Gå til innhold

Etter nettdate, pålogging..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har vært på date med en jeg møtte på match 2 ganger. Ser at han er pålogget en stor del av tiden (jeg logger meg inn med et annet navn bare for å sjekke ham). syns at det er ok, vi er jo ikke et par eller forelsket , men får likevel en sånn følelse at han ser etter neste dame allerede neste dag og jeg sikkert er en ut av 10.

Hva er egentlig normalt når man dater på denne måten? hva er deres erfaringer? vi har avtale om å treffes igjen. (ikke hatt sex!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er jo noe vi på kvinneguiden veit mye bedre enn han typen selvfølgelig.

Å fy! Det der var ikke bare dagens, men ukens beste!!! *latterkrampe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt følelsen du får. Føler seg ikke akkurat så spesiell da når han driver og ser seg om. Men det kan jo likevel være at han ser på deg som aktuell kjæreste, men ikke er sikker enda. Men jeg ville ihvertfall ventet en god stund med å ha sex med han iallfall, til jeg hadde fått signaler på at jeg var noe spesiell for han.

Forresten kan jo du også se deg litt om og kanskje date en eller to andre, inntil du har bestemt deg for hvem du foretrekker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt følelsen du får. Føler seg ikke akkurat så spesiell da når han driver og ser seg om. Men det kan jo likevel være at han ser på deg som aktuell kjæreste, men ikke er sikker enda. Men jeg ville ihvertfall ventet en god stund med å ha sex med han iallfall, til jeg hadde fått signaler på at jeg var noe spesiell for han.

Forresten kan jo du også se deg litt om og kanskje date en eller to andre, inntil du har bestemt deg for hvem du foretrekker. :)

Det finnes ingen fasit på dating men jeg ville ikke tenkt så mye på det. Enig i at han kanskje ikke er sikker på deg enda. Men det er jo et bra tegn hvis dere har avtalt å fortsatt møtes. Jeg ville også ventet med å ha sex før du vet at dere er sikre på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å involvere seg i mennesker som er på partnerjakt gir meg masse betenkeligheter. Hvis fremtidens barn finner ut at dagens foreldre fant seg hverandre på internett så er jo det ganske trist med tanke på hvor overfladisk og fasadeskapende det egentlig er. Man framstiller bare de sidene man ønsker å vise av seg selv, - blir nesten like dumt som å bli forelsket etter å møtt hverandre alkoholrusa på diskotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_frøken_*
Bare det å involvere seg i mennesker som er på partnerjakt gir meg masse betenkeligheter. Hvis fremtidens barn finner ut at dagens foreldre fant seg hverandre på internett så er jo det ganske trist med tanke på hvor overfladisk og fasadeskapende det egentlig er. Man framstiller bare de sidene man ønsker å vise av seg selv, - blir nesten like dumt som å bli forelsket etter å møtt hverandre alkoholrusa på diskotek.

Helt enig. Jeg er singel, og vil ikke takke nei hvis jeg skulle treffe noen som jeg blir forelska i. Men jeg kommer aaaldri til å sjekke på nett!

Når folk er SÅ på jakt etter en partner så føler jeg at de nesten kunne starte et forhold med hvem som helst. Det er jo tydelig at de er ganske/litt desperate? Og hvordan vet man at han ikke fortsetter å sjekke på nett etter at han har møtt deg?

Jeg vil faktisk nesten heller ha noen som blir sammen med meg på tross av ting, da det virkelig vil være et bevis på at jeg er "den rette."

Heldigvis virker det ikke til at den type menn jeg tiltrekkes av er typen til å sjekke på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det vittigste jeg har lest på lenge. ALLE prøver å vise sine beste sider enten det er snakk om nettdating eller virkelig dating. Ingen går vel på date ubarbert eller i joggedress, nei, man dusjer, sminker seg, barberer seg og tar på seg pene klær, selv om man ikke går slik hver eneste dag. Man snakker ikke om at man har hatt depresjon, at man nettopp strøk på eksamen eller at faren er arbeidsledig, for man vil vise fram sine beste sider. Er dette noe annerledes enn en profil på nett? Mulig mange som driver med nettdating utelukkende skriver om sine positive sider (men tror du at du alltid er åpen om dine negative sider med de du møter i virkeligheten, da har du liten selvinnsikt), men det skal godt gjøres å skjule seg selv etter flere år med forhold (ja, for tro det eller ei, men mange finner sin livspartner på nett). Men, man må jo gjerne tro at de som driver med nettdating er desperate hvis det får en til å føle seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_elly_*

- Mine erfaringer er ganske lik dine. På slike sider er man kun en i mengden, og det skal utrolig mye til før det klaffer. Vanskelig måte å bli skikkelig kjent på, hvertfall. Ja, jeg vet at det finnes unntak, men de blir uhyre få sammenlignet med alle bomskudd.

Mange er også kun ute etter et billig ligg, og når de skjønner at jeg ikke er aktuell til det, så gidder de ikke mer. Selv om ordene i profilen deres antydet noe helt annet.

De fleste jeg har møtt, går straks videre til neste. Men de var ikke noe tap for meg, heller.

Virker som om man er med i en slags markedsundersøkelse omtrent, at de bare skal kartlegge hva som finnes på markedet.

(Og de går ikke videre fordi jeg er stygg som nøkken, desperat eller klengende - bare så det er sagt).

Det er noe med at de fleste er redd for hva de går glipp av og så tror man at gresset er SÅ mye grønnere....kanskje de tror at en kravløs fotomodell skal ramle ned i fanget på dem tilslutt? :fnise:

Jeg har iallefall kutta ut nettdating etter at jeg oppdaget et slags mønster som går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kremtkremt

Så det er bare tillat å møte folk i jobb- og skolesammenheng? Da selvsagt om det ikke er alkohol innblandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at man sannsynligvis bare får se de gode sidene av personen og man bør ta ting med en klype salt, men når man så møtes i virkeligheten er det en god måte å finne ut hvor ærlig vedkommende er :)

Jeg har et forhold på tre år bak meg, som et resultat av nettdating. For meg fungerte det fint, men jeg tenkte litt sånn "er han så bra?" - likte ikke tanken på å møte noe som kunne virke som en helt annen person i virkeligheten. Det er positivt at man kan bli kjent med hverandres interesser på forhånd, men det er jo noe ekstra spesielt når man ser en random person og blir helt fengslet av vedkommendes utseende og væremåte - for så å bli kjent og finne ut at man passer sammen. Det siste tar mye lenger tid enn på nett hvor det gjerne skjer i omvendt rekkefølge, men jeg vil si det er mye mer romantisk og spennende.

:rødme:

Endret av ~banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen av disse måtene å møtes på er noe dårlig. Norske gutter prater ikke til deg på gata eller i butikken, så da må man ta de mulighetene som er der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk har lyst til å være ruset når de treffer andre, ja så greit for meg. Jeg bryr meg ikke.

Selvfølgelig har jeg også pult mange jenter jeg har møtt under alkoholrus, men det tok ikke lang tid før jeg skjønte at de var mer hypp på å bli pult enn de var i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er bare tillat å møte folk i jobb- og skolesammenheng? Da selvsagt om det ikke er alkohol innblandet ;)

Hvis du ikke blir sammen med en du tilfeldigvis havnet i klassen med, men aktivt har søkt etter en som du tror du passer sammen med på nettet, er du selvfølgelig en taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Nettdating er jo ganske vanlig i dag. Hørte på radioen for ikke så mange måneder siden at nesten 70% av alle single over atten hadde vært registrert på et sjekkested på nett.

Jeg regner med at sider som nettby og blink også ble regnet inn her, men dog.

Det er dermed god grunn til å anta at den single, kjekkasen du treffer på treningssenteret, på pub, på biblioteket, i klassen din, på fest hos naboen osv, faktisk har eller har hatt en profil på et nettsted.

Jeg synes ikke nettet er noe verre sted enn andre, når det gjelder å sjekke ut hva som finnes av potensielle partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...