Gå til innhold

Ny oppfinnelse


KR-øst

Anbefalte innlegg

Det er trist du har så liten tro på Israels skaperkraft at du rått sluker åpenbare pengetjeningsstunt.

Israel masseproduserer grensesprengende innovasjoner på nær sagt alle de tøffeste teknologiske frontene. I tillegg er de finansielt sterke og har en utrolig grunderkultur. Ingen god teknologisk oppfinnelse i Israel vil gå upåaktet hen av de dyktige mellommennene som binder israelske teknologer og investorer sammen.

Kan du nevne hvilke medier i Norge som har for vane å skrive noe nevneverdig om Israelske tekniske produkter, som også vi i Norge har tatt i bruk? Eks. PC-produkter og sykehusutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sykkel med titanramme. Jeg føler meg trygg på at den ikke står og produserer nitrøse gasser eller oksygen helt på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull!

De må være passe teite de som går på noe sånt.

Dette er nok et uttrykk som de aller fleste oppfinnere har hørt fra kloke forståsegpåere opp gjennom tidene.

Men nettopp fordi noen har biti på deres oppfinnelser, så har de sørget for at vi har fått den framgangen vi lever godt på i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok et uttrykk som de aller fleste oppfinnere har hørt fra kloke forståsegpåere opp gjennom tidene.

Men nettopp fordi noen har biti på deres oppfinnelser, så har de sørget for at vi har fått den framgangen vi lever godt på i dag.

Kan ikke skjønne behovet for et slikt emosjonelt engasjement. Effekten er jo barnslig lett å teste, og påstandene om hva apparatet skal utrette, er veldig konkrete.

Det er ikke noe subtilt med dette. Dersom apparatet holder det det lover, så er det lett å dokumentere, og vel verdt pengene, vil jeg tro. Og hvis ikke, så kan vi konstatere at atter en gang har en smart svindler klart å karre til seg noen lusne tusenlapper fra folk som sikkert hadde trengt de pengene til noe annet.

At det er en jøde som har skrudd apparatet sammen, spiller da ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge artikkelen så er produktet tatt i bruk både i USA og Tyrkia.

Det vil forundre meg om ingen av importørene i disse landene har testet utstyret før handelen fant dted.

Det vil ikke forundre meg. Verden flommer over av junk som selges av folk som lover gull og grønne skoger, og drivstoffsparende gizmoer er ikke noe unntak.

Dette er new age mechanics, og det er akkurat like etterettelig som alternativ medisin. Og i likhet med alternativ medisin, er det ingen problemer med å finne duster som vil kjøpe skiten, selv om det skulle vise seg å være en fullstendig inert innsats i en manifold, som sitter der og ikke gjør en dritt. Folk flest holder ikke oppsikt med drivstofforbruket sitt, uansett, så har de montert dritten, vil de vanligvis være ganske overbevist om at det fungerer, at motoren går bedre, eller renere, eller hva som helst. Akkurat som med homeopati og annen tannfè-medisin og kvasivitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=15949

Dette har jeg ikke sett i andre medier.

Og dette er nok absolutt ikke noe for miljøpartiet SV.

Det er kansje litt tidlig å si noe mht hvor "god" eller betydningsfull denne oppfinnelsen er. Men alle oppdinnelser med varig verdi for menneskeheten er naturligvis viktig.

Syrerne oppfant alfabetet, Irakere komme med sterke bidrag mht algebra.

Kurderene oppfant parfymen.

Iranerene oppfant smøret.

Vi har i det hele tatt en mengde store oppfinnelser hos den arabiske befolkningen og vi bør ta imot enhver ny oppfinnelse fra dette folket med stor takk. Men vi bør vente å se om denne er så viktig som du antyder den kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kansje litt tidlig å si noe mht hvor "god" eller betydningsfull denne oppfinnelsen er. Men alle oppdinnelser med varig verdi for menneskeheten er naturligvis viktig.

Syrerne oppfant alfabetet, Irakere komme med sterke bidrag mht algebra.

Kurderene oppfant parfymen.

Iranerene oppfant smøret.

Vi har i det hele tatt en mengde store oppfinnelser hos den arabiske befolkningen og vi bør ta imot enhver ny oppfinnelse fra dette folket med stor takk. Men vi bør vente å se om denne er så viktig som du antyder den kan være.

Altså, dette var da vitterlig en jøde?

Araberne har ikke oppfunnet noe av verdi siden de laget den første selvmordsbomben, og det begynner å bli en stund siden. Før det, tror jeg at det siste nyttige bidraget var parfyme og groteske avstraffingmetoder for kriminelle. Men tallsystemet var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Altså, dette var da vitterlig en jøde?

Araberne har ikke oppfunnet noe av verdi siden de laget den første selvmordsbomben, og det begynner å bli en stund siden. Før det, tror jeg at det siste nyttige bidraget var parfyme og groteske avstraffingmetoder for kriminelle. Men tallsystemet var bra.

Genetisk sett er det ingen forskjell på jøder og arabere. Det er derfor ikke urimelig å ta jødene med i en slik sammenheng.

Forøvrig har vel ikke jødene funnet opp noe som er i nærheten av den ubredelsen de andre arabiske oppfinnelsene har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk sett er det ingen forskjell på jøder og arabere. Det er derfor ikke urimelig å ta jødene med i en slik sammenheng.

Forøvrig har vel ikke jødene funnet opp noe som er i nærheten av den ubredelsen de andre arabiske oppfinnelsene har.

Det skinner jo klart igjennom at araberne her vil ha ære av alt det vi nyttiggjør oss av i dag, som jødene har funnet opp.

Dette er, som jeg tidligere har nevnt, en ny strategi som araberne forsøker å gjennomføre, at arabere og jøder er ett og samme folk.

Så hvorfor vil araberne ta knekken på jødene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det skinner jo klart igjennom at araberne her vil ha ære av alt det vi nyttiggjør oss av i dag, som jødene har funnet opp.

Dette er, som jeg tidligere har nevnt, en ny strategi som araberne forsøker å gjennomføre, at arabere og jøder er ett og samme folk.

Så hvorfor vil araberne ta knekken på jødene?

Jeg tror ikke at det arabiske folk vil ha æren av hva vi nyttiggjør oss. Derimot er det ikke mulig å avvise at det arabiske folket , inkludert de kristne, har bidratt med mye. Å trekke frem Israelere som KAN HA FUNNET OPP noe som vi kan nyttiggjøre oss gjør ikke tidligere oppfinnelser blandt araberene mindre viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror nok ikke jødene vil ha æren for en oppfinnelse som ikke virker. Ikke araberne heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk sett er det ingen forskjell på jøder og arabere. Det er derfor ikke urimelig å ta jødene med i en slik sammenheng.

Forøvrig har vel ikke jødene funnet opp noe som er i nærheten av den ubredelsen de andre arabiske oppfinnelsene har.

Den der tror jeg ikke du har belegg for. Jødene og araberne har vært atskilt som folk siden Abrahams tid, og siden tempelet ble ødelagt litt etter Jesu tid, har jødene for en stor del vært i diaspora, og slett ikke minglet med arabere.

Man kan ikke ta fra det jødiske folk at de opp gjennom åra har hatt mange fremragende tenkere og oppfinnere. Og siden nobelprisen ble innført, har de gjort seg bemerket med magne prisvinnere.

Araberne har glimret med sitt fravær, så vidt jeg vet. Om det er en genetisk forskjell, er usikkert. Det kan like gjerne være kulturelt. De muslimske teokratiene er meget påpasselige med at det ikke forekommer vitenskaplige oppdagelser eller teorier som står i strid med gjeldende teologi. Sånt blir det ikke mye fremskritt eller innovasjon av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Israels fremste "bidrag" mht oppfinnelser går i hovedsak ut på krigsmatriell og masseødlegelsesvåpen som de benytter mot Palestinerene. Det skaper ikke mye "anerkjennelse" det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skinner jo klart igjennom at araberne her vil ha ære av alt det vi nyttiggjør oss av i dag, som jødene har funnet opp.

Dette er, som jeg tidligere har nevnt, en ny strategi som araberne forsøker å gjennomføre, at arabere og jøder er ett og samme folk.

Så hvorfor vil araberne ta knekken på jødene?

Men hva har araberne med denne oppfinnelsen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israels fremste "bidrag" mht oppfinnelser går i hovedsak ut på krigsmatriell og masseødlegelsesvåpen som de benytter mot Palestinerene. Det skaper ikke mye "anerkjennelse" det heller.

Jasså gitt, dette var noe nytt.

De fleste jødekritikerne påstår da virkelig at det er USA som forsyner Israel men alskens moderne våpen.

Men når det ikke er så farlig med sannheten, da kan en vel komme med påstander som passer til enhver tid. Men som regel avslører de seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Que?
Jasså gitt, dette var noe nytt.

De fleste jødekritikerne påstår da virkelig at det er USA som forsyner Israel men alskens moderne våpen.

Men når det ikke er så farlig med sannheten, da kan en vel komme med påstander som passer til enhver tid. Men som regel avslører de seg selv.

Neida, alle vet vel at israelerne er noen rakkere på krigsmateriell. De lager noen framifrå tanks, visstnok noe av det mest solide i sin klasse, masser av elektronikk, og uzien er jo en schläger over hele verden. De lagde sågar sin egen atombombe i Negev, og det er ingen dårlig prestasjon for et så lite folk. Når det gjelder masseødeleggelse, så tror jeg at størrelsen på det lille folket tatt i betraktning, har de mer å fare med enn del fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, alle vet vel at israelerne er noen rakkere på krigsmateriell. De lager noen framifrå tanks, visstnok noe av det mest solide i sin klasse, masser av elektronikk, og uzien er jo en schläger over hele verden. De lagde sågar sin egen atombombe i Negev, og det er ingen dårlig prestasjon for et så lite folk. Når det gjelder masseødeleggelse, så tror jeg at størrelsen på det lille folket tatt i betraktning, har de mer å fare med enn del fleste andre.

Da vil jo det si at hele verden er avhengige av disse ekspertene og av Israel.

Hva hjelper det at stakkarene i SV forsøker å boikotte noen appelsiner og annet smågodt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kan du nevne hvilke medier i Norge som har for vane å skrive noe nevneverdig om Israelske tekniske produkter, som også vi i Norge har tatt i bruk? Eks. PC-produkter og sykehusutstyr?

Det er vel strengt tatt ikke normalt å skrive om hvor enkelte "oppfinnelser" kommer fra?

Israel har stått for en enorm teknologisk utvikling som hele verden nyter godt av. Ønsker man å boikotte alle israelske produkter er det vel ensbetydende med å flytte ut i skogen og bygge ei hytte med sine egne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ikke normalt å skrive om hvor enkelte "oppfinnelser" kommer fra?

Israel har stått for en enorm teknologisk utvikling som hele verden nyter godt av. Ønsker man å boikotte alle israelske produkter er det vel ensbetydende med å flytte ut i skogen og bygge ei hytte med sine egne hender.

Da blir det nok ikke trygt å gå i skogen heretter. Man kan jo da risikere å treffe på langt flere, og farligere SV-ere enn ulver.

Ellers så leste jeg for noen dager siden, jeg husker ikke hvor, men en austrialiener hadde funnet opp et middel til å få bukt med diabetes.

Er dette riktig, får vi sikkert høre mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...