Gjest Gjest_Lara_* Skrevet 18. april 2009 #21 Del Skrevet 18. april 2009 Den "beste"(!) avvisningen jeg nylig mottok gikk slik: Fyren hadde snakket høfflig med meg et øyeblikk, så smilte han pent og sa med rolig stemme: "du er interessant å prate med, men du er ikke min type. Jeg sier det ikke for å såre deg, men for å unngå eventuelle misforståelser mellom oss". Jeg ville synes det var litt fælt å bli avvist så direkte. Selv om man prater til en mann er det jo ikke nødvendigvis slik at man absolutt vil sjekke han opp. Noen ganger er man jo bare sosial, og da kan det virke ganske innbilsk når noen avviser på den direkte måten der. Jeg foretrekker heller at han virker uinteressert; sier han må gå til vennene sine el.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 18. april 2009 #22 Del Skrevet 18. april 2009 Nei. Ordet nei er litt for lite brukt. Men alle forstår det. Du kan jo slenge på at du trenger tid til å områ deg, men NEI. Forstår de ikke ordet nei, er det noe helt galt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 18. april 2009 #23 Del Skrevet 18. april 2009 Den "beste"(!) avvisningen jeg nylig mottok gikk slik: Fyren hadde snakket høfflig med meg et øyeblikk, så smilte han pent og sa med rolig stemme: "du er interessant å prate med, men du er ikke min type. Jeg sier det ikke for å såre deg, men for å unngå eventuelle misforståelser mellom oss". Har aldri opplevd at noen har vært så direkte før. Men du verden hvor bra det var! Kanskje han var dreven på akkurat det, men who cares?! Poenget er at han avviste meg på en høfflig måte. Jeg synes ikke den var for direkte. Jeg hadde også synes det var bedre om noen gjorde det på den måten enn ikke sa noe, eller kom med en dum unnskyldning som at han må på do eller gå tilbake til vennene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #24 Del Skrevet 18. april 2009 Ærlig talt....så direkte nordmenn er: det er da ganske uhøflig! Dessuten, så innbilsk å være så sikker på at den andre er interessert i en (og ikke bare er hyggelig og blid mot alle)! Det beste er å være vennlig, slå an en kort prat og bare gå. Den andre forstår jo da av seg selv at det ikke var kjempeinteressant å bli lengre enn vanlig høflig slik som med "folk flest", altså ikke noe ekstra. Om en mann liker en kvinne blir han jo ekstra lenge med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #25 Del Skrevet 18. april 2009 Ærlig talt....så direkte nordmenn er: det er da ganske uhøflig! Dessuten, så innbilsk å være så sikker på at den andre er interessert i en (og ikke bare er hyggelig og blid mot alle)! Helt enig! Det får være grenser for direkthet. Jeg har ikke opplevd å bli avvist på akkurat den måten der, men har opplevd at en gutt har sagt til meg: "Du, jeg har dame, altså." Og det uten at jeg har vært interessert i han eller har lagt an på han. Har vist vanlig høflighet og blitt misforstått. Noen gutter tror også at man automatisk er interessert hvis man smiler mens man sier et eller annet. Ønsketenkning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest*SjekkernMann28 Skrevet 20. april 2009 #26 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis det er på en eller annen uteplass, hvor høy musikk og alkohol er inne i bildet, så er kroppsspråket mer gjeldende enn hva et par ord er. De aller fleste har såpass sosial intelligens at de merker etter en stund hvorvidt man er interessert i dem eller ikke. Det som er viktig er at man ikke sender ut sublime signaler som kan misforstås. Altså ingen berøring, ingen kjappe morsomme flørtende kommentarer, ingen lure smil med glimt i øyet osv. Det gjelder å være mest mulig avslappet og være som om du skulle snakket med hvilken som helst annen. Dersom hun bare blir stående så bør man bevege på seg og finne seg noe annet å gjøre. Ikke stå der i all evighet, men vis tegn på at du må komme deg avgårde. F.eks gå en tur innom toalettet, finn deg noen venner og fokuser på dem, introduser henne til kompisgjengen og la dem ta seg av henne osv. Om hun henger på som en kleng og det er tydelig at hun vil ha deg, altså tar på deg og flørter veldig åpenlyst, så må du faktisk snakke med henne om det og avvise henne verbalt. Si det på en fin måte som gir henne litt confidence, men samtidig avviser at det kan bli noe mellom dere. F.eks: "Du er en flott dame og virker veldig hyggelig, men jeg er dessverre ikke interessert i deg på den måten." Selvsagt kan du finne på noe annet, men hvis du drar små hvite løgner om at du har dame, skal møte noen senere, skal tidlig opp i morgen, eller hva du finner, så kan det fort bli mer ødeleggende enn det å være litt mer ærlig er. Stort sett tar de fleste hintet, men dette går like mye på deg selv og hvilke signaler du sender ut til dem, bevisst eller ubevisst. Du høres ut som en naturlig "sjekker" så det er ikke sikkert du har tenkt over det som skjer mellom to mennesker som er tiltrukket av hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heidrun Skrevet 20. april 2009 #27 Del Skrevet 20. april 2009 For all del, ikke si "du, jeg er ikke interessert altså" eller lignende. Da skal hun ha vært rimelig innpåsliten i forveien. Jeg klarer helt fint å avvise menn uten at jeg sier det direkte. Jeg hever glasset, sier skål, og går videre. Det er ikke vanskeligere enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 21. april 2009 #28 Del Skrevet 21. april 2009 Smil, vær høflig og vennlig, og unnskyld deg med å si "hyggelig å prate med deg, men nå må jeg gå tilbake til vennene mine/på do/ettellerannetsted". Ikke si "ut og ta litt luft", for da blir de gjerne med. Men avslutt samtalen på en hyggelig måte, som gjør det klart at du ikke vil de skal følge etter deg, og gå din vei. haha, den er verst, den har jeg dratt minst to-og-femti ganger, og de blir med ut hver eneste gang lærer jo aldri heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. april 2009 #29 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg trodde at brunsten for damer var at gutten sa nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #30 Del Skrevet 23. april 2009 "Hyggelig å hilse på deg, men nå må jeg gå og se etter vennene mine," har jeg pleid å si. Dette har jeg også sagt selv om jeg har likt fyren, jeg gidder ikke å stå og prate med ham i fire timer hvis jeg er ute med venner... Hvis han liker meg og jeg liker ham møtes vi uansett litt senere, og hvis begge da smiler til hverandre kan man heller hooke opp igjen da... Står du alene og tar deg ut i baren? ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmen, 38 Skrevet 24. april 2009 #31 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg trodde at brunsten for damer var at gutten sa nei. Eh stemmer nok ikke. Sier en mann "nei" er det veldig turn off og jeg holder meg langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #32 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg trodde at brunsten for damer var at gutten sa nei. Nå har du blandet kjønnene litt... Brunsten for (utenlandske) gutter er at jenta sier nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestsjarmtrollet he he Skrevet 25. april 2009 #33 Del Skrevet 25. april 2009 Det er tydelig at dette er noe mange jenter her ikke har tenkt mye på, noe man også skjønner når man leser flere av svarene. For mange er det slik at man manner seg opp hele kvelden for å tørre å gå bort til den ene "utvalgte." Det er nemlig ikke alle som er såkalte "jegere" som går bort til alle og enhver før de endelig får napp. Noen har visse krav til personen de går bort til, så det er leit hvis man blir avvist fort og brutalt av en av de eneste man virkelig har lyst til å bli kjent med den kvelden. Det kan virkelig ødelegge kvelden! Videre har jeg flere venner som har kommet opp i kleine situasjoner når de har blitt stygt avvist av en jente som senere viser seg å være en venninne av en godt kjent. Det kunne blitt unngått dersom jenta hadde avvist han på en annen måte. Det samme gjelder garantert for gjelder, kanskje enda mer for jenter, for etter min oppfatning velger jenter oftere ut en target for kvelden istedenfor mange. Jeg hadde satt pris på om flere kunne komme med saklige svar til hvordan man helst bør avvise jenter, en avvisning du kunne godtatt om du hadde siklet etter personen lenge og hadde ventet lenge med å prøve deg. Personlig synes jeg ikke "jeg ser deg mer på som en venn" og "jeg må på do" er grei måter, men jeg vil gjerne få vite noen andre om det er noen bedre. Ikke si så mye , vær ordknapp ! Bare lat som du er opptatt , gå bort til kameratene , ikke vis intresse for å snakke vidre med personen .Ganske enkelt ! Vær litt overlegen - ikke se på dem og ikke møt blikket demmes ...selv om de prøver å fange litt blikk kontakt osv med deg . Så ser de jo selv at man ikke er intrisert .Og en slipper si det rett ut ...mye bedre syns jeg .Er folk skikkelig innpåsliten - så kan man 1 ) Bare stikke av og fordufte 2 ) Overse dem fullstendig ...så de skjønner man er utilgjengelig eller opptatt eller uintrisert enkelt og greit . 3 ) Gå bort til en annen jente / mann - ...flørt vidre med andre .... da ser de jo tydelig at du har valgt annet selskap for kvelden . Fælt når beilere ikke fatter hintet - men følger etter deg en hel kveld . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå