Gå til innhold

Hunder og Flått.

Barbie

Anbefalte innlegg

"Frisk" hvitløksånde er langt å foretrekke fremfor mye annet, spør du meg. Har heller aldri møtt en hund som lukter Colgate jeg da... Voffe er jo selvfølgelig også så søt at det ikke spiller noen rolle hva han lukter :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady-M

Jeg bruker Frontline loppemiddel på mine katter, jeg tror det kan brukes på hund også. Det dryppes i nakken og i løpet av 24 timer vil det fordele seg i hele pelsen/huden. Fåes på resept. Etter at jeg begynte med det, er det sjelden jeg finner flått. Hender noen ganger at jeg finner noen døde som ligger løst i pelsen. Før fjernet jeg uttallige flått hver dag. Usj... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det flått-halbåndet: Når man har unger, må det tas av for hver gang, for det er fryktelig usunt om ungene tar på halsbåndet. Og så må man vaske hendene hele tiden når man har kost med hunden. JOda, det er mulig man budre gjort det uansett, men det skjer ikke i denne familien :roll:

Jeg kjøper noen ampuller med dråper hos veterinæren, drypper det ned på huden, og hunden er fri for flått i et par måneder. Veldig deilig for både han og oss å slippe de ekle dyra! For ikke å snakke om at han slipper runden med pinsett 8 ganger i uka :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i en dyreforretning å handlet litt i går.

Kjøpte halsbånd og hvitløkstabletter mot flått.

Halsbåndet kostet bare 119,-kr,og skulle vare i 5 mnd.

Tablettene skulle han ha 4 stk av første gangen,og deretter 2 tabletter i uka.

Blir spennende å se om det virker,jeg er nemlig litt skeptisk av meg! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...