Gå til innhold

Anbefal en serie


Gjest D-shol

Anbefalte innlegg

Gjest Papirkurven

Tusen takk for gode tips alle sammen, sannelig mye interessant her. Har faktisk kategorisert forslagene litt:

Lett humor jeg kan se på TV:

Hope and Faith

Scrubs

Hjartet på rette staden

For mye «hvem lå med hvem denne uka»

Greys anatomy

One tree Hill

Gossip Girl

Litt for mye som «alle de andre»

ER (greys, chicago hope, house +++)

Twin Peaks (home and away, ut av det blå, OTH +++)

Detektivserier (spennende, men slår ikke Poirot: )

X-files

Criminal Minds

Bones

Løgner

Virker litt for tung og mørk

Six Feet undet

Carnivale - hva er egentlig greia?

fikk ikke helt teken

Weeds

Sopranos

Rome

Er litt skeptisk, men skal sjekke ut

True Blood

Pushing Daisies

Against the Wind

Interessant

House MD

McLeods døtre

Gilmore Girls - supersukkersøte

Spooks

Hotel Babylon

October Road

Dirt

Dexter

Chuck

Trailer Park Boys

Big Bang Theory

North and south - veldig saklig siden jeg skal på borgerkrigslaiv i sommer

Laster ne nuh!

Merlin

(Buffy - har sett hele 2 ganger før, trenger en liten pause)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

House MD, Six Feet Under, Criminal Minds, Life, Bones, Sopranos..

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg vil anbefale NCIS, CSI, Gilmore Girls og The Big Bang Theory hvertfall :)

(Friends og Sex and the city er jo også "klassikere" ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Twin Peaks (home and away, ut av det blå, OTH +++)

Jøss, den må du forklare? Hvordan ligner Twin Peaks på Home and Away og One Tree Hill? Dette var helt uforståelig for meg:)

Twin Peaks er jo en kategori helt alene! Det ligner ikke noe annet jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D-shol
Jøss, den må du forklare? Hvordan ligner Twin Peaks på Home and Away og One Tree Hill? Dette var helt uforståelig for meg:)

Twin Peaks er jo en kategori helt alene! Det ligner ikke noe annet jeg har sett.

Har ikke sett så mye Twin Peaks egentlig, men føler at mange serier som er veldig "trendy og i tiden" og retta mot ungdommer er sånne "småbyliv"-serier med drama på drama og forviklinger mellom venner, kjærester og familie. Spesielt disse australske. Akkurat nå går naboer og det er helt likt "alle de andre", synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twin Peaks kan ikke sammenlignes med de australske småbyliv-seriene, nei. Den er svært original. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg Twin Peaks da den kom ut. Den hmm skal vi si var "one of a kind". Den vart nok laget på rett tidspunkt/før sin tid.

Har kjøpt Twin peaks på DVD, men har ikke sett den på nytt. Å samenligne Twin Peaks med home and away er ein stor fornærmelse. Å samenligne med noen serie er ein fornærmelse.

Men eg trur du blander det med ein annan serie...kanskje Eureka (som er ok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol
Å samenligne Twin Peaks med home and away er ein stor fornærmelse. Å samenligne med noen serie er ein fornærmelse.

Men eg trur du blander det med ein annan serie...kanskje Eureka (som er ok)

Vel, TPs tagline er "A town where everyone knows everyone and nothing is what it seems." og det er akkurat det H&A handler om også.

Blander ikke, som sagt har jeg ikke sett så mye. Nå er det imidlertid andre serier jeg har mer lyst til å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, TPs tagline er "A town where everyone knows everyone and nothing is what it seems." og det er akkurat det H&A handler om også.

Blander ikke, som sagt har jeg ikke sett så mye. Nå er det imidlertid andre serier jeg har mer lyst til å se.

Home and away er jo ein såpeserie og det liker eg ikke så godt.

Skjønner at du har lyst til å se andre serier over twin peaks den er jo gammel og tidene og kvaliteten har forandret seg. Eg er fortsatt fan av gode gamle serier.

Kunne gitt deg råd om mange mange serier som hadde vært bra. Men smaken er som baken den er delt. Har foreslått mange serier til venner og dei har dømt dei nord og ned uten å se dei. og 1-2 år senere kommer dei og sier ohh den serien var bra.

Har omvendt ein del folk opp gjennom tidene. Men føler mange stritter imot.

+ Jenter og gutter har forskjellig smak på TV serier. Har 400+ komplette sesonger med TV-serier på DVD. Trur nok menn liker min samling betre enn ei kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke se Twin Peaks, men siden du selv sier at du ikke har sett så mye av den så stol heller på de som har sett den - det er ikke snakk om Home & Away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lillemor_*

Jeg anbefaler også McLeods døtre! En utrolig flott serie, uten alt for mye mas og stress - og med fine naturbilder. En serie som fenger hele familien, og som er mer av den naturlige sorten. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kim_*
Har ikke sett så mye Twin Peaks egentlig, men føler at mange serier som er veldig "trendy og i tiden" og retta mot ungdommer er sånne "småbyliv"-serier med drama på drama og forviklinger mellom venner, kjærester og familie. Spesielt disse australske. Akkurat nå går naboer og det er helt likt "alle de andre", synes jeg.

Da bør du vel ikke være så sikker på at den er i samme bås som "Home & Away" og lignende?

Twin Peaks er en kultklassiker. Den skifter mellom å være kjempeskummel, komisk, og dramatisk. Finnes ingen serie som er lik den, en genistrek rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol
Da bør du vel ikke være så sikker på at den er i samme bås som "Home & Away" og lignende?

Har heller ikke en eneste gang sagt at jeg er sikker på at den er i samme båt, jeg har sagt at jeg ikke har sett så mye, men føler at den er litt lik og at de har den samme tagline. Mulig jeg tar feil, men nå handler heller ikke tråden om Twin Peaks, men om å anbefale serier generelt. Har mottatt, oppfattet og tatt til etterretning anbefalingen om Twin Peaks og går nå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil anbefale en komedie, den heter Ellen. Den begynner å bli noen år, men den er fremdeles morsom. Hele serien er tilgjengelig på Youtube. Serien kan spesielt anbefales til de som liker Ellen DeGeneres i og med at det er hun som har hovedrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Vanilje_*

Hva med Queer as folk USA? Denne forelsket jeg meg helt i :) Hanler om en hose gjeng, og livene deres i en småby. Anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk jeg skulle sjekke ut "Samatha, who?" som jeg oppdaget på Elkjøp i dag.

Har du sett den før? Hvis ikke, vil jeg bare advare deg. Den er skremmende kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Truls_*
hva med Roots? serie om Afrikanske slaver som ble fraktet til Amerika.

En klassiker det der. Boka er også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...