Gå til innhold

Dåpsgave - trenger hjelp!!


Felicia

Anbefalte innlegg

Jeg har fått det fantasisk ærefulle oppdraget det er å være fadder til min venninnes lille jente.

Går inn i oppgaven med stor glede og ser frem til dåpsdagen som er nå neste søndag.

Men nå plutselig slår det meg: DÅPSGAVEN!! :o

Jeg har helt glemt det av og jeg har ingen formening om hva det skulle måtte være. :-?

(ja...jeg vet jeg burde ha tenkt på dette tidligere... :oops: :oops: )

Vil så gjerne at det skal være en gave som vil bli satt pris på og som vil bli brukt og husket...

Noen som har noen tanker? Økonomien blomstrer ikke akkurat for tiden, så jeg forsøker å ikke overstige 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnebibel

Asbjørnsen & Moes samlede

Vin til å drikke på 18-årsdagen

Smykke hun kan bruke når hun blir eldre (ikke emaljesmykker og andre typiske barnesmykker)

Bunadsølv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asbjørnsen & Moes verker hadde kansje ikke vært så dumt...??

Ellers fant jeg ut i min "surfing i verdensveven" at "Tradisjonen med å motta sitt eget reinmerke og sine egne kalver som dåpsgave har vært sterk og levende i reindriftsmiljøet" ...tro om jeg kan satse på en kalv eller to? Da blir nok den Grünerløkka-boende familien glad :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

* smykkeskrin

* brodert bilde med tall, navn og datoer (en kjapp en syr et slikt på noen timer...)

* smykke med stjernetegn

1000,- - da får en nå en skikkelig presang da...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode forslag... Jeg ringte mamma og hun foreslo at jeg kunne sette penger inn på fond / sparekonto...

Det tenkte jeg kunne være hyggelig, så kan jeg jo sette inn mere ved bursdager og sånt...

Høres det kjedeligt ut? Jeg vil ikke bli kjedelige "tante Felicia" som hun aldri får noe morsomt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Synes det var en veldig god ide å sette inn penger på fond/sparekonto. Fadderene til søstra mi gjorde dette som var sperret til hun var 16 eller noe.

I tillegg fikk hun en pose smågodt til jul og bursdag.

Det jeg ville fram til er at de pengene får hun brukt for å kommer til å huske for hun kan kjøpe seg noe hun trenger for det den dagen hun skal bruke dem og huske at de pengene fikk jeg av "Tante" Felicia.

Også kan du jo gi en liten ting i tillegg hver gang.

-Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk penger av en fjern tante til dåpen min, og jeg skal si det var deilig den dagen jeg kunne cashe dem ut med renter og det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg har en superlur ide! vel og merke har jeg aldri brukt den selv eller noen av mine barn fått det, men jeg hørte noen snakke om å gi i dåpsgave. siden jeg forsto at familien bodde midt i byen blir det kanskje litt vanskelig å kjøpe epletre eller liknende.... med mindre de har en terasse med ok størrelse..... koslig å følge med på hvor stort de blir, høste frukt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudmoren til barnet mitt ga sønnen min en ganske så fin gave. Hun ga et gavekort på 6 mnd fotografering :D

Det er en gave som vil huskes :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...