Gå til innhold

Norges dobbeltmoral


KR-øst

Anbefalte innlegg

Gjest pastablasta
Hvorfor skal eksempelvis Hezbolla støtte sjiamuslimenes kamp mot sunniene i Irak?

Fordi Hizbollah er Irans forlengede arm. Sjiamuslimer utgjør flertallet i Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KR-Øst: Skal jeg noen gang i fjern fremtid skal vurdere å ta deg seriøst, så ber jeg det omgående slutte med å tillegge meg synspunkter jeg ikke har.

Nå vet ikke jeg om jeg har tillagt deg noen synspunkter.

Kanskje dette går i gjennom hos moderator, om du ikke er spesielt skjermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om jeg har tillagt deg noen synspunkter.

Kanskje dette går i gjennom hos moderator, om du ikke er spesielt skjermet.

Ok, jeg må si jeg selv begynner å lure på hva du vet.

Når du siterer mitt innlegg og forsøker å belære meg på en latterlig måte og på den måten vrir fullstendig på det jeg har skrevet, så fremstår det som lite annet enn at du forsøker å tillegge meg synspunkter jeg ikke har.

Jeg forstår du har sterke følelser for Israel, og det er helt greit det. Men noe av det som gjør at ejg har problemer med å ta deg seriøst, er at du overhodet ikke evner å se den andre siden av saken. Du maler og maler på den siden du støtter og går i skyttergraven om bomber løs i hytt og pine.

Er man litt reflektert, så søker man alltid kunnskap om den andre siden for å forstå historien og hvordan man kan oppnå løsninger i fremtiden.

I tidligere tråder har jeg lest at det lille du har skrevet om innsikt i den muslimske verden, er annenhånds kunnskap fra noen som har gjenfortalt deg hva de har oppfattet av det de har søkt kunnskap om.

Du sitter jo nesten som ei papegøye og gjentar og gjentar noen innøvde setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg må si jeg selv begynner å lure på hva du vet.

Når du siterer mitt innlegg og forsøker å belære meg på en latterlig måte og på den måten vrir fullstendig på det jeg har skrevet, så fremstår det som lite annet enn at du forsøker å tillegge meg synspunkter jeg ikke har.

Jeg forstår du har sterke følelser for Israel, og det er helt greit det. Men noe av det som gjør at ejg har problemer med å ta deg seriøst, er at du overhodet ikke evner å se den andre siden av saken. Du maler og maler på den siden du støtter og går i skyttergraven om bomber løs i hytt og pine.

Er man litt reflektert, så søker man alltid kunnskap om den andre siden for å forstå historien og hvordan man kan oppnå løsninger i fremtiden.

I tidligere tråder har jeg lest at det lille du har skrevet om innsikt i den muslimske verden, er annenhånds kunnskap fra noen som har gjenfortalt deg hva de har oppfattet av det de har søkt kunnskap om.

Du sitter jo nesten som ei papegøye og gjentar og gjentar noen innøvde setninger.

Har jeg sitert ditt innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at Hisbollah ikke er okkupanter, og ikke er terrorister, da kan du kanskje forklare meg hvorfor de skyter på libanesere, og utfører terroraksjoner mot utlendinger i Libanon og inne i Israel?

Jeg synes at det er en tragedie at norske midler skal brukes til denne terrorismen. Men jeg forstår at det er mange her som sympatiserer med terrorister uansett hvor de befinner seg, bare det er israelere de terroriserer.

Hizbollah/PLO, etc består av Palestinere som ble jaget nordover av Israelerene da Israel begynte å okkupere Palestinske landområder utenfor de områdene de var tildelt av FN.

Det du kaller "terror organisasjon" er den største av de Palestinske organisasjonene i Sør Libanon som bygger sykehus, boliger, veier, skaper arbeidsplasser, finner vann, etc, etc i Sør Libanon, og de gjør dette for det Palestinske folket som overlevde bl.a. flyktningeleirene Shabra og Shatilla hvor Israel/Israels vennlige terrorister terroriserte og drepte over ett tusen Palestinere, barn, kvinner og menn.

Etter at Israel slapp ENORME mengder klasebomber over boligområdene i Sør Libanion for noen år siden er det fortsatt noen tusen som overlevde denne masakren. Og Hizbollah er den organisasjonen som har fått mest støtte av folket ettersom organisasjonen gjør så mye for det Palestinske folket som ble jaget fra sine områder (områder som FN hadde tildelt dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hizbollah/PLO, etc består av Palestinere som ble jaget nordover av Israelerene da Israel begynte å okkupere Palestinske landområder utenfor de områdene de var tildelt av FN.

Det du kaller "terror organisasjon" er den største av de Palestinske organisasjonene i Sør Libanon som bygger sykehus, boliger, veier, skaper arbeidsplasser, finner vann, etc, etc i Sør Libanon, og de gjør dette for det Palestinske folket som overlevde bl.a. flyktningeleirene Shabra og Shatilla hvor Israel/Israels vennlige terrorister terroriserte og drepte over ett tusen Palestinere, barn, kvinner og menn.

Etter at Israel slapp ENORME mengder klasebomber over boligområdene i Sør Libanion for noen år siden er det fortsatt noen tusen som overlevde denne masakren. Og Hizbollah er den organisasjonen som har fått mest støtte av folket ettersom organisasjonen gjør så mye for det Palestinske folket som ble jaget fra sine områder (områder som FN hadde tildelt dem).

Hvordan tolker du at Hizbollah hjelper befolkningen ved å skyte på dem for å drepe?

Dette så vi på NRK, og jødefienden Karsten Tveit fortalte at så var tilfelle.

Vet du noe som ikke Karsten Tveit vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hizbollah/PLO, etc består av Palestinere som ble jaget nordover av Israelerene da Israel begynte å okkupere Palestinske landområder utenfor de områdene de var tildelt av FN.

Det du kaller "terror organisasjon" er den største av de Palestinske organisasjonene i Sør Libanon som bygger sykehus, boliger, veier, skaper arbeidsplasser, finner vann, etc, etc i Sør Libanon, og de gjør dette for det Palestinske folket som overlevde bl.a. flyktningeleirene Shabra og Shatilla hvor Israel/Israels vennlige terrorister terroriserte og drepte over ett tusen Palestinere, barn, kvinner og menn.

Etter at Israel slapp ENORME mengder klasebomber over boligområdene i Sør Libanion for noen år siden er det fortsatt noen tusen som overlevde denne masakren. Og Hizbollah er den organisasjonen som har fått mest støtte av folket ettersom organisasjonen gjør så mye for det Palestinske folket som ble jaget fra sine områder (områder som FN hadde tildelt dem).

Hizbollah består ikke av palestinere, men Libanesere. De er heller ikke spesielt begeistrede for palestinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...