Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #1 Del Skrevet 21. april 2009 Fy søren så lei jeg er damer som tror jeg legger an på dem bare fordi jeg smiler, eller prøver å komme med en morsom kommentar. Dette gjelder sosiale sammenhenger såvel som de to gangene i uka jeg sitter i kassa på Rimi. Bare fordi noen smiler til deg, eller prøver å være morsom trenger det ikke bety at han liker deg! Få det inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. april 2009 #2 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg forstår deg såå godt!! Sliter med akkurat det samme når det gjelder menn... merkelige greier hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 21. april 2009 #3 Del Skrevet 21. april 2009 Kanskje det heller er du som er innbildsk som tror at damene tror du legger an på dem? Sitter det en person i kassa på Rimi som smiler til meg, eller kommer med en morsom kommentar, er jeg da hyggelig tilbake. Det betyr da ikke at man er innbildsk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #4 Del Skrevet 21. april 2009 Kanskje det heller er du som er innbildsk som tror at damene tror du legger an på dem? Sitter det en person i kassa på Rimi som smiler til meg, eller kommer med en morsom kommentar, er jeg da hyggelig tilbake. Det betyr da ikke at man er innbildsk?? Jeg har ikke sagt noe om de som er hyggelige tilbake, ikke på butikken alle fall. Men det har vært tilfeller av et par-tre jevnaldrende jenter som unngår meg etter at jeg har prøvd å være hyggelig. De unngår meg så åpenlyst at til og med kollegaer og kunder legger merke til det. Dette er selvfølgelig enkelthendelser, er også en haug andre hendelser jeg ikke trenger legge ut om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #5 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har ikke sagt noe om de som er hyggelige tilbake, ikke på butikken alle fall. Men det har vært tilfeller av et par-tre jevnaldrende jenter som unngår meg etter at jeg har prøvd å være hyggelig. De unngår meg så åpenlyst at til og med kollegaer og kunder legger merke til det. Dette er selvfølgelig enkelthendelser, er også en haug andre hendelser jeg ikke trenger legge ut om her. ... Så du tolker det at de unngår deg som et tegn på at de tror du har lagt an på dem?? Og så beskylder du DEM for å være innbilsk? Haha! Det kan ikke tenkes at de rett og slett ikke liker deg da? At de ikke synes du er noe hyggelig? Jeg har også kassapersonell jeg unngår, enten fordi de er inkompetente (slår inn varer feil til støtt og stadighet, eller gir meg pose uten å spørre om jeg vil ha eller ei), eller fordi jeg synes de er ekkelt påtatt høflige. Det gjelder både kvinner og menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #6 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) ... Så du tolker det at de unngår deg som et tegn på at de tror du har lagt an på dem?? Og så beskylder du DEM for å være innbilsk? Haha! Det kan ikke tenkes at de rett og slett ikke liker deg da? At de ikke synes du er noe hyggelig? Jeg har også kassapersonell jeg unngår, enten fordi de er inkompetente (slår inn varer feil til støtt og stadighet, eller gir meg pose uten å spørre om jeg vil ha eller ei), eller fordi jeg synes de er ekkelt påtatt høflige. Det gjelder både kvinner og menn. De reagerte først da jeg prøvde å være hyggelig..... Endret 21. april 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #7 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) De reagerte først da jeg prøvde å være hyggelig..... Du -prøvde- å vøre hyggelig, ja. Kanskje du ikke klarte det. Leste du ikke siste delen, om at påtatt høflighet er grunn til å unngå folk? Falskhet og påtatthet er ekkelt. Jeg tror ikke folk legger an på meg om de klisterer på seg et falsk smil og sier heeeeeiiii som om vi er bestevenner. Jeg vil derimot finne det frastøtende, og unngå dem. Endret 21. april 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #8 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Du -prøvde- å vøre hyggelig, ja. Kanskje du ikke klarte det. Leste du ikke siste delen, om at påtatt høflighet er grunn til å unngå folk? Falskhet og påtatthet er ekkelt. Jeg tror ikke folk legger an på meg om de klisterer på seg et falsk smil og sier heeeeeiiii som om vi er bestevenner. Jeg vil derimot finne det frastøtende, og unngå dem. Det var ikke påtatt. Jeg er bare høflig mot folk jeg liker, eventuelt sier jeg bare hei til de andre og ikke noe mer. Endret 21. april 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #9 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Det var ikke påtatt. Jeg er bare høflig mot folk jeg liker, eventuelt sier jeg bare hei til de andre og ikke noe mer. Jeg har ikke sagt at DU gjør sånn og slik. Jeg har sagt hva andre har gjort, som jeg ikke har likt, uten å si at du gjør det samme Og selv om du selv synes du er hyggelig, så kan det faktisk godt hende at andre ikke oppfatter deg slik. Endret 21. april 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 21. april 2009 #10 Del Skrevet 21. april 2009 Tråden er ryddet, se reglene. vimse-mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #11 Del Skrevet 23. april 2009 Sånn er mange menn også. Jeg jobbet i samme firma som en som mange damer sikkert ville synes var kjempekjekk (så ut som en Ken-dokke), men jeg la mest merke til at han så sur ut bestandig, og bidro ingenting til det sosiale miljøet. Han hilste bare hvis jeg hilste først, og jeg fikk inntrykk av at han trodde at jeg var interessert i ham fordi jeg sa hei. Det var bare det at jeg hilste på alle på det kontoret... En dag hadde han kone og barn på besøk på kontoret, og jeg smilte og sa hei som jeg pleide å gjøre, og etter det ble han litt blidere... Akkurat som om han da så at jeg oppførte meg likt mot ham selv om jeg da skjønte at han var gift... Jeg blir ikke interessert bare fordi en fyr er kjekk... :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 23. april 2009 #12 Del Skrevet 23. april 2009 Det er kanskje litt typisk norsk, at mange ikke snakker eller smiler til fremmede uten at de har et mål med det, som å skulle sjekke dem opp. Jeg tok heisen her om dagen, og der var det en svensk gutt som bare pratet i vei til meg. Han var veldig hyggelig, men det virket ikke som han prøvde å sjekke meg opp. Jeg synes det var en positiv opplevelse. Men jeg tok meg selv i å tenke at det ikke er mange norske gutter som snakker til deg sånn uten at det er for å sjekke deg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 23. april 2009 #13 Del Skrevet 23. april 2009 Det jeg ville si var at det er derfor man blir misforstått hvis man er utadvendt overfor fremmede... fordi nordmenn ikke normalt pleier å være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~banshee Skrevet 23. april 2009 #14 Del Skrevet 23. april 2009 interessant tema jeg mener at folk tenker alt for mye. Jeg tenker kanskje litt for lite på hvilke signaler jeg sender ut ved at jeg er hyggelig og blid av natur, mot de fleste. Innbilsk er det jo også å tro at andre er innbilske... Kroppspråket er jo ganske nådeløst for de fleste, men det er ikke nok å skylde på hvis man er "uheldig" og får en beundrer. Skal man gå rundt og tenke over alt sånt - både hva andre og en selv sender ut - vil jeg tro at alt man gjør og sier vil virke ganske kunstig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå