Ananan Skrevet 8. mai 2009 #61 Del Skrevet 8. mai 2009 Gratulerer Masse lykke til med svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #62 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Tusen takk alle sammen!! Jeg fikk endelig til å lage ticker! Endret 8. mai 2009 av LilleRamona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Var litt rart med den tickeren da, når jeg skreiv inn termin 11 januar som jeg tror stemmer etter siste mens 6 april, så fikk jeg at jeg var fire uker + fire. Er jeg ikke fire + fem? Så jeg endra heller termindato til 10 januar jeg. Endret 8. mai 2009 av LilleRamona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 8. mai 2009 #64 Del Skrevet 8. mai 2009 Må vel driste meg til en gratulerer jeg også da! koslig ticker du fant deg til slutt Håper og joine deg neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #65 Del Skrevet 8. mai 2009 Må vel driste meg til en gratulerer jeg også da! koslig ticker du fant deg til slutt Håper og joine deg neste uke! Takk for det!! Jeg må jo bare stole på testen og hive meg uti det... Synes det passa med en treg skilpadde, det kommer jo til å føles som om det tar en evighet de her første ukene, mens man bare går og venter og ikke tør å begynne å glede seg helt. Håper også at du joiner meg neste uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. mai 2009 #66 Del Skrevet 8. mai 2009 ååhhhhhhh...gratulerer!! Så fantastisk artig!! Helt herlig nytt på en fredag, dette! Skjønner at du vil teste mer for virkelig å bekfrefte dette... hehe. Ellers går det vel opp for det etterhvert. Nå må du ha masse lykke på veien, håper alt går godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #67 Del Skrevet 8. mai 2009 ååhhhhhhh...gratulerer!! Så fantastisk artig!! Helt herlig nytt på en fredag, dette! Skjønner at du vil teste mer for virkelig å bekfrefte dette... hehe. Ellers går det vel opp for det etterhvert. Nå må du ha masse lykke på veien, håper alt går godt! Tusen takk!! Åssen ligger du an da? Var inne og kikka i boka di, men den var ikke helt oppdatert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. mai 2009 #68 Del Skrevet 8. mai 2009 ligger dårlig an... *er forhekset*..hehe hvordan føler du deg?? Vil ha alle detaljer... har det gått opp for deg enda? lykkerus? uvirkelig? symptomer?? hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stitsj Skrevet 8. mai 2009 #69 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg er kjempetrøtt og har press nederst i magen hele tida.. men tror nok bare det har vært mye på jobb denne uka..... og kanskje litt luft.. er jo bare 3 DPO.. men er moro å drømme litt... hehe selv om jeg ikke tør helt å drømme meg for langt bort... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #70 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) ligger dårlig an... *er forhekset*..hehe hvordan føler du deg?? Vil ha alle detaljer... har det gått opp for deg enda? lykkerus? uvirkelig? symptomer?? hehehe Hehe Ikke noe lykkerus, jeg prøver å forholde meg rolig for å ikke bli veldig skuffa hvis jeg skulle miste. Høres utrolig negativt ut sikkert, men det er min måte å beskytte meg selv på... Men jeg tar meg jo i å sitte og smile fra øre til øre innimellom! Altså, hvis jeg tenker på at dette vil ende med en nydelig baby som vi har laga helt selv , så kjenner jeg lykkerusen komme sigende, så jeg er ikke helt kald! Det er bare at jeg vil ikke la meg selv bli for innstilt på dette, i tilfelle. Skjønner? Og det er så absolutt uvirkelig, ja! Testefobien min var tydeligvis forbigående. Den var helt reell, jeg ble kvalm og begynte å skjelve når jeg bare nærma meg skapet der testene ligger. Men når jeg først fikk gjort det, og det var TO streker der så var det jo plutselig så moro at jeg har lyst til å teste hele tida!! Symptomene har jeg jo skrevet en del om fra før, så nå kan man jo hvertfall regne med at de ikke var innbilte. Det var litt derfor jeg skrev dem ned også, tenkte jeg ville føle meg dum hvis jeg ikke var gravid og hadde hatt alle de symptomene, men så tenkte jeg heller at det måtte jo være greit å ha for the record seinere, så andre prøvere kan gå inn og sammenligne. Jeg har jo slukt dagbøkene til de gravide i det siste! Jeg har gått inn, funnet ut ca tidspunkt for befruktning utifra tickeren, og så lest meg framover fra befruktningsdatoen og frem til de fikk positiv test, for å se hva slags symptomer de hadde før de visste noe. Men det trykket i magen som jeg kjente i går er sterkere i dag, og det er en så utrolig merkelig følelse, jeg kan ikke sammenligne det med noen kroppslig funksjon som jeg har erfaring med. Altså jeg er ikke oppblåst sånn som man blir hvis man bare spiser rå grønnsaker og erter i flere dager det er bare et press som gjør at magen står litt ut og føles stram, og det presser heeelt nederst i magen. Hvis jeg løfter noe, bare veska mi f.eks, så blir presset sterkere, og hvis jeg bøyer meg fremover. I tillegg har jeg hatt to "kramper" i dag, noen litt kraftigere sammentrekninger enn vanlig, som er litt sånn kilende, som leamus. Ble bedt om å bære stoler og bord på jobb i dag (er ikke en vanlig oppgave), sammen med en kollega, og ble jo helt stressa, for jeg kunne ikke huske om det er nå eller senere eller hele tiden det er farlig å bære tungt. Jeg bærte litt, men merka at det ikke var så bra for presset ble sterkere og veldig ubehagelig, så jeg skyldte på vondt i ryggen og fikk en lettere oppgave. Følte meg skikkelig teit og hypokonder, det er ikke sånt jeg pleier å si liksom. Nei, kan ikke, er så syk og svak og har så dårlig bak... Grøss! Blir godt å kunne fortelle den egentlige grunnen etterhvert. Vet forresten fortsatt ikke åssen det der er, når man ikke kan løfte ting og hvorfor sånn rent teknisk, så om noen vil fortelle meg det blir jeg glad! Ellers har jeg brukt ettermiddagen på å lese meg gjennom masse gravidtips på forskjellige nettsider. Spesielt lommelegen hadde veldig mange bra artikler, og en skikkelig utfyllende sånn uke til uke kalender. Sånt liker jeg! Endret 8. mai 2009 av LilleRamona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 9. mai 2009 #71 Del Skrevet 9. mai 2009 Kjempekoslig å lese her ja =) Håper jeg er like heldig som deg.. akkurat nå er det pessimisten i meg som regjerer.. sitter liksom bare å venter på tanta... selv om tempen ikke dippet så langt som den burde gjort dersom tanta kommer... men alikevel.. det var en bitteliten dip... så nå er jeg virkelig i limboland... symptomer har jeg - men det er jo det samme som tantesymptomer for mange så jeg tør ikke stole noe på det. Vi får se ! Kan ikke noen gjøre sånn at denne helgen går fort fort fort.... og TR fri.. skal snart ut å gå en tur med ei venninne, så skal vi handle litt terrassevask og beis seinere i dag - også blir det tur ut til mamma og de i bursdag litt senere.. så er nok å gjøre i dag i alle fall.. og det er bra! så får jeg noe annet å tenke på - og kommer tante så trenger jeg i alle fall noe annet å tenke på... Nei nå er det tid for frokost Kos deg videre med lesingen og gleden over å ha en liten en på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poizki Skrevet 9. mai 2009 #72 Del Skrevet 9. mai 2009 Og DER tørr jeg dra på med et ordentlig GRATULERER din heldiggris!! Tenk så heldig du er som får full klaff på første forsøk! :danser: Litt misunnelig...men mest glad på andres vegne Så nå forventer jeg at du kommer en tur inn i dagboka mi for å spre litt babystøv, så får vi se om det hjelper meg! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 10. mai 2009 Og DER tørr jeg dra på med et ordentlig GRATULERER din heldiggris!! Tenk så heldig du er som får full klaff på første forsøk! :danser: Litt misunnelig...men mest glad på andres vegne Så nå forventer jeg at du kommer en tur inn i dagboka mi for å spre litt babystøv, så får vi se om det hjelper meg! Ha en fin dag Tusen takk, Poizki! Ja, jeg har jo hatt en utrolig flaks der! Bra at du er mest glad da! Håper virkelig det blir din tur i neste runde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #74 Del Skrevet 10. mai 2009 I dag har jeg fortalt til storesøster og mannen, og i går fikk bestekusine vite det. Begynner å bli litt i tvil angående å fortelle det til flere allerede nå, for selv om jeg sa til dem i dag at jeg er gravid, men det er veldig tidlig ennå, så vi får bare se hva som skjer og håpe på det beste :rødme: så ble det jo automatisk snakk om navn, kjønn, fødselsangst og barneseter. Og da slo det meg at hvis det blir fryktelig mye snakk om dette så kanskje det vil gjøre forventningene mine unødvendig store, med tanke på hvor stor risikoen for å miste er så tidlig i et svangerskap. Så jeg får se... Kommer hvertfall til å drøye noen dager nå for å tenke på det, så jeg har gitt de få innvidde streng beskjed om å tie stille... På morran i dag så kjente jeg faktisk metallsmak i munnen! Helt merkelig det der... Ja, forresten, jeg fyrte av den "ordentlige" testen som jeg har hatt liggende en stund, og den var også utvilsomt positiv. Den trykkende følelsen i magen nådde sitt høydepunkt i går, jeg følte meg lettere funksjonshemmet , for enhver bevegelse som involverte den minste bruk av magemuskler var utrolig ubehagelig, og jeg har blitt veldig bevisst på hvor mye magemusklene egentlig er i bruk i løpet av en helt vanlig dag. Men i dag har det avtatt veldig, jeg merker nesten ikke noe til det. Så nå er jeg veldig spent på hva det neste symptomet blir! Hvis det blir at puppene vokser så er jeg forberedt, har handla på Victorias Secret i dag, så nye bher+ masse annet kommer i begynnelsen av juni. Kjøpte bare en som var en str større en jeg bruker nå, det er jo litt stretch i de andre også så jeg regner med jeg kan bruke den vanlige str min ganske lenge. De har så utrolig mye fint der!! Blir dyrt da, med frakt og toll og moms og alt det der, men når det gjelder undertøy som virkelig sitter, så er det verdt det! Ja, det var dagens lille oppdatering, nå er det på tide å legge seg, må være tiiidlig på jobb i morra... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. mai 2009 #75 Del Skrevet 11. mai 2009 Skjønner godt at du har lyst å dele gleden din med andre jeg Og synes det ofte kan være rett også (dvs at jeg IKKE synes det skal være noen universell regel om å vente til 12 uker). Men skjønner veldig godt de som vil vente også. Har ikke tatt noe standpunkt for hva jeg ville gjort dersom... om atte.. enn NÅR jeg blir . Dersom man er fullstendig innstilt på å dele sorger og gleder med de man deler hemmeligheten med da. Og det er jo naturlig og glede seg og begynne å planlegge litt.. til tross for usikkerhet. Synes du skal kose deg litt med de fine tankene jeg, man må jo bare håpe på det beste. Uff... dette var vanskelig tema kjenner jeg.. hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #76 Del Skrevet 11. mai 2009 Skjønner godt at du har lyst å dele gleden din med andre jeg Og synes det ofte kan være rett også (dvs at jeg IKKE synes det skal være noen universell regel om å vente til 12 uker). Men skjønner veldig godt de som vil vente også. Har ikke tatt noe standpunkt for hva jeg ville gjort dersom... om atte.. enn NÅR jeg blir . Dersom man er fullstendig innstilt på å dele sorger og gleder med de man deler hemmeligheten med da. Og det er jo naturlig og glede seg og begynne å planlegge litt.. til tross for usikkerhet. Synes du skal kose deg litt med de fine tankene jeg, man må jo bare håpe på det beste. Uff... dette var vanskelig tema kjenner jeg.. hva synes du? Ja, det er et vanskelig tema. Man skal liksom oppmuntre til å ikke tenke på det, det går sikkert bra osv... men det er jo en ganske reell sjanse for at det ikke går bra når man bare er 5 uker på vei, så det er jo lurt å være litt realistisk også. Men denne balansegangen mellom å være realistisk og å være negativ og overnervøs er litt hårfin merker jeg... I dag har jeg derfor lest om spontanabort på diverse nettsider, og på barnimagen.com stod det at 15 % av alle svangerskap ender i spontanabort. Men litt lenger nede i artikkelen stod det: "De aller fleste abortene skjer i 1.trimester, dvs. de første tre månedene av svangerskapet. Har man sett et intakt svangerskap på ultralyd i 8.uke, er det 95% sjanse for at dette skal suksessfullt fortsette." 95% allerede i uke 8! Det er jo veldig bra prognoser da! Og på doktoronline.no leste jeg at 1 av 6 svangerskap ender i spontanabort, det er jo litt over 15% igjen da, men ikke så mye. Men sjansen for å få to spontanaborter etter hverandre (jeg regner med at dette gjelder selv om det er flere år mellom dem) var 1 av 36, og sjansen for å få tre på rad var 1 av 200. Så sånn prosentvis skal jeg ha 2,8 % sjanse for å spontanabortere denne gangen. Jeg vet at det bare er tall og gjennomsnitt og statistikk altså, men det er jo fint for meg å ha noe å trøste meg med, så klarer jeg kanskje å roe meg såpass ned at hvertfall ikke stresset og frykten i seg selv kan utløse spontanabort... Og i disse 15% er jo alle svangerskap regnet med, også de som er i risikogrupper med en høyere %-sjanse for abort, f.eks de over 45 år, som har 50% sjanse for å abortere. Huff, dette ble et tørt innlegg :gjeiper: , men det er altså det jeg tenker på i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. mai 2009 #77 Del Skrevet 11. mai 2009 synes 2,8% var et lite og beroligende tall... Man må ikke glemme at for veldig mange så går alt godt Håper du koser deg uten bekymringer i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baillie Skrevet 11. mai 2009 #78 Del Skrevet 11. mai 2009 Gratulerer så mye!! Så moro at det klaffet så fort! :danse: Her har ikke metallsmaken kommet, men puppene mine derimot!! De vokser og er ømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #79 Del Skrevet 11. mai 2009 synes 2,8% var et lite og beroligende tall... Man må ikke glemme at for veldig mange så går alt godt Håper du koser deg uten bekymringer i kveld... Det er sant det! Er bare litt rart når man har opplevd en spontanabort og aldri opplevd et fullendt svangerskap, så er liksom min eneste erfaring at svangerskap ender med en kjempeblødning og magekramper og det var det. Men jeg skal skjerpe meg! Tenke positivt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #80 Del Skrevet 11. mai 2009 Gratulerer så mye!! Så moro at det klaffet så fort! :danse: Her har ikke metallsmaken kommet, men puppene mine derimot!! De vokser og er ømme Tusen takk!! Metallsmaken er ikke så mye å trakte etter, så ikke vær lei deg du... Skjer ingenting med puppene mine ennå. Men det er kanskje litt tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå