Gå til innhold

Grafisk design


Damien*

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbud fra Stavanger MI og gleder meg!

Er det noen her som studerer der eller vet hva som kommer til å skje der??!!Om det er masse ting eg må kjøpe selv,penner og papir og sånt?

Ja-ja,de kommer sikkert til å sende meg brev ang.det men allikevel... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

De fleste av mine venner jobber innen design og alle maatte legge ut endel penger paa utsyr, foliemateriale etc... Men det er verdt det og du kommer til aa faa verdens kjekkeste utdannelse og yrke!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grafisk designer

Har selv gått på MI Stavanger. Ville valgt en annen skole hvis jeg skulle gjort det igjen, har veldig dårlig erfaring der fra!

Men yrket og utdannelsen er VELDIG kjekk!

Du må kjøpe absolutt alt selv, så det kan bli veldig dyrt.

Skolen er utrolig rotete, så hold orden i sakene dine og ha kontrollen over alt selv. Det er min erfaring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg merker at selv om det koster mye med utdannelsen-koster det enda mer med materialene vi må skaffe.... :o men-men,en dag har jeg kjempefin utdannelse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg vurderte faktisk selv å søke GD på MI, men ble frarådet det av flere grafiske designere. Slik som jeg forsto det får man rett og slett ikke en grundig nok utdannelse på MI til å jobbe selvstendig med grafisk design. Men det kommer jo an på hva man vil, da - jeg forsto det som at man fint kunne blitt assistent e.l. Men mye av det du lærer er visstnok like grunnleggende som det du kunne fått på videregående med tegning/form/farge.

Men jeg tror nok du vil lære mye og få det morsomt - form og farge er spennende og gøyalt! :blunke:

Og ja, jeg tror nok du må regne med å bruke mye penger på materialer. Det har jeg gjort i formgivningsdelene av min utdannelse, i alle fall, selv om det ikke er MI og GD!

Lykke til med skolestart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svarene!!

Det er kjekt å vite litt på førhånd-jeg er ganske spent nå,hva hvis jeg er helt håpløs og kan ikke tegne i hele tatt lenger??? :lol:

Jeg har fått utdannelse i Finland,det var ved kunst-og hånverk institutt.Men det hjelper meg ikke så særlig mye her,så jeg håper å lære å bruke pc`er og sånt.Og etter 1 år kan jeg bestemme om jeg vill fortsette med gd eller om jeg vil kanskje begynne med MAC1.

Så vi får se!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at ut ei arb livet så blir MI ikke sett på som en spes bra skole for GD.

Da er det bare Statens kunst-og håndtverkskole og tilsvarende tyngre utdannelser (les over 3 år) som gjelder.

Men som en liten smakebit kan det sikkert være morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ta fra deg gleden over å ha kommet inn på skole, men jeg må si meg enig med fruenge og et par andre her.

MI har generelt ikke noe godt rykte ute i arbeidslivet, desverre (gjelder ikke bare ditt fag heller). Når man i tillegg må betale en hel del for å gå der, er det kanskje ikke det beste og mest taktiske valget. Man vil jo gjerne ta en utdannelse som gir en flest muligheter senere, ikke sant?

Men det kan jo være en måte å få et første kjennskap til dette faget, og deretter bygge på med en grundigere og mer anerkjent skole senere (selv om det i mine øyne er en uforholdsmessig dyr og litt unødvendig "forsmak")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg har tenkt på det og,hva jeg har hørt og sånt.

Men dessverre er det litt sent nå og jeg vil ikke snu meg tilbake igjen heller så jeg må ta det som det kommer!

(det har vært så vanskelig i det siste at jeg vil bare gjøre dette nå.og jeg kan godt slutte etter semester hvis d går ikke så bra..)

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mange andre, folk fra MI og lignende institusjoner går gjerne under "halvstuderte røvere" og spesielt nå som arbeidsmarkedet er trangt, ville det kanskje være lurt å satse på en grundigere utdannelse. F.eks Teknisk design (IPD) ved ntnu (veldig bra), eller statens kunst- og håndtverkskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...