Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

en god beskrivelse på hva det er?

kan man bruke vanlig bh med amme innlegg inni, har så små pupper så alle amme bher er for store.

hvor kjøper man amme innlegg?

hvor mange trenger mann?

kastes de etter bruk, hvor lenge brukes de da eventuelt før de kastes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammeinnlegg er tynne innlegg du har inni bh-en. Ja, du kan bruke de inni en vanlig bh. Du kjøper på apotek eller i butikk, jeg liker natusan sine. Jeg bruker mine en dag, men jeg lekker nesten ikke. Hvor ofte du må skifte kommer an på hvor mye du lekker. De fleste er engangs, men du kan kjøpe ullinnlegg som vaskes.

Hvor mange du trenger kommer jo an på hvor mye du lekker og hvor lenge du ammer. Jeg har brukt en pakke med Natusan sine innlegg til nå, kommer nok til å kjøpe en til.

Skrevet

Ammeinnlegg er noe man putter inn i BH-en for ikke å lekke så mye melk. Når du skal amme, anbefaler jeg amme-bh, det er utrolig vanskelig å amme med vanlig BH på. Det skal vel finnes amme-bher i små størrelser også. Har i alle fall sett det på H&M.

Noen bruker ull-innlegg, andre papir (engangs), noen begge deler. Ullinnlegga bare vaskes og brukes på nytt. Hvor lenge man kan ha dem på avhenger jo av hvor mye man lekker. I starten lekker man ofte mye, og må bytte ofte, etterhvert trenger man kanskje bare et par om dagen. Og når man slutter å lekke trenger man det ikke mer, med mindre man er redd for brystbetennelse (ammeinnlegg varmer). Bruker man ammeinnlegg for å varme, bør man bruke ullinnlegg.

Jeg brukte alltid ullinnlegg, både fordi jeg lakk mye og syntes det ble både dyrt og sløstete og bruke engangs, og fordi jeg synes engangsinnlegga var vonde å ha på - klistra seg til brystvorta som allerede var sår.

Skrevet

har man dem inni den lommen på bhen...eller rett inntil brystet?

Skrevet
har man dem inni den lommen på bhen...eller rett inntil brystet?

Du må jo ha dem rett inntil brystet, slik at Bh-en ikke blir våt -ellers forsvinner jo hele poenget ....og du må bytte hele bh-en ...istedet for bare innlegget.

Skrevet

Ammeinnlegg brukes inni BH'en, og er for å fange opp den melka som lekker mellom og under ammingene.

Noen lekker mye, andre lekker lite.

For de som lekker lite, så fungerer Natusan sine engangsinnlegg fint.

De fleste andre som bruker engangsinnlegg går på apoteket og kjøper Medela eller chicco sine innlegg.

Disse brukes en gang, og kastes. (Mener jeg brukte 8-10 par i døgnet den første tiden...)

Et alternativ er vaskbare innlegg i bomull eller bambus. (Bambus er supermykt, og trekker til seg veldig mye væske i forhold til tykkelse, pluss at det har antibakterielle egenskaper!)

Disse kan man altså vaske så mange ganger man vil. Da slipper man gjerne unna med 9 par, hvis man vasker litt ofte.

Disse kjøpes vel helst i nettbutikker.

Ellers anbefales det å bruke ullinnlegg utenpå disse skiftbare. Ullinnlegg holder brystet varmt, og forhindrer dermed brystbetennelse. (Som er noe du ikke vil ha!)

Skrevet

Hvis du lekker lite, er det nesten ett fett hva du bruker. Men hvis du lekker litt mer, så blir Libero og Natusan sine søkkvåte. Natusan sine er verst, og sitter i tillegg fast i brystvorten. Disse to er i tillegg litt tykkere, slik at jeg føler at de synes utenpå.

De jeg liker best, er Chicco sine. De tåler mer væske uten at de føles våt mot huden. I tillegg er de tynnere, så de synes ikke så godt. Disse er ikke lett å få tak i nå, så jeg måtte bestille på apotekhjem (porto hvis du bestiller under 800,-). Du kan jo teste Medela (tror jeg det hette). Mange som anbefaler de. De får du på apoteket. Har ikke testet dem selv.

Skrevet

Ull- og bambusinnlegg kjøpte jeg på apotek :)

Anbefales. Klarte meg med 4 par jeg... Selv om jeg lakk masse i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...