Gjest Cipheria Skrevet 14. mai 2009 #141 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg holder ikke mål til å ha noe varig relasjon til noen kvinne, det er helt riktig, innehar nok ikke helteprinsestandarden du kanskje har. Jeg er nok også umoden etter din standard, etter min standard tror jeg at jeg er i fasen etter deg, dvs. at jeg vet du kommer til mitt stadie før eller siden, men du har ikke forstått det enda, livsløgnen din vet du. Vel, vel. No har det seg sånn at dess oftare man høyre noko, dess meir trur man på det. At du konstant forsterkar negative tenkar gjer deg meir deprimert. Du kjem ikkje akkurat med noko revolusjonerande innsjåing her heller. Mange finner i løpet av livet ut at livet er meiningslaust. Men vi bestemmer oss for å leve livet og nyte det likevel. Alt handlar om kor fokuset ditt ligger. Så lenge du fortsetter å seie til deg sjølv at du er dritt, så kjem ikkje det til å forandre seg heller. Ikkje når du bevisst gjer handlingar berre for å vise deg sjølv og verden at "du hadde rett". At det skal vere eit bevis på at du og verden er noko dritt. Problemet med enkelte er at dei forventar perfeksjon frå dei omkring seg. Når vedkommande ikkje viser seg å vere 100% snill, ærleg og støttande, så tar dei dette som eit bevis på at menneskjer er bedritne. Det er umogleg å vere perfekt, å ha dei perfekte haldningane, vere bevisst over alt man gjer og foretar seg. Men det er mange som gjer ein innsats. Det er mange som gjer sitt beste. Man må rett og slett ta både dei positive og negative sidene ved ein person. Så lenge dei negative ikkje overstiger dei positive alt for mykje. Dersom man forsøkjer å sjå intensjonar i stadan for handlingar, vil man og begynne å sjå kvifor folk gjer som dei gjer. Som med deg sjølv, så ligger det ei historie bak som er med på å forme ein. Det betyr ikkje at man kan skulde på omgivelsane, men man skjønar at eit menneskje ikkje vakna ein dag og bestemte seg for å gjere tilverelsen verst mogleg for andre. Her ligger og ofte problema man har med seg sjølv. Dersom man ikkje greier å tenkje positivt og vere snille heile tida, så må man vere eit dårleg menneskje. Der er ingen mellomting. Og når man ikkje greier å leve opp til dei skyhøge forventningane sine, så blir man deprimerte. Dersom det er viktig å vere eit godt menneskje, så får man ta sine feil og bruke dei som ei utfordring til sjølvutvikling. Desse mørke sidene du snakkar om, trur eg ikkje alle har. Ikkje i normale situasjonar. Sjølvsagt blir intensjonar forvridd når vi hamnar i ekstreme situasjonar. Frykt kan drive oss til så mangt. Eg er ein av dei som meina at vi ikkje må ty til ekstreme situasjonar for å vise vårt sanne jeg. Desse situasjonane viser berre kor mykje stress man toler før man mister sjølvkontroll. Sjølvsagt vil overlevingsviljen ta over i ein situasjon som titanic. Dersom vi ikkje hadde denne, så ville det ha vore vanskeleg å overleve som art. Dersom du er så opptatt av meining med livet, så får du lage ei sjølv. Sidan du er så opptatt av å vere så fæl, så kan du kanskje snu deg i den andre retningen og gjere noko veldedig. Kanskje andre sin vanskeleg kvardag kan få deg til å innsjå kor heldig du er og kor bra du eigentleg har det. For i mange tilfelle trur eg det er det som er nøkkelen til å komme seg vidare. Å kjenne takknemlighet for at man har nok pengar til å klare seg, at man har ein venn eller to, det å ikkje leve i eit land der du fekk foten blåst av i krig. Det å kjenne takknemlighet sjølv om man ikkje har ein million på kontoen eller ein treetasjes hus. Sjølv om det er cliché. Men det beste er å finne ut kva du eigentleg vil ha ut av livet. Robotkalle har t.d bestemt seg for å prioritere materielle goder foran menneskelege relasjonar. Greitt nok for han om det gjer han lukkeleg, men kva er det du vil ha, ts? Ein del finner ut at når dei har fått alt dei trakta etter, så var det eigentleg ikkje dette dei lengta etter likevel. Å vere ærleg med seg sjølv og vite kva man eigentleg trenger, er vanskeleg. Dersom du finner ut kva som eigentleg plagar deg, så kan du ta problemet med rota. Finne ut når og kva som gjorde deg deppa. Finn ut om det du syntes då og no, eigentleg er sant. Og dersom det er det; spelar det eigentleg nokon rolle for ditt liv? Dersom alle menneskjer var ignorante og sjølvopptatte, ville det hindre deg i å bruke livet ditt slik du ville? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SingleSindre Skrevet 14. mai 2009 #142 Del Skrevet 14. mai 2009 Gidder du oversett? Leser ikke kråkamål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #143 Del Skrevet 14. mai 2009 Kort fortalt: skaff deg en psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 14. mai 2009 #144 Del Skrevet 14. mai 2009 Robotkalle har t.d bestemt seg for å prioritere materielle goder foran menneskelege relasjonar. Greitt nok for han om det gjer han lukkeleg, men kva er det du vil ha, ts? Hvor faen får du det fra? Jeg har da aldri i livet lagt noe som helst vekt på penger eller goder? Jeg bryr meg bare om karriere og suksess. Om jeg tjener lite eller mye gir jeg faen i, så lenge jeg kan nedbetale lån, og ikke lider nød. Siste gjest: Sindre har en psykolog, din totalidiot. Hvordan kan du oppnå nytelse av sånne billige utsagn, når du er så totalt ræva til å mobbe? Du må være lett tilfredsstilt. Litt enkel, kanskje? Mini-mental score på 8? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 15. mai 2009 #145 Del Skrevet 15. mai 2009 Gidder du oversett? Leser ikke kråkamål! Det er opp til deg om du vil lese det eller ikkje. Hvor faen får du det fra? Jeg har da aldri i livet lagt noe som helst vekt på penger eller goder? Jeg bryr meg bare om karriere og suksess. Om jeg tjener lite eller mye gir jeg faen i, så lenge jeg kan nedbetale lån, og ikke lider nød. Syns å hugse at du skreiv noko om å kjøpe ny bil for at andre skulle bli misunnelege eller noko i den dur. Tok det derfrå. Ser no at eg tok vekk noko eg hadde skrive i samanheng med det. No er det eigentleg overflødig. Kan redigere det vekk dersom det er viktig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 15. mai 2009 #146 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg gidder ikke spillet, jeg gidder ikke det sosiale crapet som skal til for at jeg får dyppe snabben og få snytt den i en annens kropp. Da er det bedre å ta med noen hundrelapper ned på stripa og kjøpe en smekker lekkerbisken fra Murmansk med en rompe så stram som et trommeskinn og pupper så faste som latex. Men sånn rent mellommenneskelig er det ikke mye å hente fra disse laksene, kan dette kompenseres med diktlesning, eller burde jeg reorganisere relasjonsstrukturen i tankerekken min og komme opp med et varig forhold til en dame av, selvsagt, langt lavere klasse, men som kan veie opp for relasjonstapet? Ja, slutt og kjøp sex, du kan bli straffet for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 16. mai 2009 #147 Del Skrevet 16. mai 2009 Det er opp til deg om du vil lese det eller ikkje. Syns å hugse at du skreiv noko om å kjøpe ny bil for at andre skulle bli misunnelege eller noko i den dur. Tok det derfrå. Ser no at eg tok vekk noko eg hadde skrive i samanheng med det. No er det eigentleg overflødig. Kan redigere det vekk dersom det er viktig for deg. Nå skriver jeg så mye tull, så jeg skal ikke påstå med 100% sannsynlighet at du tar feil, selv om jeg tror det var en kommentar på alminnelige preferanser. Anyway, neida, ikke støtt, selv om jeg drar på litt med styggprat Meg og mine mørke sider? Hoho, de skal jeg logge ut for å fortelle om. Vil heller ikke risikere at nicket og IPen min registreres med en kunngjøring over hvor mye sex jeg kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #148 Del Skrevet 18. mai 2009 Ja, slutt og kjøp sex, du kan bli straffet for det.Hva så, hvorfor skal diverse særinteresser få styre/konterollere voksne individer, la nå voksne folk få gjøre som de vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Natasha_* Skrevet 3. juni 2009 #149 Del Skrevet 3. juni 2009 Jej vere klær får ale som vil ha mei. Jeg vere fast och fin i rompe og puppe. Jej bj og sm veldig godt for mei och dei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrelinoge Skrevet 4. juni 2009 #150 Del Skrevet 4. juni 2009 "I don't pay women to sleep with me. I pay them to leave afterwards." -Charlie Sheen TS kunne nok ha fått fram poenget sitt uten dei fargefulle historiene, men.. Eg skjønner godt korfor noen/mange menn. 11-13% i norge? meiner eg går til horer ein eller gang. I tyskland har eg hørt at alle stort sett går. One in 10 of the 11,000 men asked in a survey in 2000 said he used prostitutes, compared with one in 20 in 1990 so det er ein økendes trend. Tidsklemme, mange menn jobber veldig mye. Dei har rett og slett ikke tid til å gå på barsjekking. Både kvinner og menn vil ha den beste sex'en som det er mulig å få. Ergo mange menn faller utenfor og det er noen som stikker av med dei største og fleste kakestykker. (om ein skjønner kva ein meiner) Greier rett og slett ikke å sjekke, eller være sjefete nok til regelrett øve litt lett press på damene. (ja for noen stritter imot fordi dei synes det er galt, men gjør det allikavel) Blæ sikkert ein haug med grunner men eg gidd ikke. Horer er ille å gå til, men for noen er det einaste løysing. Det var ein sterk nedgang i menn som gikk til horer fram til 1990. Da begynte det å stige igjen hmmm. I 1949 gikk 1 av 4 menn til horer. Har aldri selv gått til hore, bur milevis fra horer da. Hele greia får meg til å tenke på Rema 1000 reklamen: Det enkle er ofte det beste Eg har selv fått føle litt på kroppen kor hardt sjekkemarkedet er. Og kor avstumpet det kan gjøre ein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gestur Skrevet 5. juni 2009 #151 Del Skrevet 5. juni 2009 For å sitere Mark Knopfler: Get your money for nothing and your chicks for free. Av og til er det best å holde den i buksa vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #152 Del Skrevet 5. juni 2009 Vel, du hadde hatt "lyst" om du hadde fått 100 mill for det. Hvis du nekter på det så føyer du deg bare inn i rekken av selvhøytidelige fjols som later som om de er mye bedre enn det de er. Enten det, eller så har du en skrue løs. Man er da virkelig ikke bedre enn alle andre, selv om man takker nei til 100 mill for ett knull. Da HAR man en skrue løs. Man er dum, dummere dummest. For å ikke snakke om de som hever seg her inne ved å si at de aldri ville latt noen tatt i kroppen deres med ildtang o.l. Hvem i h...... tror de at de er, som tror de er så mye mer verd og mye bedre enn alle andre. Hellige? Jeg er ikke "løsaktig", og jeg puler ikke for småpeng. Men jeg hadde aldri i livet sagt nei til en pen slump penger for ett knull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. juni 2009 #153 Del Skrevet 5. juni 2009 Man er da virkelig ikke bedre enn alle andre, selv om man takker nei til 100 mill for ett knull. Da HAR man en skrue løs. Man er dum, dummere dummest. For å ikke snakke om de som hever seg her inne ved å si at de aldri ville latt noen tatt i kroppen deres med ildtang o.l. Hvem i h...... tror de at de er, som tror de er så mye mer verd og mye bedre enn alle andre. Hellige? Jeg er ikke "løsaktig", og jeg puler ikke for småpeng. Men jeg hadde aldri i livet sagt nei til en pen slump penger for ett knull. Sant nok. Det å selge seg selv billig er å synke dypt, men 100 mill for et samleie blir noe annet. Da har du gjort en god handel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #154 Del Skrevet 7. juni 2009 "De prostituerte tjente omtrent fire ganger mer enn i en "normal" jobb" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 9. juni 2009 #155 Del Skrevet 9. juni 2009 Tror det er en ganske lukrativ jobb det der! Jeg ville gjerne vært prostituert om jeg hadde hatt mulighet (heterofil prostituret) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest*Mindreårig Skrevet 28. juni 2009 #156 Del Skrevet 28. juni 2009 Definisjonen av ei hore er "en som selger kroppen sin for penger". Ergo, hvis du hadde hatt sex med en fyr fordi han betalte 10 mill for det, så hadde du blitt ei hore, selv om du ikke nødvendigvis var ei hore i tidsrommet før transaksjonen ble gjennomført. Folk ser på horer som noe negativt, men det er som regel voksne mennesker som tar sine egne valg. Det er jo bare en byttehandel: sex for penger. Jeg som er mindreårig, ville kalt ei hore en som "leier ut" kroppen sin, for å selge blir feil med tanke på at det er sex i noen minutter/timer, også reiser de ut igjen for å vente på nye "horeleiere" Stemmer ikke det egentlig? Btw. kan ikke så mye om temaet, er 12 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #157 Del Skrevet 29. juni 2009 Alle som selger sex er horer. Uansett om du bare har gjort det den ene gangen, har du vært en hore. Hvis jeg vasket et hus for penger EN gang, har jeg vært en vaskehjelp, selv om jeg ikke har gjort det flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 29. juni 2009 #158 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg som er mindreårig, ville kalt ei hore en som "leier ut" kroppen sin, for å selge blir feil med tanke på at det er sex i noen minutter/timer, også reiser de ut igjen for å vente på nye "horeleiere" Stemmer ikke det egentlig? Btw. kan ikke så mye om temaet, er 12 år Å selge kroppen er når man inngår giftermål/inngår avtale om å føre genene til mannen videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sally_* Skrevet 29. juni 2009 #159 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg er så sinnsykt glad for at det er forbudt å kjøpe sex i Norge. De må gjerne øke straffene, og gjerne bøtene. Jeg ser bare ned på dere som kjøper sex, dere kan rettferdiggjøre det så mye dere orker, men det er fremdeles grunnleggende feil. Bare det å ha holdningen om at man kan kjøpe seg en kropp og få utløp for diverse fantasier for 3000 kr og tro at det er helt greit siden en hore er en hore sier jo bare litt om hvordan man ser på andre folk. Før dere kommer i iveren over å forklare hvor frivillig det er, har dere hørt om menneskehandel? Det er en aktuell problemstiling dere har godt av å sette dere inn i. Hvordan vet dere at hun gjør det frivillig, at hun ikke har press på seg fra et sted, eller en hallik som tvinger henne? Hva blir da forskjellen mellom å voldta og å kjøpe sex? Om jeg fant ut at kjæresten min hadde kjøpt sex hadde jeg gjort det slutt, det er fullstendig uakseptabelt, så dere som gjør det bør absolutt holde godt kjeft om det. Det er ingenting å være stolt av, og det at sånne debatter florerer på anonyme forum er jo heller ikke tilfeldig. Forresten sjokkeres jeg litt av at det faktisk finns så mange menn som ikke ser problemet med dette her på samme måten som jeg sjemtes over db.no debatten etter hun der Hanne Nabintu Herland. Og på samme måten som jeg sjokkeres over dem kan jeg telle flere av venninnene mine som er blitt voldtatt. Hvor faen ble det av likestillingen og kampanjene for å få slutt på vold mot kvinner? Folk ser ut til å drite i det helt til det rammer dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 29. juni 2009 #160 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg er så sinnsykt glad for at det er forbudt å kjøpe sex i Norge. De må gjerne øke straffene, og gjerne bøtene. Jeg ser bare ned på dere som kjøper sex, dere kan rettferdiggjøre det så mye dere orker, men det er fremdeles grunnleggende feil. Bare det å ha holdningen om at man kan kjøpe seg en kropp og få utløp for diverse fantasier for 3000 kr og tro at det er helt greit siden en hore er en hore sier jo bare litt om hvordan man ser på andre folk. Før dere kommer i iveren over å forklare hvor frivillig det er, har dere hørt om menneskehandel? Det er en aktuell problemstiling dere har godt av å sette dere inn i. Hvordan vet dere at hun gjør det frivillig, at hun ikke har press på seg fra et sted, eller en hallik som tvinger henne? Hva blir da forskjellen mellom å voldta og å kjøpe sex? Om jeg fant ut at kjæresten min hadde kjøpt sex hadde jeg gjort det slutt, det er fullstendig uakseptabelt, så dere som gjør det bør absolutt holde godt kjeft om det. Det er ingenting å være stolt av, og det at sånne debatter florerer på anonyme forum er jo heller ikke tilfeldig. Forresten sjokkeres jeg litt av at det faktisk finns så mange menn som ikke ser problemet med dette her på samme måten som jeg sjemtes over db.no debatten etter hun der Hanne Nabintu Herland. Og på samme måten som jeg sjokkeres over dem kan jeg telle flere av venninnene mine som er blitt voldtatt. Hvor faen ble det av likestillingen og kampanjene for å få slutt på vold mot kvinner? Folk ser ut til å drite i det helt til det rammer dem selv.Hvorfor skal du nekte en kvinne/mann å selge seksuelle tjenester? Det finnes allerede lover imot menneskehandel, vold, trusler ol. men av en eller annen grunn så velger myndighetene å la være å håndheve de. Hvorfor håndhever ikke myndighetene lovene mot voldtekt/vold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå