Gå til innhold

Med baby i magen :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Forøvrig har jeg bestemt meg for at dagen tilbringes sånn :veslejenta: Jeg orker ikke noe annet... Skal vagge ut og se om posten har kommet også skal jeg ringe og skremme mamma :ler:

Og nettnerd som jeg blir av å ikke ha noe å gjøre (har et hus som alltid trenger litt husarbeid osv. men der er jeg unnskyldt nå...), har jeg falt pladask for denne kåpa. Elsk!! :hjerte: Nesten litt dyr for et impulskjøp, men... :sjenert: Tenke litt på det ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, kan tenke meg at det er ekstra kjedelig å vente når alle andre er så opptatte av at det snart skal bli fødsel også...

Deilig med late dager!!!

God bedring og lykke til hvis noe skjer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går det ikke an å bli igangsatt med drypp? Jeg ble jo det sist, men da var jeg jo igang og det var bare for å få fortgang på det. Når jeg nå leser om igangsetting, så er det jo tre dagers opplegg med modningstablett dag 1, taking av fostervann dag 2 og drypp dag 3, eller noe sånt...

Men det må da kunne starte av seg selv snart! Har liksom litt mensmurringer når jeg er oppe og går... tror jeg... Men jeg kjeder meg nå og det er ikke gøy å bare slumme i sofan lenger. Har lyst ut på det nærmeste kjøpesenteret, jeg. Kan jo dra bare for å kjøpe boller? (Narvesen sine er nammenam). Og se litt... :sjenert:

Slik jeg har skjønt det så kommer det an på hvor moden du er hvordan de setter i gang. Er livmormunnen helt moden, går de rett på drypp.

Det beste er nok uansett at det starter av seg selv, ja. Har hørt at det fort kan bli litt voldsomt med drypp. Selv om jordmora sa at de var blitt flinkere å se an hvor mye som trengs, noen ganger er visst et par dråper nok.

Kjeder meg også på sofaen... Burde egentlig gå å legge meg igjen, sov ikke noe særlig i natt. Eller kanskje jeg skal gå opp med søppeldunkene og se om det har kommet noe pakke i posten? Venter på garn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snakk om å sette meg på drypp sist. ikke fordi jeg gikk over, men fordi riene aldri kom ordentlig i gang etter vannavgang.

Men jeg fikk akupunktur i stedet. Utrolig fasinerende hvordan ting forandret seg da, og det endelig begynte å bli tak i riene. Nå endte dette riktignok med hastekeisersnitt da. Men var fasinerende å oppleve hvordan noen få nåler kunne få systemet i gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - jeg ble hentet hjemme og tatt med på butikken for å handle mat :danse: Og kremboller og smågodt og Se og Hør - og ikke minst: Jeg har vært bekymret for hvor det har blitt av Troika i pose og nå hadde de fått det sammen med julegodtet :rødme:

Så det var dagens høydepunkt... :sjenert:

Før det sov jeg på sofan. Det er vanligvis sååååå godt, men nå våkner man med 3 brukne ribbein, vondter over alt og halsbrann og bare elendighet... :sukk:

Ellers ikke noe nytt å melde herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like før nå :)

Vet hvordan det er med folk som blir helt ville hver gang man ringer... Helt fra to uker før termin... Og jeg gikk 6 og 7 dager over termin med mine. Mamma var nervevrak :fnise:

Lykke til, håper det skjer noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Caramba og imli! :klemmer:

---

Ah... funnet engelsk nettbutikk som selger kåpa mi 800 kroner billigere og som gjerne kunne sende som gave (= slipper å betale toll og mva) :hoppe:

Har ikke bestilt den ennå da... :sjenert: LItt skeptisk til at den ikke er mer enn 90 cm lang. *Skulle ønske jeg var mindre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Klematis igang også og jeg føler meg helt alene... :sukk: Jeg er så misunnelig på alle som har fått babyene sine nå. Ønsker Klematis masse lykke til! :hoppe:

Her er det lite action da. Vi hadde :sengekos: igår kveld også, i håp om at det kan sette igang noe. Tror jeg fikk litt kynnere av det. I tillegg har jeg vært masse våken i natt.

Skal til legen idag og har ikke lyst. Legen min er superkoselig altså, men jeg hadde jo håpet jeg ikke skulle få bruk for denne timen :sukk:

Ja ja, fremdeles 2 dager igjen til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente 79, Joyce og illa236: :klemmer:

Ååååh... jeg er så lei!!!

Gikk helt fint hos legen idag da, selv om både han og legesekretærene hadde snakket om at de ikke trodde jeg kom idag... Og ja, jeg hadde jo også håpet jeg kunne avbestille timen. Hadde fått litt proteiner i urinen nå, men det var normalt på denne tiden og ikke noe å bry seg om. Han ringte også til sykehuset for å spørre hvordan vi skulle gjøre det med overtidskontroll. Nå har jeg jo ikke termin før på fredag, men jeg skulle selv ringe på sykehuset den 26. for å bestille time til den 27. hvis jeg ikke hadde født ennå. De hadde sluttet å sette opp timer for overtidskontroll fordi så mange uteble pga fødsel ;)

Jeg har vært så sur og sint idag det har kommet sånne svarte Donald-skyer utav hodet mitt. :kjefte: Kjørte en tur på kjøpesenteret for å avreagere etterpå. Kjøpte en cardigan og sjokoladecroissant :)

Håper virkelig det skjer noe her snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal krysse fingrene for at det skjer noe snart :)

Jeg rakk såvidt å begynne å bli lei, men de siste dagene prøvde jeg å tenke at det ble jo leenge til neste gang jeg skal bli gravid, og at jeg kom til å savne magen og sparkene, noe jeg gjør.

Synes hele fødselen og tiden har vært surrealistisk, skulle ønske jeg kunne få oppleve alt på nytt.

Merker også at dagene/ukene flyyr avgårde nå!

Skal jeg sladre for deg på babyverden når det kommer info her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannet mitt gikk for en times tid siden!!

Mannen har kommet hjem med Ephelille. Hun skal nå leveres til mamma mens vi drar på sykehuset for en sjekk. Har snakket med føden. Hvis jeg hadde rier når vi kom nedover, skulle jeg få bli, hvis ikke blir vi sendt hjem. Men jeg kjenner rier også nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...