Gå til innhold

LilleRamona har fått en gutt! :)

LilleRamona

Anbefalte innlegg

hmm... det var kjemperart.. for jeg leste akkurat den artikkelen (rett før din dagbok) uten å få med meg at det var deg. Og så kommer jeg hit og så bare.... aha, var det DEG!! Så kinkig situasjon da.. håper du finner ut av det. Har ikke noe bra svar heller... synes på en måte at hun ikke har rett på å holde av et navn som kanskje aldri blir brukt, og som navn nr 2. også da. Du får følge magefølelsen. (IKke verdt å risikere hele forholdet til søster hvis hun er sta og hårdsår kanskje).

Kan du ikke bare si: sorry.. men mitt barn i magen bare var en .......... lenge før jeg visste at du hadde lagt krav på det navnet. Han var og ER en...... dermed basta. Synd for deg at jeg fikk en sønn først. ;)

For du visste jo ikke engang om hennes tanker om det navnet.. da er det en annen sak.

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er veldig enig med deg, Aurelia. Jeg føler at jeg har rett til å bruke det siden hun aldri har nevnt for meg at hun har noen spesielle tanker om dette navnet.

Men på den annen side, så vil jeg jo fortsette å ha et greit forhold til henne, og vil derfor prøve å bli enig med henne i stedet for å overkjøre henne og bare bestemme meg for å bruke det.

Min kjære mener at vi ikke skal ta hensyn til henne, men det er lett for han å si, det er ikke hans søster...

Er veldig spent på ultralyden nå, håper de kan se kjønnet sikkert så vi slipper å utsette diskusjonen hvis vi likevel må ta den.

Det er så mange som sier de tror det er gutt, på grunn av min økte hårvekst, voldsom kvalme, tidlig kraftige spark osv, at jeg er veldig innstilt på det, men med denne situasjonen her hadde det kanskje vært greiere om vi fikk ei jente først.

Så hvis vi om noen år skulle få en gutt, så har hun kanskje allerede fått en sønn og kalt ham dette navnet, så kan jeg kalle min det likevel, hun kan jo ikke være sur når hun får brukt det først? (Hun vil jo ha det som navn nr 2 i et dobbeltnavn)

Eller kanskje innen da har hun ombestemt seg, eller fått en jente og funnet ut at hun ikke skal ha flere barn?

Det er mange muligheter, og jeg tror nok jeg har tenkt på de fleste. :ler:

Men nå er det bare tre dager igjen til ultralyd, kanskje vi får svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok til slutt skal du se. På en eller annen måte! Gleder meg til å høre resultatet fra ultralyden!! Gleder meg stort til vi skal om to uker!! Lenge å vente altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har noenting å gjøre i dag, kan jeg jo skrive litt her og fortelle om drømmen jeg hadde i natt. :)

Jeg skulle på ultralyd, og gikk dit alene. Da jeg kom frem ble jeg lagt på en benk, og de tok barnet ut av magen min. Ikke noe kutt, ikke den vanlige veien, de bare løftet den ut på magisk vis... :fnise: Så måtte jeg reise meg, og de la ungen på benken der jeg hadde ligget, og gikk ut av rommet. Det var en gutt, han lignet på den ene lillebroren min, (som er adoptert, så jeg får neppe en unge som ligner ham :ler:) og var omtrent like lang som et fem-seks år gammelt barn. Han kunne snakke, så jeg spurte ham om det var trangt inni magen. Han sa det var greit nok, men at han gledet seg til han skulle ut på ordentlig. Han hadde et teppe over seg fra livet og ned, så jeg spurte ham: har du ti tær? Jada, jeg har ti tær, svarte han med et stort smil, og tok bort teppet. Den ene foten var helt i orden, men på den andre hadde han bare stortåa og den ved siden av, så manglet det en, og de to minste tærne lå "brettet" bakover oppå foten. Du har egentli bare ni, og to av dem ser litt ødelagt ut, sa jeg da. Da så han så lei seg ut at jeg la til: men det gjør ingenting, altså! og gav ham en klem. Han forklarte at tærne var blitt sånn på grunn av en skuddskade. (??) :ler:

Da jeg skulle dra sa jeg at jeg kom til å savne ham og gledet meg til han kom ut igjen, og forklarte at når jeg stryker meg på magen så betyr det at jeg er glad i deg, det er nesten som å gi en klem. Så la de ham tilbake og jeg gikk hjem. Mannen min spurte bare tørt om det var gutt eller jente, og jeg svarte at jeg var ikke helt sikker, for han hadde boxershorts på seg. :legrine::tongue:

Så sånn var det, får håpe den ordentlige ultralyden foregår litt mer normalt... :nigo:

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Herregud, verste jeg har hørt :ler: Du må ha hatt en sprø følelse når du våknet eller?? :fnise:

Den ordentlige ultralyden blir nok ikke helt det samme nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke har noenting å gjøre i dag, kan jeg jo skrive litt her og fortelle om drømmen jeg hadde i natt. :)

Jeg skulle på ultralyd, og gikk dit alene. Da jeg kom frem ble jeg lagt på en benk, og de tok barnet ut av magen min. Ikke noe kutt, ikke den vanlige veien, de bare løftet den ut på magisk vis... :fnise: Så måtte jeg reise meg, og de la ungen på benken der jeg hadde ligget, og gikk ut av rommet. Det var en gutt, han lignet på den ene lillebroren min, (som er adoptert, så jeg får neppe en unge som ligner ham :ler:) og var omtrent like lang som et fem-seks år gammelt barn. Han kunne snakke, så jeg spurte ham om det var trangt inni magen. Han sa det var greit nok, men at han gledet seg til han skulle ut på ordentlig. Han hadde et teppe over seg fra livet og ned, så jeg spurte ham: har du ti tær? Jada, jeg har ti tær, svarte han med et stort smil, og tok bort teppet. Den ene foten var helt i orden, men på den andre hadde han bare stortåa og den ved siden av, så manglet det en, og de to minste tærne lå "brettet" bakover oppå foten. Du har egentli bare ni, og to av dem ser litt ødelagt ut, sa jeg da. Da så han så lei seg ut at jeg la til: men det gjør ingenting, altså! og gav ham en klem. Han forklarte at tærne var blitt sånn på grunn av en skuddskade. (??) :ler:

Da jeg skulle dra sa jeg at jeg kom til å savne ham og gledet meg til han kom ut igjen, og forklarte at når jeg stryker meg på magen så betyr det at jeg er glad i deg, det er nesten som å gi en klem. Så la de ham tilbake og jeg gikk hjem. Mannen min spurte bare tørt om det var gutt eller jente, og jeg svarte at jeg var ikke helt sikker, for han hadde boxershorts på seg. :legrine::tongue:

Så sånn var det, får håpe den ordentlige ultralyden foregår litt mer normalt... :nigo:

Haha fantastisk Satser på en gutt da - regner jeg ikke du hadde kledd ei jente boksershorts selv i drømme????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Herregud, verste jeg har hørt :ler: Du må ha hatt en sprø følelse når du våknet eller?? :fnise:

Den ordentlige ultralyden blir nok ikke helt det samme nei ;)

Ja, hadde jo det da, men jeg drømmer ofte sånne helt crazy greier, så særlig overrasket blir jeg ikke lenger, hehe...

Haha fantastisk Satser på en gutt da - regner jeg ikke du hadde kledd ei jente boksershorts selv i drømme????

Jeg er nok litt påvirket av alle spådommene til folk rundt meg, er nok derfor jeg drømte om en gutt.

Ja, hele setningen "jeg er ikke sikker for han hadde boxershorts på", er jo utrolig ulogisk! :ler: Hvis mannen var smartere enn meg i drømmen skjønte han nok at det var en gutt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen, 18 uker, legebesøk og veiing...

5 uker: 51.6

6 uker: 52.0

7 uker: 51.8

8 uker: 51.6

9 uker: 51.3

10 uker: 51.9

11 uker: 51.2

12 uker: 50.8

13 uker: 50.6

14 uker: 50.4

15 uker: 49.4

16 uker: 48.9

17 uker: 49.3

18 uker: 50.3

Gått opp en hel kilo fra forrige uke!! Flink? :nigo:

Gikk greit hos legen i dag, fikk for første gang skrevet noe på skjemaet for fundusmål, og jeg lå helt i ytterkanten av den nederste mørke feltet, men innenfor normalen! :) Var visst noe hvite blodlegemer i urinen, så de skulle sende prøven videre til sykehuset for litt grundigere sjekk. De måtte sjekke om jeg hadde en infeksjon i kroppen, sa legen, men det var ikke sikkert det var noe i det hele tatt.

Fikk også hørt hjertelyden for første gang. Det var fint det, men ikke så veldig spesielt, føler mer glede når jeg kjenner sparkene.

To dager igjen til ultralyd! Gleder meg så at det kiler i magen når jeg tenker på det...

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på jente jeg!!

Så flink du er som har gått opp en kilo! kjempebra! du skal se babyen også legger på seg litt fremover nå som du spiser mer =)

Men hvordan måler de fundus greiene? Klemmer de ned magen litt da eller... tenker sånn i forhold til oppblåsthet og greier.. hvordan vet de at det er livmora de måler og ikke alt det andre???

Det kjennes ut som minien min ligger på tvers i alle fall.... kjenner spark i venstre side og dunking (regner med det er armene) litt høyere opp på høyre side.... hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på jente jeg!!

Så flink du er som har gått opp en kilo! kjempebra! du skal se babyen også legger på seg litt fremover nå som du spiser mer =)

Men hvordan måler de fundus greiene? Klemmer de ned magen litt da eller... tenker sånn i forhold til oppblåsthet og greier.. hvordan vet de at det er livmora de måler og ikke alt det andre???

Det kjennes ut som minien min ligger på tvers i alle fall.... kjenner spark i venstre side og dunking (regner med det er armene) litt høyere opp på høyre side.... hmm..

Hadde hvertfall bevart familiefreden om det ble jente... ;)

Ja, føler meg mye bedre, og spiser nok ganske normalt nå, så det var godt å se at vekta går oppover. Kan jo ikke fortsette å gå opp en kilo i uka da :ler: , men nå bare normaliserer vekta seg igjen, regner jeg med...

De måler fundusmål fra skambenet(heter det ikke det?) og oppover mot navlen, der de kjenner toppen av livmora. Hun klemte ganske hardt rundt omkring, gjorde litt vondt, så hun fant nok det hun lette etter. Hun virka hvertfall ikke det minste i tvil, og målet mitt var litt under 15 cm.

Jeg føler også at babyen ligger på tvers, men sparkene/dunkene kommer på forskjellige steder, en gang til høyre nesten oppe ved navlen og en gang til venstre nede ved lysken, kan jo godt hende det er armer den ene plassen og ben den andre, men jeg har også kjent det andre steder, flere cm fra de nevnte stedene. Foreløpig flytter den seg vel litt rundt, snur seg og sånn, den har visst veldig god plass i livmoren på dette stadiet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja blir enklere for meg også dersom det blir jente hos oss, har 2-3 navn klare der - med gutt kommer vi bare på ett... som vi blir enige om. jeg er visst litt kresen... så hvis ungen kommer ut og ikke ser ut som det navnet så har vi et problem... =)

Jeg kjente spark utenpå magen nå i ste! Det var rart det - men det var skikkelig kraftig også! Utrolig sprøtt!

Ang vekta så leste jeg i ei fødselsbok at en skal opp minst 12kg totalt.. du kan nok trygt gå opp i alle fall en halv kilo i uka! Er jo ca 20 uker igjen... sånn ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drøm! :skratte: Jeg har til vanlig ganske så vanvittige drømmer, men nå har det vært rolig en stund. Sikkert fordi jeg er oppe på do et par ganger i løpet av natta...

Jeg synes det er litt dumt å "tinge" på navn sånn. Håper virkelig det ordner seg for dere! Det er forresten ikke sikkert at barnet ser ut som en ... når h*n kommer. Vet om flere som var helt bestemte på hva jr. skulle hete, men som endret mening etter at de fikk se barnet.

:klem:

PS: Forresten godt å lese at formen og matlysten er bedre, og at vekta begynner å gå i rett retning, sånn at du slipper å bli innlagt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja blir enklere for meg også dersom det blir jente hos oss, har 2-3 navn klare der - med gutt kommer vi bare på ett... som vi blir enige om. jeg er visst litt kresen... så hvis ungen kommer ut og ikke ser ut som det navnet så har vi et problem... =)

Jeg kjente spark utenpå magen nå i ste! Det var rart det - men det var skikkelig kraftig også! Utrolig sprøtt!

Ang vekta så leste jeg i ei fødselsbok at en skal opp minst 12kg totalt.. du kan nok trygt gå opp i alle fall en halv kilo i uka! Er jo ca 20 uker igjen... sånn ca..

Hehe... Ja, en halv kan jeg nok gå opp, men det er ganske stor forskjell på en hel og en halv... Hadde jeg gått opp en hel i uka hadde jeg endt opp på +ca 20 kg. Og det er ikke aktuelt!! :)

Så moro med spark! Jeg kjente også noen skikkelig kraftige i går, min kjære fikk endelig kjenne det, og denne gangen var han sikker. Tror han syns det var rart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drøm! :skratte: Jeg har til vanlig ganske så vanvittige drømmer, men nå har det vært rolig en stund. Sikkert fordi jeg er oppe på do et par ganger i løpet av natta...

Jeg synes det er litt dumt å "tinge" på navn sånn. Håper virkelig det ordner seg for dere! Det er forresten ikke sikkert at barnet ser ut som en ... når h*n kommer. Vet om flere som var helt bestemte på hva jr. skulle hete, men som endret mening etter at de fikk se barnet.

:klem:

PS: Forresten godt å lese at formen og matlysten er bedre, og at vekta begynner å gå i rett retning, sånn at du slipper å bli innlagt! :jepp:

Ja, den var ganske sprø!! :ler:

Får håpe det ordner seg med dette navnet ja! Kan jo hende jeg ikke syns ungen passer navnet når jeg får se den, men det tror jeg.

Jada, nå begynner det å gå riktig så bra her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt litt mer innlegg her i det siste gitt! Har vel kjeda meg litt mer enn vanlig etter at formen ble bedre. :)

Og nå er den virkelig på vei tilbake, i dag prøvde jeg meg faktisk såvidt på treningsprogrammet mitt igjen. :trene: Klarte ikke så lenge, men lengre enn jeg hadde trodd, så jeg er kjempefornøyd! I tillegg har jeg hatt opprydning og storvask på kjøkkenet, så min kjære kommer ikke til å kjenne det igjen når han kommer hjem i kveld! Føles utrolig deilig å ha overskudd til å gjøre noe sånt.

Har heller ikke vært kvalm i det hele tatt verken i dag eller i går. Jeg er fortsatt veldig trøtt og sliten på kveldene da, men det er kanskje bare greit, for da får jeg lagt meg tidlig, og det er greit å komme inn i en sånn rutine nå når jeg skal begynne på jobb igjen.

Det blir spennende, jeg har jo så lang ferie at jeg føler jeg begynner på nytt hvert år, det er to måneder siden jeg har sett både kolleger og elever, og mye kan ha endret seg siden før sommeren.

Det var også bare en kollega i tillegg til sjefene som visste før ferien at jeg er gravid, så det blir også spennede å se hvordan det blir mottatt. Jeg er nok ikke den første de hadde trodd at tenkte på barn nå, jeg snakker ikke noe særlig om private ting på jobb.

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så bra at formen er mykje bedre! Heldige deg som kjenner spark eg gler meg sånn til det.

Jepp! :)

Du kommer nok snart til å kjenne det du også! :) Jeg kjente det da jeg var 16+2 hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :)

Du kommer nok snart til å kjenne det du også! :) Jeg kjente det da jeg var 16+2 hvis jeg husker riktig.

Jeg også =) men da var det veldig svakt og jeg var litt i tvil.. men dagen etter var jeg ikke i tvil lenger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store dagen! Jeg er så spent at jeg har litt vondt i magen, og jeg har sovet kjempedårlig i natt, våkna omtrent hver time.

Prøver å fortelle meg selv hele tiden at det er bare en undersøkelse for å sjekke termin, og at det er stor sjanse for at vi går hjem uten å ha funnet ut noe mer om kjønn. Og at hvis de ser noe, så kan det hende det er feil, så det er viktig å ikke henge seg opp i det. Men jeg håper liksom likevel at de skal si at ja her ser vi ... så det er garantert en ... :sjarmor: Det er jo lov å håpe! :fnise:

Forresten angående termin, sist jeg var på ultralyd (ble en uplanlagt en da jeg var til sjekk før vi dro på tur) ymta legen frempå om at fosteret var litt lite, og skrev i notater på helsekortet mitt at jeg var antakelig i uke 14-15. I følge menstermin var jeg 15+4 den dagen jeg var der. Dvs hun satte meg tilbake en uke, og at jeg skulle blitt gravid på dette tidspunktet er fysisk umulig. Jeg har alltid hatt regelmessig mens, og den siste var 6 april. Min eggløsning var mellom 19-21 et sted, og vi :humpe: 19 og 21, men så var det en heftig krangel så det ble ikke noe mer før 30.

(Jeg er sikkert litt rar, men jeg har skrevet ned datoene i min private graviddagbok, siden jeg tenkte det var greit å vite når unnfangelsen kunne ha funnet sted. Og det viser seg jo nå å come in handy...)

Anyway, jeg vet altså at eggløsningen var 19-21 og at disse to datoene var de eneste datoene vi har hatt sex mens jeg var fruktbar. Greit nok at spermen kan leve en stund inni der, men egget kan ikke, så jeg har garantert blitt gravid senest den 22 eller noe sånt.

Men det hjelper vel ikke å legge på bordet disse fakta hvis legen sier at nei, fosteret har sånn og sånn hodeomkrets, så du er så og så langt på vei. Gjør det?

For når jeg VET at terminen er riktig, så har jeg ikke særlig lyst til å bli satt en uke tilbake, spesielt fordi i min familie har alle gått nesten to uker over tida ved første fødsel, og dette vil da føre til at jeg brått kan gå TRE uker over tida før jeg blir satt i gang om så måtte bli tilfelle. :hakeslepp:

Jaja, jeg får se hva de sier først, kan jo hende den har vokst noe helt vilt de siste 2-3 ukene! :nigo:

Jeg kommer tilbake med rapport når alt er overstått, skal på ultralyd kl 12, også har min kjære tatt seg fri resten av dagen så vi skal ut og spise lunsj etterpå.

Wish me good luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...