Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 21. april 2009 #1 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg er 27 år, ca. 1.80 høy, ca str. 40 og sliter med å finne klær som passer, selv i Oslo. Bukser blir for korte i bena, jakker og bluser for korte på ermene og ofte også i lengde Har hørt at det finnes bra butikker i London og Paris, som heller ikke er dyrere enn vanlig butikker. I så fall må det være verdt en tur. Har noen noen tips? Det hadde vært til stor hjelp og glede Kristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Del Skrevet 21. april 2009 I London har du i hvert fall Long Tall Sally + en liten avdeling hos Topshop for høye jenter. Jeg er 1,82, altså høyere enn deg, men har aldri handlet på noe annet enn vanlige butikker. Jeg er til og med en mindre størrelse, så det burde jo være enda lettere enn deg å gå opp en størrelse enn det er for meg! Men det funker altså fint, jeg bare tilpasser klesstilen min etter hva slags klær jeg passer. Det burde jo forsåvidt alle gjøre, samme hvor høye de er. Det er jo masse lange topper i butikkene (bare man holder seg unna H&M Divided der alt jeg tar i ser ut til å rekke meg til navlen), bukser funker hvis man gjør grundig research etter merker og 36-lengde og smale buksebein (og jeg har laange bein). Kjoler og skjørt går det cirka alltid an å finne i riktig lengde, så lenge de ikke er ment til å være superkorte fra før av, da blir de jo vise-truse-korte til oss. Bare for å motivere litt, liksom. Vet selv hvordan det er å gå rundt og føle at alt er for kort, men innimellom har jeg hatt noen positive opplevelser som har motivert meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. april 2009 #3 Del Skrevet 21. april 2009 Dorothy Perkins i UK (flere butikker i London) har en "tall"-avdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. april 2009 #4 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Ta en titt her. Mange av kjedebutikkene her i Uk har litt klaer for de som er litt hoeyere. F.eks. New Look, Top shop, M&S, Debenhams og Next. Endret 21. april 2009 av Mea Culpa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsC Skrevet 22. april 2009 #5 Del Skrevet 22. april 2009 www.dehoyesklubb.no Gå inn på denne nettsiden og klikk på varer/tjenester og så klikk på klær/sko. Der ligger det linker til mange butikker som er kjekke. Jeg er selv 1.82 og bruker 38/40 kjenner godt følelsen av å "aldri" finne lange nok klær. Man kan jo ikke bare gå opp i størrelse heller for å rette på lengden. Men i det siste synes jeg at både Voice og Europe og B-young har hatt lange bukser. Enkelte ganger er Vero Moda også greie på lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anneli_* Skrevet 22. april 2009 #6 Del Skrevet 22. april 2009 Har samme problem som dere, men har ikke mulighet og dra til utlandet for og shoppe klær. Sliter veldig med og finne lange nok bukser, har kompensert med og bruke sko som går litt høyere opp på ankelen/leggen, men ser da ut som en klovn når skoene taes av hvor kjøper dere bukser, jeans ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 22. april 2009 #7 Del Skrevet 22. april 2009 Kan ikke en proff jeansbutikk (Levis store e.l.) bestille opp jeans med riktig lengde til dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 25. april 2009 #8 Del Skrevet 25. april 2009 Takk dere! Det var gode tips til London- tror jeg skal ta meg en tur dit så snart jeg får råd og anledning Joda, jeg vet om noen butikker i Oslo der man til tider kan få lange nok jeans; Only, Vero Moda og Gina Tricot. Men, ulempen er ofte at de er så lave i livet at jeg hadde trengt en brazilian for å gå med dem (og nei, jeg har ikke unormalt mye hårvekst der nede)... Og at man ender opp med én type jeans i klesskapet. Men, jeg går alltid innom der, og av og til finner jeg noen gullkorn. Men, som sagt, det er for lang tid mellom hver gang jeg finner noe som virkelig sitter som det skal. Og nei, enig med deg MrsC, det er ikke bare å gå opp en størrelse for å få riktig lengde. Man ser som regel bare ut som om man prøver seg på telt-looken, og ikke særlig feminin i tøyet. Strykebrett; man skulle jo ikke tro det men, Levis store o.l. har ikke klart å skaffe meg jeans i riktig lengde når jeg har spurt, de har mindre og mindre utvalg om dagen, desverre. Konklusjonen blir vel at vi lange jenter får ta en tur til London, eller hvis det ikke er mulig, kjøpe online. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå