Gå til innhold

Utro svigerinne


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg står i et fryktelig dilemma....

Jeg har fått høre fra en pålitelig kilde at min svigerinne er/har vært utro mot min manns bror. Jeg har selv hatt mistanke til dette en stund, men kunne ikke vite sikkert.

Dette forholdet hun har hatt er nå avsluttet, men likevel....

Det var forresten naboen min hun hadde affæren med, men ikke han som fortalte dette....

Hun og min svoger har et barn på 2,5 år sammen, som jeg forøvrig er gudmor til.

Jeg har et veldig fint forhold til min svoger, men han har vært igjennom et vanskelig brudd tidligere og fikk da problemer med alkohol. Denne nye samboeren "satte kniven på strupen hans", og ba ham velge mellom henne og alkoholen. Han valgte henne og har vært "tørrlagt" i ca 4,5 år.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med informasjonen jeg har fått!

Jeg vegrer meg for å si noe til ham, av frykt for at det skal være grunnen for at han ender "utpå" igjen. Samtidig som jeg ikke har lyst/vet om jeg bare kan la dette passere.

Skal jeg snakke med henne og fortelle at jeg vet...??

Hva skal jeg i så fall si?

Jeg hadde blitt utrolig glad for alle gode råd, og håper noen kan hjelpe meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What a bitch.

Vet da søren om jeg hadde sagt det, men tviler. Kommer litt an på hans alkoholproblem - var det bare litt løst helgefyll, som hun har nektet ham - eller var det et inngrodd alkoholproblem -.

I og med at hun har tøylet ham skikkelig og så flyr på den måten - vel - det hadde murret en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var ikke bare helgefyll, hver dag ble en fest.....

Men han klarte å få bukt med problemet på egenhånd, og det er både jeg og han veldig stolt av. :D

Jeg er stolt over ham at han fikk gjort noe problemet, ikke bare at han klarte det alene.

Han har heller ikke hatt noen tilbakefall :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke snakket med han, hvis jeg skulle gjort noe så hadde jeg snakket med henne og sagt ifra om hva du hadde hørt osv.

Så kan du høre hennes versjon av saken. Så lenge du ikke har sett det med egne øyne så syns jeg du må la tvilen komme henne tilgode til du har snakket med henne å fått det bekreftet eller avkreftet.

Han som du fikk vite det av hadde han sett det, eller hadde han og hørt det?

Nei snakk med henne du, men ikke si noe til mannen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vedkommende som fortalte meg dette har ingen grunn til å lyge, h*n visste ikke at jeg hadde denne forbindelsen (at jeg er svigerinnen til samboeren hennes) til henne heller...

H*n har ikke sett selve "akten", men har bevitnet "forspillet"!

Kilden min er også forlovet med søskenbarnet til han svigerinnen min har vært utro med!

Svigerinnen min er i tillegg bestevenninne med broren til han hun har vært utro med.

Det har vært så mange småting som har gjort at jeg har hatt mistanke til dette; han laget bursdagsfest for henne hvor min svoger ikke var tilstede (de skulle ha fest med alkohol og da holder han seg vekke... forsikkerhetsskyld).

Min nevø var hos farmoren en helg, og da valgt hun å reise til sin "gooode venn" for å spise middag hos ham en lørdagskveld, i stedenfor å få litt "alenetid" med min svoger.

Jeg forstår ikke at min svoger ikke har sett disse tingene, men kjærlighet gjør vel blind..??

Det har vært mange flere ting som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Jeg ønsker ikke å forhåndsdømme henne, men bevisene taler vel i mot henne.....?!

Tror jeg kommer til å ta det opp med henne på tomannshånd.....

Skulle bare ønske jeg ikke visste noe om dette....

***"Det man ikke vet har man ikke vondt av...!"***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville fortalt det til min mann jeg.. Det er tross alt hans bror og det er kanskje lettere for han å vite hva som bør gjøres. Kanskje han vet litt bedre hvor "svak" broren er når det gjelder alkoholproblemet og hvor lett det er for han å havne utpå igjen.

Ellers ville jeg snakket med henne først og spurt om dette virkelig er over og hva hun tenker om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde jeg gjort om jeg var i denne situsjonen?

Om Mannen var utro mot meg, og min svigerinne viste dette, så hadde jeg satt pris på at hun hadde sagt dette. Avsluttet eller ikke.

Hva om han en dag får vite sannheten, og også da får kjenne til at du har vist dette lenge?

Snakk med din sambo, snakk med henne og gi henne en frist på og fortelle ham det, vis ikke gjør du og din sambo det.

Dette måtte jeg selv gjøre da min svoger var utro mot min søster.

Jeg fikk greie på dette, og gav ham en tidsfrist. Han fortalte det selv, og hun var glad jeg hadde brydd meg så mye borti det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med dama. Jeg hadde ikke klart å gå rundt og vite uten å ta affære på et vis...

Utro folk er det verste jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke personlige motiver føler du at du har, da, vet å bidra til denne "oppryddingsprosessen"?

Er dette strengt tatt din business? Ville selv ha vært uhyre forsiktig med å involvert meg selv i andres privatliv på denne måten. Ingen har da sett disse to gjennomført et samleie...og det å bidra til en total fuck-up av et parforhold basert på indisier er å påta seg et innmari ansvar. Synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Men hvordan tror du din svoger vil reagere viss han noen gang får vite at du også har vist om dette uten om ha sagt noe til han...

Da tror jeg vi kan snakke om at det er fare for at han havner utpå igjen, når han finner ut at noen han stoler på og har god kontakt med (som det virker dere har) har sviktet han på denne måten??

Bare et spørsmål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Maiken, jeg er så enig, så enig.

Hvis noen, for 10 år siden, hadde fortalt meg alt de visste om min eks, så hadde jeg aldri giftet meg med han - aldri. Nå gjorde jeg altså det, og fikk 2 barn.

Mang en gang har jeg tenkt tilbake på dette, og tenkt på hvorfor det skulle skje meg, hvorfor fortalte ingen meg noenting? Jeg har kommet til at jeg egentlig er ganske så takknemlig for det. Jeg sitter med 2 flotte jenter som gir meg så utrolig mye, og selv om årene med min eks var tøffe - også årene etterpå, så har det gjort meg til det jeg er idag. Og jeg har jentene mine. Hadde jeg fått barn med noen andre, så ville det ikke vært DISSE.

Jeg er i grunnen ganske godt fornøyd med hvordan jeg er i dag, og jeg er ganske fornøyd med hvordan jeg har taklet vanskelighetene. Det er fortiden min som har gjort meg til den jeg er i dag, og siden jeg er fornøyd, ser jeg ikke noen grunn til å ønske fortiden min noe anderledes? Det skjedde meg, og jeg taklet det rimelig bra.

Der er noen ting som skal skje. La det skje - la folk få forme livene sine selv. Grip bare inn hvis det er høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d absolutt ingen tvil om hva du skal gjøre; Du skal holde kjeft!!! Ikke oppfør deg som en sladrekjerring, men glem dette og la livet gå videre......Har de problemer, er d opp til dem å rydde opp i d, sånn type 'hjelp' som dette fra utenforstående fører aldri til noe godt....av den enkle grunn at d er kun de involverte som bare kjenner den hele og fulle sannhet, og d er kun de involverte som vet hva som er akseptabelt for akkurat dem, i deres forhold og i deres nåværende situasjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært utsatt for utroskap hvor alle andre visste om det. De vennene er ikke mine venner i dag. Og jeg kan love deg at jeg stoler ikke på svoger/svigerinne heller, for de visste om det de også. Nei, sett deg ned å ta en prat med damen og fortell henne hva du har fått greie på også får hun rydde opp selv. Men pass på å tre støttende til slik at ikke din svoger faller utpå igjen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg kjenner til at min svigerinne har vært utro flere ganger.Det har hun innrømmet for min kone. Hennes mann som er en grei kar og som vi er veldig glad i burde få vite det. Men jeg kan ikke få meg til å si ifra om det. Sier man ifra risikerer man å oppløse en hel familie på fem. Jeg blir kvalm av tanken på at han ikke vet noen ting. Stakkars mann. Skjønner dilemmaet ditt. Hva skal man gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...