GlaJenta88 Skrevet 13. mai 2009 #101 Skrevet 13. mai 2009 Så moro at du skulle treffe på første pp da!! til deg! Når det gjelder trøttheten så har jeg nå måtte legge om hele søvnmønsteret mitt. Før var 6 timer nok til at jeg våknet uthvilt. Nå må jeg nesten ha 12 timer! Jaja, det går jo når man jobber deltid og leser til eksamen, da. Satser på at det gir seg i 2. trimester altså!
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #102 Skrevet 13. mai 2009 Så moro at du skulle treffe på første pp da!! til deg! Når det gjelder trøttheten så har jeg nå måtte legge om hele søvnmønsteret mitt. Før var 6 timer nok til at jeg våknet uthvilt. Nå må jeg nesten ha 12 timer! Jaja, det går jo når man jobber deltid og leser til eksamen, da. Satser på at det gir seg i 2. trimester altså! Hei hei og takk for blomsten! Ja, jeg håper ikke man er sååå trøtt gjennom hele svangerskapet!! Men det tror jeg ikke er vanlig, altså. Går nok over!!
Pasjonsblomst Skrevet 13. mai 2009 #103 Skrevet 13. mai 2009 kjempekoselig å lese om symptomene dine... Høres ut som du nyter din nye tilværelse med alle de små forandringer det måtte innebære. Mens jeg koser meg med rødvin..
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #104 Skrevet 13. mai 2009 kjempekoselig å lese om symptomene dine... Høres ut som du nyter din nye tilværelse med alle de små forandringer det måtte innebære. Mens jeg koser meg med rødvin.. Jeg gjør det! :rødme: Er veldig glad, når jeg tillater meg å tro at alt skal gå bra... Kos deg med mens du kan, det er nok ikke så lenge til du må korke igjen flaska for en laaang stund! *krysser fingrene for deg i neste PP*
honning Skrevet 13. mai 2009 #105 Skrevet 13. mai 2009 Gratulerer så mye som gravid!!! :duskedame: Utrolig morro da!! Masse lykke til med svangerskapet
Gjest faerytale Skrevet 13. mai 2009 #106 Skrevet 13. mai 2009 Gratulerer så mye med den lille spiren!
GlaJenta88 Skrevet 14. mai 2009 #107 Skrevet 14. mai 2009 Mens jeg koser meg med rødvin.. Plutselig så kan du ikke det mer, du heller! Selv hadde jeg kjøpt inn en flaske og masse mykoster som Brie osv til den kvelden jeg testet positivt. Brie'en gikk i mannen og rødvinen godtgjør seg i vinkjøleren til neste år en gang. Jaja, sånn kan det gå! Så du får nyte vinen mens du kan Krysser fingrene og kaster masse babystøv din vei, å sitter nok spiren denne perioden skal du se!
LilleRamona Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #108 Skrevet 14. mai 2009 Gratulerer så mye som gravid!!! :duskedame: Utrolig morro da!! Masse lykke til med svangerskapet Gratulerer så mye med den lille spiren! Tusen takk, begge to!! Åh, jeg håååper det varer....
LilleRamona Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #109 Skrevet 14. mai 2009 Grøss og gru, i går kveld begynte jeg med litt spotting igjen... Er utrolig lite, ville ikke brydd meg om det hvis ikke jeg var gravid, men jeg har jo lest en del om spontanabort, blant annet dette fra doktoronline: "En begynnende spontanabort gir symptomer i form av tiltakende skjedeblødninger. Blodet er ofte brunaktig. Hos halvparten av kvinnene som får denne typen blødninger, stopper imidlertid blødningene opp, og svangerskapet fortsetter. Får man i tillegg til voldsomme blødninger også mage- og ryggsmerter, er en spontanabort nær sagt uunngåelig. Når spontanaborten allerede er et faktum, vil man få symptomer i form av blødninger som har en geleliknende, blodig konsistens. Magesmerter som bare er lokalisert til den ene siden av magen, kan tyde på svangerskap utenfor livmoren (ektopisk svangerskap)." Så i følge dette har jeg 50% sjanse for at det skal stoppe igjen og at jeg fortsatt er gravid, og 50% sjanse for å spontanabortere... Er skikkelig nedfor nå, altså... Har ikke lyst til å være på jobb i det hele tatt, har lyst til å gå hjem og legge meg og sove frem til jeg får svar på om det kommer til å gå bra eller ikke... I tillegg så hadde jeg to ganger i går middels sterke smerter i venstre siden av magen, langt nede. Bare sånne akutte som kom helt plutselig og varte noen sekunder da. Men motet er ikke på topp i dag nei... Eneste upside er at det har ikke vært så veldig tiltakende ennå. Tar en tur og sjekker igjen jeg...
thumbalina Skrevet 14. mai 2009 #110 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Uff da... MEN jeg leste nettopp et sted at akkruat det du beskriver der er tegn på at morkaka har begynt å ta over - og at det da kan blø litt og litt smerter på kun den ene siden.... husker ikke hvor jeg lest det... men det betydde i alle fall at alt var bra - og at babyen nå er påkoblet "din" blodstrøm... Vi satser på at det var det som skjedde! Må bare prøve å være positiv - kroppen ordner opp selv uansett hva som skjer, så det nytter ikke å bekymre seg. Må bare prøve å være positiv! Fant dette på BarniMagen.com Blødning i 1. tredjedel av svangerskapet er vanlig. Hele 20-30% av kvinner som føder ved termin har hatt blødning tidlig i graviditeten, og føder friske fine barn. Forskjellige lokale tilstander i skjeden kan også føre til småblødninger uten smerter. Dette kan være polypper og "sår" på livmortappen, eller skjedekatarrer. Blødningene påvirker ikke graviditeten. Morkaken kan ligge over indre mormunn tidlig i svangerskapet, og en liten irritasjon eller forskyvning av morkaken i forhold til livmoren vil kunne resultere i blødninger. Dette kan f.eks skje etter samleie, og er som regel helt ufarlig. Det er ikke av stor betydning om blodet er friskt eller mørkt. Klumper eller koagler sier noe om mengden blødning, og er ikke alltid forbundet med verre prognose. En blødning som er kraftigere enn en menstruasjon der man kvitterer slim og fosterprdukter etter å ha hatt rieliknenede smerter, er som regel en spontanabort. Endret 14. mai 2009 av thumbalina
LilleRamona Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #111 Skrevet 14. mai 2009 Tuuuuuusen takk, thumbalina!! Det hjalp virkelig å lese det her, nå føler jeg meg mye bedre!! Tror resten av dagen skal gå litt lettere nå... Ikke vær redd for at du har gitt meg falske forhåpninger altså, for det har jo uansett ingenting for seg å gå rundt og være bekymra, selv om det skulle gå galt... Så tusen takk, altså!! Det var den beste oppmuntringen jeg kunne fått akkurat nå!
thumbalina Skrevet 14. mai 2009 #112 Skrevet 14. mai 2009 Så bra da! nå ble jeg glad! Ikke noe vits å gå å bekymre seg. Spiren trenger en frisk og bekymringsfri plass å henge i noen mnd til vettu =) Går nok så bra dette atte!
GlaJenta88 Skrevet 14. mai 2009 #113 Skrevet 14. mai 2009 Ja, og så lenge det kun er spotting og ikke mye, "friskt" blod, har du ingenting å bekymre deg over. Jeg vet det er vanskelig, men jeg tenker rett og slett sånn at enten så er det liv laga eller så er det ikke. Jeg var også veldig forvirret når jeg testet positivt (ettersom det skjedde uplanlagt), så jeg var både redd for å beholde og redd for å miste på samme tid, jeg. Så tenkte jeg bare. Nei, hvis det var dette som var meningen, så var det det. Når det gjelder stikkinger i magen, så har jeg det enda. Jeg tror det bare er livmoren som strekker seg og blir større Så hvis ikke du får veldig vondt, så er det ikke noe å bry seg om. Det er utrolig mye som skjer i kroppen nå vet du Det er igrunn også veldig vanlig med små blødninger i 1. trimester selv om det er et friskt og fint barn i magen. Men er du veldig bekymret, så skal blødninger tidlig i svangerskapet være god nok grunn til å få tidlig ultralyd. Det er det i alle fall de fleste steder. Og som en klok lege sa; Du må forvente et barn, ikke en sa eller en ma. Jeg holder meg unna alle tråder som har med abort å gjøre uansett, jeg. I alle fall i gode to uker til. Vil ikke lese noe som gjør meg trist. Leser masse solskinnshistorier, da! Lykke til, og ikke ta sorger på forskudd Men gled deg masse over graviditeten din!
Pasjonsblomst Skrevet 14. mai 2009 #114 Skrevet 14. mai 2009 Dont worry, be happy!! prøv å tenk sånn at mye rart kommer tilå skje med kroppen din nå, og det er nytt og rart for deg.. men ikke farlig. Ikke farlig, ikke farlig!! Prent det inn...
Veumjenta Skrevet 14. mai 2009 #115 Skrevet 14. mai 2009 Hei LilleRamona! Hvordan går det med deg?? Håper alt står til som det skal i hvert fall! fra Veumjenta! (som straks skal inn i pp 15)
LilleRamona Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #116 Skrevet 15. mai 2009 Takk for sympatien, alle sammen... Får håpe dere har rett! I går var jeg ute og gikk i over en time, og var på kafè og shoppa litt med en venninne. Veldig fint å ha noe hyggelig å gjøre mens tiden snegler seg avgårde. Spottinga var økende utover dagen i går, men i dag har det minket igjen og blitt lysere. (Beklager de ekle detaljene... du velger selv om du vil lese det her... ) Så nå er humøret og motet stigende, håper spottinga minker enda mer så jeg kan få en rolig helg uten så store bekymringer!
LilleRamona Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #117 Skrevet 18. mai 2009 Hei igjen! Ikke mer spotting!! Det slutta helt for to dager siden, så nå er jeg veldig glad! Og vet at hvis det skjer igjen så er det ikke nødvendigvis noen grunn til panikk... Det er rart med det, selv om folk sier at det er vanlig og ingen fare, så blir man bekymra, og det er ingenting som virkelig kan roe nervene, annet enn å erfare selv at det faktisk ikke var farlig... Men i går og i dag følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt, jeg har virkelig INGEN symptomer! Så på morran i dag tok jeg en test til, og den var veldig positiv, så da bør jeg vel bare være glad for at symptomene uteblir? Jeg er ikke det minste kvalm, puppene som var littegranne større og ømme virker som de har gått tilbake til normalen, de er ikke sånn stramme og veldig struttende lenger og det trykket jeg hadde i magen merker jeg heller ikke noe til lenger... Det føles litt rart, jeg trodde at symptomene skulle øke i styrke og bli fler og fler etter som dagene gikk? Rare greier det her! Det er kanskje noen som irriterer seg over at jeg fortsatt står blant prøverdagbøkene, men jeg føler meg som en prøver ennå, vil gjerne være her frem til tolvte uke hvertfall, håper det er greit...
Pasjonsblomst Skrevet 18. mai 2009 #118 Skrevet 18. mai 2009 Du er hjertelig velkommen her for min del, iallfall! godt å høre at spottingen sluttet, og at du finner ut at det faktisk ikke var så farlig ja. det er løye hvordan kroppen fungerer ja..
thumbalina Skrevet 18. mai 2009 #119 Skrevet 18. mai 2009 Så bra at det har stoppet =) Som du sier, en må erfare selv og med sin egen kropp... jeg har heller ikke hatt noen særlige symptomer i går eller i dag - bare stuptrøtt.. :søvn:
Poizki Skrevet 19. mai 2009 #120 Skrevet 19. mai 2009 Godt å lese at du har slutta å spotte, skjønner godt at man blir urolig når man blør litt.. Men samtidig, så HELDIG du er som har noe å uroe deg for...Det vokser noe inni deg..Og sjangsen er stoooor for at det skal gå bra - alle de lange ukene frem til du får hilse på barnet DITT.. Tror jeg og blir å gjøre som deg, holde meg inne i prøvedagbøkene til man er litt sikrere på at det skal gå bra..Men, nå tenker jeg for langt fram i tid, først må jo spira sitte Åh, som jeg gleder meg til det blir min tur å kjenne på symptomer! 'Ha en fin dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå