Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #1 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg skal til Kreta i sommer, og har planer om å gå Samariaravinen. Blir sannsynligvis flere gåturer og (stort sett fjell, grus og asfalt). Da trengs gode sko, hvilke sko bør jeg satse på? Kommer jo til å bruke skoene etter ferien og, til gåing og lett jogging.. Men jeg er ikke særlig sporty av meg, så noen dyre supersko trenger jeg ikke. De må være gode å ha på, gjerne ganske lette... Og brukbare til å gå langt, på forskjellig underlag. Bør ikke være store og klumpete. Så noen fine som så gode ut hos XXL, men det er visst aerobicsko. Og det er vel ikke optimalt... Og vanlige tøysko er ikke lurt? Noen anbefalinger? Hva folk synes er dyrt og billig varierer. Makspris er rundt 600kr for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalie Skrevet 19. april 2009 #2 Del Skrevet 19. april 2009 Hei Du burde prøve å finne sko med god demping ! Jeg liker godt Nike Shox men de er dyre,ca 1600,-.Det finnes sikkert rimligere utgaver som er billigere God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 19. april 2009 #3 Del Skrevet 19. april 2009 Aerobic sko er ikke bra for dette formålet - de har dempingen foran, du trenger mer demping bak. Sko med middels demping og mer demping bak enn foran er riktig for gåturer/rolig jogging. Selv er jeg veldig glad i asics sine joggesko, har nok bare de dyrere modellene så ingenting spesifikt å anbefale. Men det jeg vil anbefale er å ta turen innom løplabbet (dersom du bor i en større by). De er flinke til å anbefale det beste for et konkret formål, og har sko i flere prisklasser. Om du ikke kjøper sko her lærer du i alle fall litt om foten din og type sko til ditt bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #4 Del Skrevet 19. april 2009 Tror jeg ville gaatt for gode sandaler jeg. Noe slikt f.eks. Det blir fort varmt og ekkelt med joggesko, og saerlig i Hellas. Jeg angret meg groenn paa at jeg tok med meg de svarte joggeskoene mine til Gran Canaria tidligere i aar. Herregud som jeg svetta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 20. april 2009 #5 Del Skrevet 20. april 2009 Hva med å se hva de har der nede? Selger nok masse billig som er tilegnet været og varmen. Ta med deg ett par vanlige fritids/joggesko i tilfelle du ikke finner noe, men det har jeg vanskelig for å tro skjer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss_pretty Skrevet 20. april 2009 #6 Del Skrevet 20. april 2009 hei! jeg har gått samariaravinen.... veldig fin tur! jeg vil anbefalle sandaler, altså sånne med som sitter fast på foten med en borrelås rundt ankel, vrist og midt mellom. det er veldig varmt og klamt å gå med f eks joggesko. ecco har mange gode! men de er kanskje litt dyrere, men det finnes jo mange alnternative merker!! hvertfall bruk de skoene du velger ut en stund før du reiser, så du vet du ikke får gnagsår av de hvertfall.... det er jo ikke så lett å vite når man kommer i varmen, men uansett bedre enn et par helt nye sko! når jeg gikk paserte vi en dame som gikk i 3 cm høye heler.... så alt er mulig, bare ikke så komfortabelt=) GOD TUR, KOS DEG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #7 Del Skrevet 20. april 2009 Ja, ecco er behagelig, og man får ikke vondt i føttene, selv etter mye vandring. Det er i hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå