Gå til innhold

Er jeg for snill med ham?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen

Jeg er alenemor...

...og har en liten datter på 1 år. Faren hennes bor i nærheten, vi er sammen, men vi har hver vår økonomi. Han har egen leilighet, men er ofte her for å sove, ha sex, spise middag, og få klærne sine vasket. Er sjelden eller aldri han tar initiativ til å leke med datteren sin. Han har hjulpet til med alt som har med bilen min å gjøre, lånt meg pc og noen møbler. Og han er flink til å hjelpe til med alle praktiske ting. Men jeg føler at han slipper litt for lett unna... Han kaller oss en familie, men har gjør ingenting som tyder på at vi er det. Han er sammen med jenta vår omtrent kun når jeg ber om det. Spurte ham idag om han kunne bade henne, men det giddet han ikke, han var så trett etter jobben. Så dro han. Og her sitter jeg med datteren vår, han kommer og går som han vil. Han sier at det er mange ting han lar være å gjøre fordi han ikke vil at jeg skal bli sur. Jeg synes jo ofte at det er litt "urettferdig" at han kan gjøre alt det han har lyst til når han har lyst.... Føler at jeg må mase for å få han til å være sammen med jenta vår. Jeg må jo spørre om alt.... Er litt lei av å ha det sånn.... Er jeg altfor snill? Jeg spurte om vi kunne sette opp en samværsavtale, men det vil han ikke. Han jobber ofte i helgene, så han sier det gå utover jobben. Hva synes dere om denne situasjonen? Har prøvd å være så ærlig som mulig.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det syns jeg du er, han har jo fått pose og sekk her. Friheten til å være "ungkar" men familie når han kan skryte av det og når det passer han.

En mor som lager middag til han og vasker klærne hans samt en elskerinne når han ønsker det.

Nei Annbjørg dette må du ikke godta.

Nei sånn kunne ikke jeg hatt det. Men egentlig så vet du vel innerst inne at du er for snill du og, ellers så hadde du vel ikke tenkt tanken engang.

Klem fra Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg tror nok at du innerst inne vet svaret på spørsmålet ditt - og ja, slik du beskriver det så synes jeg at du er altfor snill med denne fyren som tydeligvis bare skummer fløten av forholdet deres. Han har fått det altfor lettvint og kan ikke fortsette å surfe på den "med-vindsbølgen" lenger- han utnytter deg!!

Vet at det er lett å si, men begynn å stille krav! -La ham ta omsorgen om barnet helt alene en dag eller to, så tenker jeg at pipa får en annen lyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lyst til å snakke rett fra levra:

Du er ikke snill, du er DUM!

Du gjør denne fysakken en bjørnetjeneste de luxe!

Du blir utnyttet på det groveste, og du lar det skje.

Rett deg opp, jente; gjør din plikt og krev din RETT!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

"Er sammen, men bor fra hverandre, har barn sammen", og du gir ham alt han vil ha, sex og rene klær, mat om han vil ha det, og ja, en familie når det passer ham.

Du er ALTFOR snill ja, han utnytter deg, og det vet du innerst inne.

Så lenge du ikke krever noe av ham vil han fortsette på denen måten. Jeg synes han burde ta ansvar for den familien han har, det er hans unge også! (synes nå det er litt rart at dere "er sammen", men ikke bor sammen når dere har barn sammen, så lenge det er slik vil jo ansvaret for barnet falle på deg, men trenger du stille opp som kombinert hushjelp og elskerinne i tillegg?

Du skjemmer ham bort, og han vil ikke forandre seg så lenge du ikke krever noe, han har det jo som plommen i egget nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Muslingen

...men da endte det med at han bare forsvant en helg. Da hadde han festet hele helga, og kom på søndagen og sa at jeg stilte for mange krav, og hadde for store forventninger til ham. Jeg føler at jeg "kryper" for ham. Hver gang jeg prøver å prate om hvordan jeg har det, sitter jeg igjen med en følelse av at det er meg det er noe galt med. Han er veldig flink til å snu hele situasjonen, og få meg til å føle at jeg stiller urealistiske krav til ham. Jeg vil ut av dette....var så opptatt i mine egne tanker idag at jeg nesten la ungen til sengs uten mat. :( Nå er det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Han utnytter deg, ingen tvil om det, men han svikter også sin datter. Han er far, men tar ikke ansvar, det er nok det verste. Men hvorfor skal han ta ansvar når du legger alt til rette for at han ikke trenger det? Han kan leve som han har lyst, med alle fordeler intakt.

Lås døren og be han ringe før han kommer. Vil han se datteren, fortell han at du vil ha en ordning med faste dager, evt. flytende dager som dere setter opp - som en slags turnus.

Sett for guds skyld foten ned og be han stille opp og yte noe han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til min sønn nektet også å ha fast samværsavtale. Det passet ham utmerket å komme på besøk, eller bare han gutten noen timer. Men jeg hadde kuttet ham ut som kjæreste - .

Jeg måtte gjøre kort prosess - sa enten en avtale eller null kontakt.

Vi skaffet oss advokat begge to (jeg først) - og saken ble løst.

Noen ganger må man sette hardt mot hardt. Nå blir du utnyttet - han har sin fulle frihet - mens du er barnevakt for ungen hans. Hadde han stilt opp for barnet annenhver helg osv. - kan du jo vurdere om du vil være hans kjæreste også - men når det kun går den ene veien, duger det ikke til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det DU vil ha, Annbjørg? Jeg tror det er viktig at du finner ut hva slags forhold du ønsker til denne mannen. Det kan ikke fortsette slik det er nå, og DU må sette premissene.

Er du glad i ham, slik at du vil fortsette å være kjæreste med ham? I så fall ville det kanskje vært naturlig å flytte sammen. Er det det du vil?

Eller vil du fortsatt være kjærester, men bo hver for dere? I så fall må dere få til ordentlige samværsavtaler, dere har tross alt et barn sammen.

Dersom du ikke vil være kjæreste med han lenger, men bare ha et venskapelig forhold, må du være knallhard på dette. Skjønner at det er vanskelig, du har sikkert mange følelser for ham ennå. Men ikke ha sex med ham! Og ikke vær hushjelpen hans! (Tenker på klesvask.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jeg synes du er altfor snill jeg, du fortjener da ikke en slik mann! Nei jeg hadde ihvertfall ikke godtatt og bli utnyttet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alt for snill med han. Han vet at han slipper unna med å gjøre ingenting derfor utnytter han det. Sett hardt mot hardt og klare regler for hvordan du vil ha det :wink:

Lykke til med å oppdra mannen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du er ikke den første jeg har hørt om som har et slikt forhold. men det hjelper jo lite.... jeg skjønner det er vanskelig å komme seg ut av noe slik for du er jo sikkert glad i han (ellers hadde du sikkert ikke hatt sex med han). men tenk på fremtiden! hva slags liv kommer du til å få (husk du har bare et; som vi er sikker på ialle fall!)? og hva med dine egne drømmer, ønsker og behov? Nei, her må han velge. familie eller ungkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Denne fyren kommer til å utnytte deg så lenge du lar ham gjøre det!

Kan nok bli en real oppvask hvis (eller bør jeg si NÅR) du stiller harde krav til ham, men jeg tror han har godt av det og at du får det bedre på sikt..

Vær sterk og still krav, du.. Skal jammen love deg at det fins bedre menn på denne jord! :D Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Tusen takk for alle svar. :)

Idag tok jeg mot til meg og ba om en samværsavtale. Først spurte han hva i all verden vi skullle mde det, siden han er så mye her hos oss (hallo?). Men vi ble enige om en ordning som passer oss alle tre til slutt, heldigvis.

Men det er ikke alt... 8) Jeg sa også at nå vil jeg være singel. Jeg er lei av å være skureklut, og voksenopplæring skal andre drive med, ikke jeg. Så jeg er herved en fri kvinne. GUUUUUD hvor deilig det føles! :ler:

Ha en flott sommer alle sammen!

Klem fra en lykkelig Annbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest celine

Gratulerer!!! Du er tøffere enn toget! Bare vær standhaftig og ikke ta ham tilbake.... Stooor kos til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Flink jente!

Nå må du stå for det du sa når han dukker opp, sjarmerende og snill i kveld da. STÅ FOR DET! Det er det beste for deg i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Jeg hadde ALDRI gått mad på å ha det slik!!!! Vi bor sammen od deler på alt. Like mye husarbeid som barnestell som vasking av bilen og henting av ved.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...