Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #1 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg er en singel kvinne midt i 30-årene som for tiden ikke har noen single venner å dra på tur sammen med (nå i sommerferien). Er det noen her som har erfaring med å dra på tur alene? Hva gjorde du isåfall på kveldstid? Ser for meg at dagen skal gå greit, ligge på stranda, lese bok, gå litt på sightseeing...Men føler at det kanskje blir litt stusselig å spise middag alene? Og hva med resten av kvelden...? Hadde vært hyggelig å reise sammen med noen (fortrinnsvis en annen kvinne/andre kvinner), men vet liksom ikke hvor jeg skal finne noen til det formålet heller. Arrangeres det noen form for gruppeturer man kan melde seg på tro...? Jeg er 100% heterofil. Ønsker ikke å reise på noen "heisatur", formålet er god mat og drikke, sol og sjø. Og et barbesøk på kveldstid, slappe av med en drink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg reiser mye alene. Jeg synes ikke det er noe stusselig, jeg. Går da helt fint å spise alene ute. Om kveldene kan man jo gå ut, gå på kino, teater, eller på bar. Det eneste er at man skal være forsiktig med å gå alene sent på kvelden på steder man ikke kjenner så godt, men det er det man har taxi for. Jeg pleier som regel å være ganske tidlig til sengs når jeg er på ferie, slik at jeg kan stå opp tidlig neste dag og unngå de verste turiststrømmene når jeg går på sightseeing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. april 2009 #3 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg reiser også mye alene, trives godt med det. Jeg spiser middag alene, kommer som regel i kontakt med folk dersom jeg ønsker det, har med bøker og skrivesaker, og bare koser meg i eget selskap. Eneste som er smart å være seg bevisst, er å passe litt ekstra godt på seg selv. Altså ikke gjøre ting som er utrygge, fordi man er på fremmed sted, og man kjenner ikke alltid forholdene. I enkelte land, Tyrkia for eksempel, blir man fort misforstått når man som kvinne reiser alene, så jeg skal ikke tilbake dit. Italia, USA, Thailad, England, Sverige, Danmark, Hellas... disse stedene har jeg reist alene med stort hell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #4 Del Skrevet 21. april 2009 Høres jo ikke så ille ut å reise alene, kanskje skal jeg bare hoppe i det! Men om flere her inne er i samme situasjon (og gjerne vil ha selskap) kunne vi kanskje slå oss sammen også? Synes det er litt tryggere å reise sammen med noen om man skulle bli syk, men først og fremst for å ha noen å skravle med på kveldstid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. april 2009 #5 Del Skrevet 21. april 2009 Hei Jeg har bare hatt suksess med å reise alene. Den første gangen var jeg veldig spent, men det var helt supert! Gikk relativt tidlig på restaurant for å spise, og satt på terrassen med en god bok og vin etterpå. Det som jeg syntes var veldig hyggelig var at ordentlige og hyggelige folk tok initiativet til en prat med meg mer enn når jeg har dratt med venner tidligere. Jeg syntes det var deilig å være privilegert til kunne velge hvilke aktivteter/arrangmenter jeg ville delta på. Ja faktisk gjøre alt som det passet akkurat meg :-) I fjor hadde jeg lyst på en mer aktiv ferie og fant spennende turer med både www.turistforeningen.no og www.inspiratour.no. Traff masse hyggelige mennesker som var med å gjøre opplevelsesferien veldig bra! Noen har jeg faktisk som venner i dag :-) Vi er alle vår egen lykkesmed, det er bare å gripe mulighetene! Du fortjener det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #6 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg er en singel kvinne midt i 30-årene som for tiden ikke har noen single venner å dra på tur sammen med (nå i sommerferien). Er det noen her som har erfaring med å dra på tur alene? Hva gjorde du isåfall på kveldstid? Ser for meg at dagen skal gå greit, ligge på stranda, lese bok, gå litt på sightseeing...Men føler at det kanskje blir litt stusselig å spise middag alene? Og hva med resten av kvelden...? Hadde vært hyggelig å reise sammen med noen (fortrinnsvis en annen kvinne/andre kvinner), men vet liksom ikke hvor jeg skal finne noen til det formålet heller. Arrangeres det noen form for gruppeturer man kan melde seg på tro...? Jeg er 100% heterofil. Ønsker ikke å reise på noen "heisatur", formålet er god mat og drikke, sol og sjø. Og et barbesøk på kveldstid, slappe av med en drink Har du sjekket disse sidene? http://www.carpe-diem.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #7 Del Skrevet 21. april 2009 Du kan jo prøve å legge inn et innlegg under Treff på KG og søke etter reisevenner der. Da bør du registrere deg med profilnavn, så folk kan komme i kontakt med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. april 2009 #8 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har også reist alene ett par ganger. Angrer ikke på det. Av og til er det godt å dra bort alene. Man blir som regel alltid kjent med folk. Men jeg har alltid med meg bøker/blader og musikk. Man som sagt før her, man må passe godt på seg selv når man er ute og reiser alene. Ikke gå steder hvor det er lite folk osv. Du kan lete etter reisepartner, enten her på KG eller prøv aktivitetsvenner.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engel med sorte vinger Skrevet 22. april 2009 #9 Del Skrevet 22. april 2009 Dere er jammen tøffe! Blei inspirert og har bestillt katalog fra carpe diem. Kankje det blir en fin tur til høsten? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. april 2009 #10 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg ble også veldig glad av denne tråden, jeg reiser ofte alene, men det å reise på turer FOR folk som reiser alene hørtes strålende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. april 2009 #11 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg reiser også alene og trives bra. Tar med en bok + iPod så jeg kan tilbringe kvelden på hotellrommet. Mye godt selskap i en bok . Jeg sørger for å spise tidlig middag og finner gjerne et sted i nærheten av hotellet så jeg slipper bevege meg langt på kvelden. (Må si at jeg er på beina fra morgenen til langt utpå ettermiddagen, så lysten til langfart er minimal på kveldstid.) I fjor prøvde jeg en annen vri - jeg dro på tur med Jomfrureiser. Jeg var jo i utgangspunktet litt spent på dette her. Hvordan ville det bli å dele opplevelser med en hel haug damer som jeg ikke kjente fra før? "Frykten" var ubegrunnet - det ble en av mine beste ferier gjennom tidene. Allerede på Gardermoen traff jeg dame nr. 1 før vi var framme på reisemålet var de fleste av oss så smått på talefot og vi hadde begynt å pugge navn . Som ihuga eremitt så hadde jeg sørget for enkeltrom. Det hadde flere av de andre også. Det var godt å kunne trekke seg tilbake alene for kvelden, men samtidig hadde jeg hele tiden noen å gjøre ting sammen med. Vi grupperte oss rett og slett etter interesser og hva den enkelte hadde lyst til å gjøre den dagen. Middag hadde vi felles, og stort sett samlet vi oss parvis og trippelvis til lunch også. Vi fikk faktisk kommentarer fra medreisende utenfor gruppen på at vi virket så sammensveiset og så ut til å ha det så hyggelig sammen og flere lurte på om vi var en venninnegjeng som jevnlig reiste på tur sammen. Er det nødvendig å si at jeg gjerne prøver den ferieformen flere ganger ? Tipper Carpe Diem og andre former for singelreiser oppleves noenlunde likt og jeg kan anbefale konseptet på det varmeste. I og med at man er såpass mange finner man alltid noen å dra på utflukt sammen med og vil man gå for seg selv eller bare slappe av alene en kveld så er det også OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenche39 Skrevet 25. april 2009 #12 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler angående epost-adresser. Ønsker du å komme i kontakt med andre brukere av forumet, anbefaler jeg deg å benytte deg av dette rommet Treff vimse-mod. Endret 25. april 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå