Gå til innhold

LilleRamona har fått en gutt! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter innom for å si hei og ønsker deg lykke til på ferden.

Sitter her og leser prøverdagboken din og priser meg lykkelig over at det finnes flere der ute som går å filosoferer over verden som prøver..og alt det innebærer. :)

Skrevet (endret)
Virker som kroppen din ikke helt har bestemt seg =) Krysser fingrene for at du ender opp med positiv test om ikke så lenge da!

Den får visst ikke bestemt seg helt nei... :ler: Har fortsatt ikke skjedd noe, nå er det minst 48 timer siden første spotting. (Har lært et nytt ord i dag ;) )

Titter innom for å si hei og ønsker deg lykke til på ferden.

Sitter her og leser prøverdagboken din og priser meg lykkelig over at det finnes flere der ute som går å filosoferer over verden som prøver..og alt det innebærer. :)

Hyggelig at du hilser på! :vinke: Er mange nye tanker i denne tiden, ja... :)

Endret av LilleRamona
Skrevet
Nå begynner jeg å bli litt småfrustrert. Har fortsatt ikke fått mensen ordentlig, det er bare såvidt det kommer noe fortsatt, egentlig virker det som det er mindre enn det var. Varierer hele tiden. Men nå er det snart to døgn siden det såvidt begynte, og det er hvertfall uvanlig, ingen tvil om det.

Men så er det vel egentlig ikke noe som er vanlig eller uvanlig når man nettopp har slutta på p-piller. Kom ikke noe tester i posten i dag. Så da venter jeg hvertfall til de kommer med å teste. Hvis ikke mensen kommer i løpet av kvelden da, da blir jo testing litt overflødig... ;)

Symptomene ja... Gidder ikke skrive hele lista, det er bare kjipt hvis jeg får mensen hvert øyeblikk. Men puppene er fortsatt bittelitt større en vanlig, jeg er kvalm i bølger, siste gang nå var kl tre i natt da jeg våknet av kvalme og vondt i magen og måtte opp en tur. Mensensmertene kommer og går, de blir verre, så forsvinner de helt i mange timer, så kommer de svakt tilbake, forsvinner igjen... osv....

Så jeg skjønner ingenting. :forvirret:

Men jeg får nok svar i løpet av den neste uka. Og blir det ny prøveperiode så er jeg klar, har kjøpt eggl.tester sammen med gravi.testene. Så her skal det testes snart, enten det er på den ene eller den andre måten! :sjarmor:

Som om jeg skulle skrevet dette selv.. med symptomer, vente på tester osv osv... hehe. artig!! (eller kanskje ikke?) joda, jeg synes det er gøy..

Skrevet

God kveld!

Måtte bare innom for å se hvordan det gikk med spotting og diverse tanker rundt det hele..

Fortsatt litt fasinert over at du og Aurelia ligger så likt meg i syklus, føler jo litt at jeg er det eneste kokko kvinnfolket i verden..

Godt man har KG, så får man avkrefta det!

Krysser fortsatt fingre for deg - og lykke til med evt testing :klem:

Skrevet
Som om jeg skulle skrevet dette selv.. med symptomer, vente på tester osv osv... hehe. artig!! (eller kanskje ikke?) joda, jeg synes det er gøy..

Hehe, jeg syns egentlig ikke det er så gøy... ;) Vil vel kanskje litt vel mye! Har et ekstremt sterkt ønske om januarbarn, av forskjellige grunner. Men det får jo være grenser for hva man kan kreve.

God kveld!

Måtte bare innom for å se hvordan det gikk med spotting og diverse tanker rundt det hele..

Fortsatt litt fasinert over at du og Aurelia ligger så likt meg i syklus, føler jo litt at jeg er det eneste kokko kvinnfolket i verden..

Godt man har KG, så får man avkrefta det!

Krysser fortsatt fingre for deg - og lykke til med evt testing :klem:

Du er ikke det eneste koko kvinnfolket, nei! Det burde du vel ha skjønt til nå? Det er bare å lese et par tråder her, så skjønner man fort at det er mange av oss!! :ler: Maaaaange... :ler:

Selv er jeg sånn gjennomsnittlig koko i dag. ;) På morran i dag var det ikkeno spotting i det hele tatt, men har fortsatt menssmertene i ny og ne så jeg venter fortsatt i spenning. Håper det kommer noen tester i dag, så jeg kan få avklaring snart, blir jo smågææ`rn av det her! Eller koko om du vil, Poizki. :)

Kommer det tester i kveld blir det testing i morra tidlig. Må ta det på morran, for jeg er jo ca 16 dpo nå, så da vet jeg sikkert at resultatet er den endelige sannheten, for å si det sånn...

Ellers er det labert med symptomer. Var svimmel da jeg stod opp og mista balansen i dusjen et par ganger ( :ler: ja, det er visst mulig...), puppene har stabilisert seg på litt-større-enn-vanlig og kvalmen kommer og går, men det er så lite nå at det ikke er spesielt plagsomt.

Grøss, det er så spennende det her at jeg nesten ikke orker det. Var jo skråsikker på å få mensen for et par dager siden, men så spotting i over to døgn, som så slutter/avtar veldig igjen, det er noe nytt, og da blir jeg jo i tvil igjen, aner et lite håp. :rødme:

Så setter menskrampene inn et støt eller to igjen, og sender meg rett ned i kjelleren igjen. :forvirret:

Jaja, tiden vil vise... :sjenert:

Skrevet

Jeg føler meg fullstendig symptomløs - så ikke så gøy nei. Det eneste jeg merker er at jeg er trøtt og litt svake murringer.... grugleder meg litt til testing i morgen tidlig... tviler sterkt på at den er positiv - men samtidig så er det bare 9 dpo i morra... men har bare lutealfase på 11 dager jeg da.. så er 2 dager før IKM... men kan jo ikke stole helt på testen heller i morgen... blir den negativ så kan det være for tidlig.. så da må jeg bare vente på tantebesøk i løpet av helgen - skal egentlig være her på fredag/lørdag...

har i grunn ikke tålmodighet eller nerver til sånn her jeg.. :fnise:

er ganske pessimistisk ang resultatet denne ppen - men kommer alikevel til å bli skuffet når tanta kommer...

spennende for din del altså nå!! utviklingene er jo nesten fra time til time :fnise:

Skrevet
Jeg føler meg fullstendig symptomløs - så ikke så gøy nei. Det eneste jeg merker er at jeg er trøtt og litt svake murringer.... grugleder meg litt til testing i morgen tidlig... tviler sterkt på at den er positiv - men samtidig så er det bare 9 dpo i morra... men har bare lutealfase på 11 dager jeg da.. så er 2 dager før IKM... men kan jo ikke stole helt på testen heller i morgen... blir den negativ så kan det være for tidlig.. så da må jeg bare vente på tantebesøk i løpet av helgen - skal egentlig være her på fredag/lørdag...

har i grunn ikke tålmodighet eller nerver til sånn her jeg.. :fnise:

er ganske pessimistisk ang resultatet denne ppen - men kommer alikevel til å bli skuffet når tanta kommer...

spennende for din del altså nå!! utviklingene er jo nesten fra time til time :fnise:

Ja, både tålmodighet og nerver får kjørt seg hardt nå for tida!! Jeg syns hver eneste time snegler seg forbi i dag, og har en sånn veldig rar følelse, altså jeg er jo glad for hver time som går uten at noen mens kommer, men samtidig, hvis den først skal komme, så er jeg egentlig sur :kjefte: fordi det tar så innmari lang tid fra første tegn til mens... Skjønner? ;) For hvis den likevel skal komme, så hadde jeg i det minste vært på dag to eller tre i syklusen i dag hvis ting hadde vært i rute...i stedet for på dag 30 i forrige syklus...

Jeg har hatt en rar tanke de siste dagene, som jeg tror jeg endelig klarer å sette ord på. Dere vet sånn amerikanerne sier: "don`t jinx it"? Jeg tenker litt sånn, at hvis det ser ut til at ikke mensen kommer i det hele tatt, og at jeg kan være gravid, så "jinxer" jeg det ved å skrive det her, eller ved å si det til bestevenninna mi, som følger utviklingen ganske tett. Og er jeg for negativ, og skriver eller sier at nå kommer mensen hvert øyeblikk, så tror jeg på en måte at det også kan ha en innvirkning, good or bad... Snakker om koko, altså!

Men det er helt seriøst, det sitter så i at det er bare såvidt at jeg tør å skrive om symptomer her, jeg venter bare på at "skjebnen" skal svare meg med et slag i trynet! :ler:

Altså kroppen min vet jo svaret på gåten akkurat nå, antakeligvis, og hvis den har en liten babyspire inni der og skjebnen har fått med seg at jeg har skrevet på kg at jeg ikke har fått mensen ennå og begynner å håpe litt igjen, så er det vel litt usannsynlig at skjebnen tenker at "Nei, nå begynner hun å bli litt for cocky her...også i første prøveperiode!! Hvem tror hun at hun er liksom?? Nei, detta gidder jeg ikke altså, må nok vise hvem som er sjefen, så nå skal hun jaggu meg få mensen likevel, sånn går det når man er så tøff i trynet og tror at man kan bli gravid så fort!"

:ler::klaske: Ja, jeg begynner uten tvil å bli koko... :gjeiper:

Skrevet
Ja, både tålmodighet og nerver får kjørt seg hardt nå for tida!! Jeg syns hver eneste time snegler seg forbi i dag, og har en sånn veldig rar følelse, altså jeg er jo glad for hver time som går uten at noen mens kommer, men samtidig, hvis den først skal komme, så er jeg egentlig sur :kjefte: fordi det tar så innmari lang tid fra første tegn til mens... Skjønner? ;) For hvis den likevel skal komme, så hadde jeg i det minste vært på dag to eller tre i syklusen i dag hvis ting hadde vært i rute...i stedet for på dag 30 i forrige syklus...

Jeg har hatt en rar tanke de siste dagene, som jeg tror jeg endelig klarer å sette ord på. Dere vet sånn amerikanerne sier: "don`t jinx it"? Jeg tenker litt sånn, at hvis det ser ut til at ikke mensen kommer i det hele tatt, og at jeg kan være gravid, så "jinxer" jeg det ved å skrive det her, eller ved å si det til bestevenninna mi, som følger utviklingen ganske tett. Og er jeg for negativ, og skriver eller sier at nå kommer mensen hvert øyeblikk, så tror jeg på en måte at det også kan ha en innvirkning, good or bad... Snakker om koko, altså!

Men det er helt seriøst, det sitter så i at det er bare såvidt at jeg tør å skrive om symptomer her, jeg venter bare på at "skjebnen" skal svare meg med et slag i trynet! :ler:

Altså kroppen min vet jo svaret på gåten akkurat nå, antakeligvis, og hvis den har en liten babyspire inni der og skjebnen har fått med seg at jeg har skrevet på kg at jeg ikke har fått mensen ennå og begynner å håpe litt igjen, så er det vel litt usannsynlig at skjebnen tenker at "Nei, nå begynner hun å bli litt for cocky her...også i første prøveperiode!! Hvem tror hun at hun er liksom?? Nei, detta gidder jeg ikke altså, må nok vise hvem som er sjefen, så nå skal hun jaggu meg få mensen likevel, sånn går det når man er så tøff i trynet og tror at man kan bli gravid så fort!"

:ler::klaske: Ja, jeg begynner uten tvil å bli koko... :gjeiper:

Haha det verste er at jeg kjenner meg 100% igjen i tankene dine!! Jeg er alltid "redd" for å jinxe - har alltid tenkt på det jeg... merkelige greier..

Skrevet

hehehe... skjønner tankegangen din.. er tilbøyelig til å tenke selv sånn. Men selvsagt er det ikke noe i det. Det er rett og slett visse helt naturlige parametre som må klaffe for at det skal bli bra. Helt naturlig.. akkurat som lufta du puster. Ikke noe du kan tenke det til iallfall (selv om noen tror at andre blir gravide av bare å tenke på sex..) hehehe

Skrevet
Haha det verste er at jeg kjenner meg 100% igjen i tankene dine!! Jeg er alltid "redd" for å jinxe - har alltid tenkt på det jeg... merkelige greier..

Det er godt det ikke bare er meg!! :) Kanskje du er litt koko du også? ;):ler:

hehehe... skjønner tankegangen din.. er tilbøyelig til å tenke selv sånn. Men selvsagt er det ikke noe i det. Det er rett og slett visse helt naturlige parametre som må klaffe for at det skal bli bra. Helt naturlig.. akkurat som lufta du puster. Ikke noe du kan tenke det til iallfall (selv om noen tror at andre blir gravide av bare å tenke på sex..) hehehe

Jeg vet at det er galskap, og jeg tror egentlig ikke på det, er bare sånn svak tvangsgreie, kanskje? Tenker nå også at jeg må prøve å tenke på alle de negative sidene ved å bli gravid, for hvis jeg klarer å tenke så hardt på det at jeg i et lite minutt ikke har så veldig lyst til å være gravid, og så ta testen akkurat da, så viser den sikkert gravid, siden jeg i et lite øyeblikk ikke ønsket det.

:Hehe:

Skrevet

Innom og sier hei :)

Kjenner meg godt igjen i det å nesten ikke tørre å skrive ned symptomene sine, vi er rare alle sammen her inne igrunn :fnise:

Masse lykke til med prøvinga, så håper jeg at du ikke må være her inne så veldig lenge ;)

Skrevet (endret)
Innom og sier hei :)

Kjenner meg godt igjen i det å nesten ikke tørre å skrive ned symptomene sine, vi er rare alle sammen her inne igrunn :fnise:

Masse lykke til med prøvinga, så håper jeg at du ikke må være her inne så veldig lenge ;)

Hei! :vinke:

Så rart egentlig at det er mange som tenker som meg. Jeg syns det var en veldig rar tanke... :ler: Men så er den visst vanlig. Like rar likevel da. :)

Ja, jeg skulle egentlig ha testa meg nå, og det har jeg jo da ikke gjort, så jeg kan like gjerne make it official:

Jeg lider av testefobi! :hakeslepp::haar:

Jeg er så nervøs for den testen, først hadde jeg tenkt å gjøre det onsdag morra, men var jo bare to dager over IKM, så det kunne jo like gjerne bare være litt forsinka mens. Og jeg vil jo ikke bli skuffa! Så skulle jeg på morran i dag, men fant på en ny unnskyldning; jeg hadde så dårlig tid, at jeg ville ikke rekke å fordøye nyheten før jeg måtte haste avgårde på jobb.

Dessuten merker jeg ikke noe særlig symptomer lenger, jeg skal hente lista jeg, så kan jeg få et lite overblikk over hvordan det ligger an...

#metallsmak NEI

#ømme pupper NEI

#større pupper JA, bittelitt, men vokser ikke mer og mer.

#unormalt sliten NEI

#kvalm NEI (har vært)

#vondt i hodet NEI

#tisser oftere NEI

#mer sulten NEI

#lyst på rare ting NEI

#svimmel NEI (har vært)

#menssmerter JA, av og til

#spesielt tørst NEI

#magestikninger JA

#liten blødning (har hatt)

Funnet noen nye symptomer etter å ha lest litt:

#voksesmerter (har hatt, på lørdag, ante på dette tidspunktet ikke at dette var graviditetssymptom, jeg bare kommenterte til en venninne at jeg har voksesmerter i det ene benet! Sånne smerter man hadde nå og da som barn, i perioder man vokste mye. Vi bare lo av det, for det virka så absurd. Så leste jeg det på en babyside på nettet i går kveld lista opp som graviditetssymptom)

#spotting som ikke tiltar JA

Så sånn ligger det an. Skjønner hvis folk syns det er irriterende at jeg ikke bare tar en test, men jeg vil på en måte ha litt flere symptomer først. Så nå har jeg bestemt meg for å teste på lørdag morra. Da har jeg goood tid til å "sørge" litt :( eller feire litt ;) , også er det gått enda litt lenger tid uten mens forhåpentligvis, og da er det liksom litt mer vits å teste.

Jeg gruer meg så jeg blir helt kvalm av å tenke på den testen!

Er litt behagelig også å gå rundt i lykkelig uvisshet. :klaske: Begynner mensen så smått så går det greit, da kan jeg i det minste lure litt på om det egentlig er mensen, eller om det bare er en liten utenomblødning som kommer til å stoppe igjen, og hvis det tiltar for fullt har jeg rukket å venne meg til tanken. Derimot et hardt og brutalt negativt svar fra en graviditetstest er så øyeblikkelig og endelig. Ser ut til at jeg er en av dem som velger å krype i det fremfor å hoppe i det... :ninja::ler:

Endret av LilleRamona
Skrevet

skjønner deg godt jeg.. litt derfor jeg har lagt ned testepause hos meg selv... de forrige testene jeg har tatt har ikke vært skumle for jeg har vært helt sikker på at de skulle bli negative.... og jeg vil ikke ha den i fleisen på lørdag...

så jeg skal også vente og se det an.. kommer tante i løpet av helga så vet jeg det - og gjør den ikke så tester jeg neste helg... (hvis ikke jeg har fått besøk i løpet av uka... )

er jo i alle fall et veldig godt tegn at tanta ikke har kommet for fullt i alle fall!

Skrevet
skjønner deg godt jeg.. litt derfor jeg har lagt ned testepause hos meg selv... de forrige testene jeg har tatt har ikke vært skumle for jeg har vært helt sikker på at de skulle bli negative.... og jeg vil ikke ha den i fleisen på lørdag...

så jeg skal også vente og se det an.. kommer tante i løpet av helga så vet jeg det - og gjør den ikke så tester jeg neste helg... (hvis ikke jeg har fått besøk i løpet av uka... )

er jo i alle fall et veldig godt tegn at tanta ikke har kommet for fullt i alle fall!

Ja, ikke sant?! Det er skummelt!

Men i dag har jeg faktisk overkommet testeangsten min! Var hos ei venninne hele kvelden og skravla masse, så jeg følte meg liksom rolig og litt opptatt av andre ting så jeg tenkte det var et bra tidspunkt for å ta den O store, skumle testen. Tok en av de billige da, ville ikke kaste bort den "ordentlige", siden dette ble ganske fersk vare :ler: tissa bare et par timer før jeg tok testen og har drukket en del brus...

Men, der var jaggu meg en svak liten strek!! :danse: Eller to da ;) , en veldig svak og en veldig sterk...

Den var veldig svak da, men ble gradvis littegrann sterkere, og min kjære kunne også se den! Er ikke helt overbevist ennå da, er litt skeptisk til disse billige testene også, så jeg kommer ikke til å sette meg opp under gravid på IKM mai lista ennå. Men nå er den verste testeskrekken overstått, så jeg kommer til å ta en ny test i morra tidlig. :haar:

Hvis det da er en sterk strek skal jeg nok slippe løs gleden, og håpe at den holder seg der i litt mer en 7 uker denne gangen... ;)

Dette er i grunn en utrolig rar følelse, og jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt!

Har hatt et rart trykk nederst i magen i dag, som er utrolig ekkelt når jeg kjører bil. Føler meg sånn stram nederst inni magen også føles det som at jeg rister noe løs når jeg kjører litt fort.

Anyway, nå må jeg bare vente til i morra. :ninja:

Har noen av dere forresten erfaring med billige tester, altså de veldig billige, om de har tidligere vist seg å ikke være til å stole på?

Skrevet

Oi oi oi!!! Veldig spennende!!!!! Gleder meg til du fyrer av en "ordentlig" en - men jeg tror en strek er en strek altså... syns jeg har hørt det før her på forumet... men nå er ikke jeg noe ekspert.. har bare hatt helt blendahvite tester jeg.... føler også jeg har en trykk nederst i magen, akkurat som noe presser utover fra innsiden og dytter bekkenet fra hverandre.. høres jo fryktelig dramatisk ut - men er en rar følelse jeg ikke helt klarer å sette ord på... føler nesten som bekkenet mitt er sprukket glass som bare holder seg på plass fordi det er inne i kroppen min.. :fnise:

Nei - krysser fingrene for deg her!!! :tommelsmil:

Annonse
Skrevet
Oi oi oi!!! Veldig spennende!!!!! Gleder meg til du fyrer av en "ordentlig" en - men jeg tror en strek er en strek altså... syns jeg har hørt det før her på forumet... men nå er ikke jeg noe ekspert.. har bare hatt helt blendahvite tester jeg.... føler også jeg har en trykk nederst i magen, akkurat som noe presser utover fra innsiden og dytter bekkenet fra hverandre.. høres jo fryktelig dramatisk ut - men er en rar følelse jeg ikke helt klarer å sette ord på... føler nesten som bekkenet mitt er sprukket glass som bare holder seg på plass fordi det er inne i kroppen min.. :fnise:

Nei - krysser fingrene for deg her!!! :tommelsmil:

Takk for det, thumbalina! :klem:

Oi, det hørtes verre ut en sånn jeg har det! Men godt å høre at en negativ test er blendahvit, for det var den ikke hvertfall ikke den jeg tok. Og i dag på morran var den mye sterkere!! :hakeslepp: Men min kjære er litt skeptisk til billigtestene og lurte på om han skulle prøve en for å være sikker på at den streken ikke kommer opp uansett. Hihi :ler: Men jeg må si meg fornøyd med resultatet, har også hørt at en strek er en strek, så jeg har begynt å lese på hva som skjer i uke fem på libero.no gravid-kalenderen... Dette er jo utrolig spennende!! :Nikke:

Tror jeg får sette meg opp på gravid på IKM mai også... Føles så rart, ikke virkelig i det hele tatt, liksom! Jeg kommer garantert til å ta flere tester, og i morra tidlig tror jeg jeg fyrer av ClearBlue`n. Må liksom "bevise" overfor min kjære at det faktisk er sant! :ler:

Jeg virker kanskje litt bedagelig angående det her, men som jeg har nevnt tidligere i dagboka her så har jeg mista før i uke sju, så jeg tror kanskje jeg beskytter meg selv litt ved å ikke ta alle gledene på forskudd. Jeg er kjempeglad :) , og går med sommerfugler i magen hele tida :rødme: , men en liten del av meg holder litt igjen, for å ikke bli altfor skuffa hvis det skulle gå galt igjen...

Håper dette er en stayer!! :)

Skrevet

Ja er veldig moro og veldig spennende - men skjønner godt hva du mener! Er liksom for skummelt å tenke at det kan være sant - for tenk om det skjer noe? Selv om det er litt dumt å være så "negativ" - men jeg tror jegh adde gjort akkurat det samme som deg! Er vanskelig å forholde seg til noe så stort.... men det går helt sikkert bra med deg! Må bare forholde seg positivt og ta situasjonen en dag om gangen tror jeg.. :klemmer:

Gjest Miso
Skrevet

Hei :)

var inne på IKM lista å så at du har satt deg opp som gravid!! Gratulerer så masse så moro :hoppe:

:klem:

Skrevet

Neimen?

Er det lov å prøve seg med en liten; gratulerer!

Krysser fingrene (igjen) for at en "ordentlig" test gir det sikkert svar i morgen...

Lykke til!! Ha en spennende dag ;)

Gjest Lhinn
Skrevet

GRATULERER!!!!

så gøy at det skulle klaffe i første PP! trenger noen som drar opp statistikken her inne :jepp:

:roser: til deg og din kjære, blir en spennende tid på dere fremover!!

:klemmer: fra ei som misunner dere veldig :rødme:

:grine: <--- rørt Linn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...