Baillie Skrevet 11. mai 2009 #81 Del Skrevet 11. mai 2009 Puppene mine blei ømme med en gang. De pleier også være ganske ømme før mensen. Så trudde det var et sikkert TR-symptom. Men den gang ei Men begynner å bli litt lei av at de er så ømme og vonde. Kan jo nesten ikke gå ned trapper, for da "disser" det så. Men de begynte vel ikke å vokse med det første, det skjedde vel ikke før i forrige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #82 Del Skrevet 11. mai 2009 Puppene mine blei ømme med en gang. De pleier også være ganske ømme før mensen. Så trudde det var et sikkert TR-symptom. Men den gang ei Men begynner å bli litt lei av at de er så ømme og vonde. Kan jo nesten ikke gå ned trapper, for da "disser" det så. Men de begynte vel ikke å vokse med det første, det skjedde vel ikke før i forrige uke. Ok, men du ligger jo nesten en uke før meg i løpet, så da kan det hende mine begynner å vokse i natt!! De har vokst bittelitt, men det er nesten to uker siden, også vokste de ikke noe mer. Men jeg syns det er veldig greit altså, ømme pupper er vondt, og jeg er ikke vant med store pupper, så tror jeg kommer til å føle meg rar hvis jeg får det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 11. mai 2009 #83 Del Skrevet 11. mai 2009 Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 11. mai 2009 #84 Del Skrevet 11. mai 2009 Legger igjen et her så jeg får deg under "Mine innlegg" Spennende tid vi har framfor oss altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #85 Del Skrevet 12. mai 2009 Gratulerer så masse! Tusen takk!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #86 Del Skrevet 12. mai 2009 Legger igjen et her så jeg får deg under "Mine innlegg" Spennende tid vi har framfor oss altså! Ja, det er nesten for spennende!! Men nå har jeg hatt disse svake menssmertene i flere dager uten at det har kommet noe blod eller at de har forverret seg eller noe, så jeg føler meg littegranne bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #87 Del Skrevet 12. mai 2009 I dag og i går har jeg vært helt på felgen når jeg har kommet hjem fra jobb. Heldigvis har vi Fjordland-middager, så får jeg i hvertfall i meg noe "ordentlig" mat... Orker ikke noen ting med en gang, bare det å bøye meg ned for å knytte opp skoene når jeg kommer inn i gangen hjemme er utrolig slitsomt. Så går jeg opp trappa, setter meg i sofaen, synker lenger og lenger ned, før jeg plutselig ligger helt nede, og vips, er jeg borte vekk i drømmeland... Heldigvis kommer jeg som regel litt til hektene igjen utover kvelden, og jeg har klart å trene litt også. Treningen er ganske moderat nå for tiden da, jeg går tur i raskt tempo 30-45 minutter, eller så går jeg på ellipsemaskin eller stepmaskin i 20-30 minutter, ca annenhver dag. Har litt lyst til å begynne å sykle også, kanskje jeg skal børste støv av sykkelen en dag snart. Blir jo litt kjedelig med all denne gåinga enten det er inne eller ute. :gjeiper: Vanligvis trener jeg litt med vekter, mye med hoppetau, litt jogging og en del situps og andre styrkeøvelser i tillegg til de nevnte aktivitetene. Men situps er visst ikke bra, og aktiviteter med hopp ei heller, så her ryker hoppetauet, og også joggingen for min del, for jeg jogger på asfalt så det må være minst like ille som hoppetau. Og vekter går jo under tunge løft... Så det er litt dårlig utvalg på treningsmenyen nå føler jeg! Svømming kan jeg få gjort mye av nå som sommeren nærmer seg da! Det blir bra... Prøver å spise sunt og være så mye som mulig i bevegelse. Håper jeg klarer å fortsette med det gjennom hele svangerskapet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 12. mai 2009 #88 Del Skrevet 12. mai 2009 Høres ut som du er flink til å holde deg i bevegelse ja Skulle vært flinkere til det selv. Men kjenner veldig igjen dette med at man "blir ført" rett til sofaen når man kommer hjem fra jobb. Men rundt åtte-ni tiden bruker det å hjelpe tror jeg. Men da begynner jo diverse program på tv.. Men må ta meg sammen. Gjelder ikke bare meg lenger det her. I allefall prøve å få gått litt innimellom. Og kanskje sykle litt etterhvert også Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #89 Del Skrevet 12. mai 2009 Høres ut som du er flink til å holde deg i bevegelse ja Skulle vært flinkere til det selv. Men kjenner veldig igjen dette med at man "blir ført" rett til sofaen når man kommer hjem fra jobb. Men rundt åtte-ni tiden bruker det å hjelpe tror jeg. Men da begynner jo diverse program på tv.. Men må ta meg sammen. Gjelder ikke bare meg lenger det her. I allefall prøve å få gått litt innimellom. Og kanskje sykle litt etterhvert også Ha en fin kveld Jeg er ikke alltid så flink altså!! Også har jeg en venninne som er helt turbo, som tar den ene timen etter den andre på sats, så det er vel best å la være å sammenligne... Etter hun og jeg hadde gått en laaang tur sammen, minst 45 minutter rask gange, og jeg var pumpa og vanvittig fornøyd med meg selv så sier hun at "det føltes nesten som om hun hadde trent ordentlig", og lo litt av det, for vi hadde jo bare gått tur... Legg merke til ordene nesten og ordentlig her, det var de som svei!! Men du, jeg la akkurat merke til at du har 246 dager igjen av svangerskapet, og jeg har 244, selv om vi har samme første dag i siste mens-dag...? Så heldig jeg er da!?? *skjønner ingenting* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 13. mai 2009 #90 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Haha! Det setter liksom en demper på den gode følelsen Hmm.. Ja, jeg har faktisk lagt merke til det på andre også! At jeg har samme termindato, men flere dager. Men tror det kommer litt av at jeg la inn både første dag av siste mens og.. nei, vent skal jeg sjekke Jo.. jeg la inn både termindato og første dag av siste mens på Lilypie. Så da er det sikkert pga av det. Men det stemmer jo ikke da. Vi lever jo i samme tid og det er jo like mange dager til 13. januar for oss begge.. Jaja.. 5+2 stemmer i allefall Ha en strålende dag! Endret 13. mai 2009 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 13. mai 2009 #91 Del Skrevet 13. mai 2009 Nei, faktisk! Om jeg bare la inn termindato fikk jeg fram at jeg bare er 5 uker på vei. Du har termin 13. januar du også? Men var fortsatt 245 dager igjen da.. Syns Lilypie er litt rar jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 13. mai 2009 #92 Del Skrevet 13. mai 2009 Mulig den ene teller amerikansk svangerskapslengde og den andre norsk?? Jeg måtte "jukse" med termidatoen og legge den to dager lenger bak for å få det til å stemme for tickeren teller 40 uker + 2 dager.. mens norsk lengde er 40 uker... eller motsatt... La termindato på 17 januar i stedet for 19 januar - da fikk jeg riktig antall dager gått... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #93 Del Skrevet 13. mai 2009 Tror jeg har funnet ut av det nå... Jeg regnet jo ikke med de to ekstra dagene jeg heller, tenkte bare 40 uker fra siste mens. Da kom jeg til 11 januar som jeg la inn som termindato. Dette blir da feil termin i forhold til norsk regnemåte, men på den amerikanske som tickerfactory går etter så ble dette tilfeldigvis riktig i forhold til hvor mange dager jeg er på vei. Jeg lar det stå sånn likevel, det blir jo mest riktig. Jeg vet jo hvor lenge jeg har vært gravid, men hvor lenge jeg kommer til å være det vet jeg ikke før det er over uansett. I dag er jeg så SINNSYKT trøtt!! Det er helt vanvittig altså, jeg overdriver ikke en gang! Jeg har hatt to halvtimes pauser på sofaen på jobb i dag, og da jeg hadde kjørt hjem fra jobb var jeg så utslitt at jeg ble sittende i bilen en god stund i oppkjørselen for å samle krefter til å åpne bildøra og gå ut. Fikk slept meg opp til gode, gode sofaen og deisa ned og ble liggende. Håper denne voldsomme trøttheten går over litt utover i svangerskapet, for jeg blir jo helt ubrukelig!! Heldigvis er jeg ikke så trøtt om morran, da hadde jeg jo aldri klart å ta en dusj engang! Så i dag tror jeg absolutt ikke det blir noen treningsøkt, jeg skal samle krefter til å være med min kjære ut og spise nå, og det blir vel alt jeg orker å gjøre i dag, tenker jeg. Er sulten da, så motivasjonen for å orke akkurat dette er på topp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. mai 2009 #94 Del Skrevet 13. mai 2009 Husk, du er ikke ubrukelig.. du bruker kreftene dine på en veldig viktig jobb Kjempebra at du har mulighet til å hvile deg på jobben og hjemme, da bør det gå bra. Men sikkert kjedelig og føle seg så trøtt ja... du vil vel egentlig helst hoppe av glede hele veien, men orker ikke? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #95 Del Skrevet 13. mai 2009 Husk, du er ikke ubrukelig.. du bruker kreftene dine på en veldig viktig jobb Kjempebra at du har mulighet til å hvile deg på jobben og hjemme, da bør det gå bra. Men sikkert kjedelig og føle seg så trøtt ja... du vil vel egentlig helst hoppe av glede hele veien, men orker ikke? hehe Takk, Aurelia, det var en hyggelig tanke... Føles bare så rart og litt teit å være så sliten nå så tidlig. Har jo lest at det er normalt, en det føles ikke normalt, hehe... Altså, jeg skjønner at man blir sliten når man er 7-8 måneder på vei og ting begynner å bli tungt. Men nå? Det er jo ikke noe som veier noe mer eller noen ting? Ser ikke helt logikken, men det er kanskje ikke logikk i det her... Ja, er har det greit på jobb om dagen, jobber på en skole og nå er det eksamenstider, og det fører til rolige dager og litt fritimer innimellom, deilig!! Så da kan jeg ta en tur ned på personalrommet og litt av og til, hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 13. mai 2009 #96 Del Skrevet 13. mai 2009 Syns ikke det er noe rart man er mye sliten og trøtt i starten jeg. Kroppen bruker jo ganske mye energi på å skape et nytt liv i oss. Er ganske mye som skjer om dagen faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 13. mai 2009 #97 Del Skrevet 13. mai 2009 Godt å høre at det ikke bare er meg som er helt utslitt... hehe våken om morraen - og etter lunsj går jeg inn i en slags seig koma.. vil bare sooooove.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #98 Del Skrevet 13. mai 2009 Syns ikke det er noe rart man er mye sliten og trøtt i starten jeg. Kroppen bruker jo ganske mye energi på å skape et nytt liv i oss. Er ganske mye som skjer om dagen faktisk Ja, det er jo det da! Tenker bare ikke sånn på det... Vanskelig å forklare, jeg tenker så mye rart, men jeg skjønner det ikke helt. Men hvis forklaringa er at kroppen tar den energien man vanligvis har til "overs" og bruker den på å lage en fin baby til meg, så er jeg heeelt fornøyd med det! :) :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #99 Del Skrevet 13. mai 2009 Godt å høre at det ikke bare er meg som er helt utslitt... hehe våken om morraen - og etter lunsj går jeg inn i en slags seig koma.. vil bare sooooove.. Jepp Dagene er sånn: *jobbe litt* *jobbe litt* :søvn: og hvis jeg har en god dag: Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #100 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg glemte helt å nevne at jeg har fått nye symptomer! Puppene har begynt å vokse litt, eller hvertfall den ene (får virkelig håpe det jevner seg ut etterhvert ) så en stretchbh som pleier å være litt slækk er nå heeelt stram, hvertfall over høyre puppen. Det er ikke mye forskjell altså... Er ikke helt skeiv! Også må jeg tisse noe voldsomt når jeg våkner om morran. Det presser mye sterkere på en før, liksom. Men kvalmen har foreløpig holdt seg langt vekk, og bank i bordet. Fant ikke bank i bordet-smiley, finnes det virkelig ikke? Hmmm... Ellers ikke mye nytt. I`ll be back Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå