturens metoder for å redusere bestanden av en art som har blitt for tallrik. Vi er for tallrike, enkelt og greit, moder jord klarer ikke hanske med oss og da må hun tynne ut litt i rekkene. Var ikke dette som forventet?

Nå må nok bare vi sitte å følge med på om dette utvikler seg som en pandemi på lik linje med Spanskesyken som hadde sitt utbrudd i 1918. Det er blitt anslått at så mange som 100 millioner mennesker kan ha omkommet av Spanskesyken. På den tiden var vi jo mye mindre folk på kloden og hadde ikke samme interkontineltale reisemønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har jo ventet på en ny alvorlig influensaepidemi siden spanskesyken, så ja, det er forventet. Men det er alt for tidlig å si noe om konsekvensene av akkurat denne epidemien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Paradise Hotel deltakerne kan ha tatt med seg svineriet hit?

Jeg forsøker å la være å le....

:skratte:

Jeg klarte ikke å holde latteren tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er litt forskjell på Mexico og Norge...

Og hvis det nå blir en pandemi så vil den ikke nødvendigvis ta så mange liv her i Norge som den vil for eksempel gjøre i et eller annet land i Afrika eller Asia.

Men bevares, vi får vel alle begynne å gå med munnbind... >_<

Men det er jo klart at overbefolkning fører med seg flere nye problemer...og en pandemi vil jo rydde opp litt, for å si det litt stygt. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fytti helvete for en krisemaksimering ifra medias side. Men igjen det er ikke deres feil, de bare produserer for markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methuselah

Jeg mistenker at Grisene har startet dette med vilje. Som hevn for at vi mennesker spiser dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at Grisene har startet dette med vilje. Som hevn for at vi mennesker spiser dem....

Neida, du tar feil. Det er de onde Amerikanerne* som har laget et svine virus for å utrydde de snille muslimene.

*eventuelt så er det det slemme Jødene

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at Grisene har startet dette med vilje. Som hevn for at vi mennesker spiser dem....

Haha :fnise:

Hedigvis spiser jeg de ikke :)

Så håper de ikke gjør noe mot meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methuselah
Neida, du tar feil. Det er de onde Amerikanerne* som har laget et svine virus for å utrydde de snille muslimene.

*eventuelt så er det det slemme Jødene

Er du en av dem som gir Amerikanerene og jødene skylla for alt som går galt i verden.....?

Eller er du en av de som mener at alle 1.3 milliarder muslimer er terrorister ?

Uansett så er det grisene som har startet det som hevn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti helvete for en krisemaksimering ifra medias side. Men igjen det er ikke deres feil, de bare produserer for markedet.

- Vi risikerer en trussel med 1,2 millioner influensa-syke og 13000 ekstra døde med en svineinfluensapandemi. Noe som vil gi store konsekvenser for samfunnet. Dette er det verste scenariet, sier helseminister Bjarne Håkon Hanssen.

Jeg regner med du mener Bjarne Håkon Hanssen også er et offer for medias krisemaksimering og ikke hører på sine egne fagfolk i Folkehelseinstituttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da en voldsom generalisering. Ikke gi alle grisene skylda for det ett par syke eksemplarer av arten har foretatt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om journalistene i VG får orgasme når de lirer av seg overskrifter som den de har på forsiden akkurat nå.. "skrekkscenario: 13.000 nordmenn døde av svineinfluensa"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du mener Bjarne Håkon Hanssen også er et offer for medias krisemaksimering og ikke hører på sine egne fagfolk i Folkehelseinstituttet?

Det er pga ting som deg at media kan selge i bøtter og span.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er pga ting som deg at media kan selge i bøtter og span.

Veldig hyggelig å bli kalt en ting istedenfor en person, men men.

Hvis du har så mye imot media så får du bare droppe å lese om de tingen du ikke ønsker å vite noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti helvete for en krisemaksimering ifra medias side. Men igjen det er ikke deres feil, de bare produserer for markedet.

Bra skrevet, Talin!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Dette minner meg om SARS og fugleinfluensaen .. Det skulle bli sååå grusomt, så døde det bare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi risikerer en trussel med 1,2 millioner influensa-syke og 13000 ekstra døde med en svineinfluensapandemi. Noe som vil gi store konsekvenser for samfunnet. Dette er det verste scenariet, sier helseminister Bjarne Håkon Hanssen.

Dette er da omtrent samme scenario som ble blåst opp under fugleinfluensaen. Og dette viruset vet man foreløpig for lite om til at det er noe poeng å få panikk. Jeg skal heller begynne å ta hensyn til det dersom de blir bekreftet at det virkelig er farlig, og sykdommen har kommet til Norge. Frem til det evt skjer kan jeg ikke gjøre noe som helst i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...