Gå til innhold

Noen som har erfaringer med kobber spiral?


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian
Vurderer sterkt kobber spiral. Hormon stav/spiral er ikke aktuelt siden jeg hadde det før og blødde i 1 år av det.. P-pillere husker jeg aldri

***

Dama fikk satt inn et par måneder etter vår første ble født. To måneder etter havna hun på tjukken igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Henger meg på denne. :)

Spørsmål: hvordan er det å bli, ehm, "bånnet" av kjæresten under sex med en slik spiral? Er det farlig eller ekkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Hvis man kjenner trådene under sex, og synes det er plagsomt kan disse eventuelt klippes litt kortere. Jeg har ikke tilpasset trådene noe og kjæresten kjenner den aldri under samleie, men merker den noen ganger når han stikker fingrene inn. (Men det er jo forsåvidt bare litt betryggende i forhold til at den fortsatt er der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan "merker den" da? :/ Er det ubehagelig eller er det mer som følelsen av tampongtråder/selve tampongen?

Det høres så fælt ut å ha en slik metalldings oppi livmorhalsen/livmoren. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan "merker den" da? :/ Er det ubehagelig eller er det mer som følelsen av tampongtråder/selve tampongen?

Det høres så fælt ut å ha en slik metalldings oppi livmorhalsen/livmoren. :(

Jeg merker ingen ting, bortsett fra at tråden er der om jeg leter etter den! Litt betryggende å kunne kjenne den, mener nå jeg. Sambo har ikke klaget noe, men "bånning" som du spør om, synes jeg ble litt ubehagelig etter å ha satt den inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Ikke alle fastleger som gjør det, min fastlege gjorde det ikke, men satte opp en time for meg hos en annen lege på samme senter. Og det gikk helt fint, så hvis fastlegen din gjør dette kan du like gjerne gjøre det der.

Jeg betalte ca 800 for selve spiralen, og vanlig pris for legetimen, men husker ikke hva den het.

Jeg fikk satt inn min for en måned siden, og betalte 500kr. 300kr for spiralen, og resten for legetimen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Har hørt det er mange som er fornøyde med p-ring. For min del bør det helst være hormonfritt, da jeg blir et hespetre dersom jeg får i meg noe med hormoner... :ler:

Har hørt mye positivt om Nuvaring, prøvde det selv. Men tålte det ikke, ble nummen og følelses løs i hele kroppen. Men det er veldig forskjellig hvordan folk reagerer på hormoner. Skal prøve kobber spiral selv nå. Tenker det i værste fall bare er å fjerne den om det blir for plagsomt.

Hørt om de som bruker "tempratur måler" sånn for å finne sikreperioder. Men det passer bare for de som har veldig fast rytme i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Drar opp denne, siden jeg har et spm jeg ikke har så lyst til å ta opp med fastlegen når jeg vurderer spiral.

Typen er særdeles velutrustet (enorm), vil dette være et problem ifht spiral? Noen med erfaringer?



Anonymous poster hash: 0df0f...16d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne, siden jeg har et spm jeg ikke har så lyst til å ta opp med fastlegen når jeg vurderer spiral.

Typen er særdeles velutrustet (enorm), vil dette være et problem ifht spiral? Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 0df0f...16d

Ja det kan det bli. Mannen min kjente trådene under sex selvom jeg hadde fått dem klippet av.

Anonymous poster hash: b0cbd...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn kobberspiral for ca 4 måneder siden, og jeg elsker den! Jeg ønsket ikke hormonpreparater lengre, så da så jeg på kobberspiral som eneste alternativ. Jeg har i utgangspunktet sterke mensensmerter og mye blødninger under mensen, så jeg var egentlig litt skeptisk, men ville prøve. Og så langt merker jeg ingen forskjell fra tidligere. Men jeg merker så stor forskjell fra jeg sluttet med p-pillene og til nå. Livet mitt er helt annerledes, i en positiv forstand. Det har også tatt sexen og forholdet til kjæresten min til helt nye høyder. Ja, han har kjent spiralen, men vi har så heftig sex nå at jeg tror kanskje ikke han bryr seg lengre? Han har nevnt det et par ganger i starten, men ikke nå i det siste.

Jeg er forresten 21 år, og aldri fått barn. Det eneste som var greia var at fastlegen min ikke hadde lyst til å sette den inn siden jeg ikke har født, så måtte til gynekolog. Det gikk helt greit og alt var over på et øyeblikk, jeg betalte 910kr for spiral og time. Det var greit smertefullt, kjentes ut som sterke mensensmerter, og varte i ca et døgn. Han sa at kobberspiral er mye mindre enn hormonspiralen, så han anbefalte heller kobberspiral på kvinner som ikke har født. Men nå i starten av 2014 skulle det komme en enda mindre spiral som var hormonbasert og ville vare i 2-3 år (?) etter innsetting.

Men ja, jeg elsker spiral, og har allerede fått konvertert flere av mine venninner fra p-pillen og til spiral, og virker som at de liker den de og!



Anonymous poster hash: 1a3dc...b30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...