Gå til innhold

Ny oppfinnelse


KR-øst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=15949

Dette har jeg ikke sett i andre medier.

Og dette er nok absolutt ikke noe for miljøpartiet SV.

Hmm.

Jeg blir veldig skeptisk når jeg leser slike artikler, siden de nesten er for gode til å være sanne. Ikke glem at det er mye forskning på dette feltet. Jeg stusser på at artikkelen ikke nevner noe om effekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett en uavhengig rapport på den dingsen. Det har vært og er per i dag flere dingser på markedet som skal minisere drivstofforbruket og senke utslippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig flott hvis den virker.

Men jeg tror det ikke før jeg ser det. Den artikkelen minnet meg om en postordrekatalogreklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett en uavhengig rapport på den dingsen. Det har vært og er per i dag flere dingser på markedet som skal minisere drivstofforbruket og senke utslippene.

Hva er det du kaller en uavhengig rapport?

Hvem tror du tør å skrive noe positivt om det som skjer i Israel, eller av israelere?

Feigheten demonstreres ved at varer fra Israel ofte selges i andres navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det, er det klart det bør settes inn i alle nye forbrenningsbiler, og annet som trenger renere forbrenning. Gladnyhet for asmatikere og byfolket. Men CO2 hjelper det jo ikke på, så elbiler og hybrider er nok løsningen på sikt, for alle elproduserende land med vann- og solkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det funker virker det jo på CO2 også, fordi at om man kjører lenger per liter reduserer man utslipp per km.

Aviser er ikke kjent for å være de med best faktaforståelse når de gjengir tekniske nyheter. I dag er jo heller ikke en uavhengig avis. Hadde vært kjempebra om den fungerer men forblir en tviler frem til jeg får se en uavhengig undersøkese.

Leste en diskusjon om denne bensinreduserende dingsen der en hadde postet disse linkene.

http://joshuapundit.blogspot.com/2009/03/i...antly-cuts.html

Og en undersøkelse av diverse bensingizmoer.

http://www.popularmechanics.com/automotive...?page=2&c=y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=15949

Dette har jeg ikke sett i andre medier.

Og dette er nok absolutt ikke noe for miljøpartiet SV.

I smell a rat.

Ettermonterte gizmoer som skal redusere drivstofforbruket virker vanligvis ikke. Og denne greia "gjør bruk av spesielle metallegeringer for å bedre luftstrømmen til motoren". Det henger ikke på greip. Heldigvis er sånne ting lette å teste. Det er bare å ta noen biler, kjøre dem noen mil med nøyaktig drivstoffmåling, ettermontere dingsen og gjøre en ny måling, hvorpå man beregner forskjellen mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil også gjerne se ar det virker, før jeg bestiller "mirakelmedisin". Er ganske skeptisk i utgangspunktet, til at innlufta forandrer karakter av å blåse forbi en metallegering, og at dette skal ha annet enn marginal virkning på naturkreftene i forbrenningsprossessen.

Men vi kan jo alltids håpe at den virker! Og gjør den det, blir den garantert vist i Top Gear, Vi Menn Bil og Autofil. - Og Schrødingers katt, ikke minst. De tre førstnevnte burde vel egentlig testet og skrevet om sånt dersom det IKKE virker også, hvis de er journalister og ikke bare panikkaldrige forvokste mopedtrimmere med hang til "miss and tell". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du kaller en uavhengig rapport?

Hvem tror du tør å skrive noe positivt om det som skjer i Israel, eller av israelere?

Feigheten demonstreres ved at varer fra Israel ofte selges i andres navn.

Nå er du en smule paranoid, synes jeg.

Med uavhengig rapport mener jeg selvfølgelig at en eller annen instans som ikke kommer til å ha økonomisk gevinst av dingsen tester den, slik Mann42 beskriver lengre opp. Det burde ikke være en big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan kan en tenåring med kun en drøm og en masse viljekraft, faktisk skape et slikt produkt, spør mange."

Det er litt som Asbjørnsen og Moe dette her :P

"Det var en gang, en liten gutt som het Zion (!), han synes at alle bilene rundt ham luktet så ille, så han sa "far! jeg vil finne opp en måte å redusere all denne ekle eksosen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
I smell a rat.

Ettermonterte gizmoer som skal redusere drivstofforbruket virker vanligvis ikke. Og denne greia "gjør bruk av spesielle metallegeringer for å bedre luftstrømmen til motoren". Det henger ikke på greip. Heldigvis er sånne ting lette å teste. Det er bare å ta noen biler, kjøre dem noen mil med nøyaktig drivstoffmåling, ettermontere dingsen og gjøre en ny måling, hvorpå man beregner forskjellen mellom de to.

***

Hadde faktisk en prat med en "fagmann" om noe lignende før helga.

Det er mulig å eksempelvis øke oksygenprosenten i forbrenningslufta ved hjelp av eksempelvis titanium. Altså å trekke ut noe nitrogen. Det ville etter sigende redusere bensinforbruket og øke effekten vesentlig.

Slike metoder utredes, men to spørsmål er sentrale: hva er følgene av å skape mindre CO2, men mer NOX?

Er det kostnadseffektivt?

Uansett forsto jeg det ikke som noe for ettermontering, men noe motoren ville komme med originalt.

Tar forbehold om at jeg har gjengitt nogenlunde korrekt.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

***

Hadde faktisk en prat med en "fagmann" om noe lignende før helga.

Det er mulig å eksempelvis øke oksygenprosenten i forbrenningslufta ved hjelp av eksempelvis titanium. Altså å trekke ut noe nitrogen. Det ville etter sigende redusere bensinforbruket og øke effekten vesentlig.

Slike metoder utredes, men to spørsmål er sentrale: hva er følgene av å skape mindre CO2, men mer NOX?

Er det kostnadseffektivt?

Uansett forsto jeg det ikke som noe for ettermontering, men noe motoren ville komme med originalt.

Tar forbehold om at jeg har gjengitt nogenlunde korrekt.

Dersom du mener at Titan har en slik effekt lurer jeg på hva formelen for denne reaksjonen er, hva avfallsprouktet er og hvor nitrogenen blir av.

Videre vil jeg gjerne ha en forklaring på hvorfor alle titanprodukter som brukes i ulike sammenhenger ikke har reagert med nitrogenet i luften for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva avfallsprouktet er og hvor nitrogenen blir av.

Ikke prøv å virke smart når du ikke engang fatter at NOX er avfallsproduktet og består av nitrogen.

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ifølge artikkelen så er produktet tatt i bruk både i USA og Tyrkia.

Det vil forundre meg om ingen av importørene i disse landene har testet utstyret før handelen fant sted.

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge artikkelen så er produktet tatt i bruk både i USA og Tyrkia.

Det vil forundre meg om ingen av importørene i disse landene har testet utstyret før handelen fant dted.

Hvilke importører og hvem mener du bruker produktet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=15949

Dette har jeg ikke sett i andre medier.

Og dette er nok absolutt ikke noe for miljøpartiet SV.

Det er trist du har så liten tro på Israels skaperkraft at du rått sluker åpenbare pengetjeningsstunt.

Israel masseproduserer grensesprengende innovasjoner på nær sagt alle de tøffeste teknologiske frontene. I tillegg er de finansielt sterke og har en utrolig grunderkultur. Ingen god teknologisk oppfinnelse i Israel vil gå upåaktet hen av de dyktige mellommennene som binder israelske teknologer og investorer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke importører og hvem mener du bruker produktet ?

Jeg har bare de gjengitte linkene til artiiklene å forholde meg til.

Det sto bare at produktet var solgt eller tatt i bruk til/av USA og Tyrkia.

Da tar jeg det for en selvfølge at det var importører fra disse landene som sørget for dette. Men ingen var nevnt med navn.

Du kan jo høre med produsenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...