Gå til innhold

gardiner - og gardinoppheng. Farger?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest julijul

Se dette for dere:

antikkhvite vegger, eik gulv. Møbler i skinn og kirsebær/mahogny.

Små rom. Store vinduer.

Hva skal jeg ha foran vinduene?

Tenkte på trepersienner, men de vil være i veien når vinduet skal lukkes opp. Dessuten er det ene vinduet på størrelse med to dører, altså 2 meter langt og over 2 m bredt.

Det vil kanskje bli heavy med mørke persienner der?

Ok, så nå tenker jeg gardiner. Men hvilken gardinstang blir fint til en så lys leilighet? Og hvilke gardiner blir fine til?

Vet at jeg stiller et åpent spørsmål, men jeg er total amatør når det gjelder dette området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden rommene er små tror jeg jeg ville valgt lyse litt gjennomsiktige gardiner. Det gir et lyst og luftig preg. Hvilke andre farger har dere i rommet? (På sofa, TV o.l.). Dersom dere har stålfargede ting ville jeg valgt stålfarget gardinstang. Er sofaen deres svart er det kanskje penest med sort gardinstang. Bare å prøve seg frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg var dette:

Slank gardinstang uten "krumelurer" på endestykkene. I stål/sølv-farge. Luftige grå gardiner av lin. Helst lange, hvis det er plass til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite lingardiner, gjerne lett gjennomsiktige, enten fordi stoffet er tynt eller fordi stoffet er vevd slik at enkelte deler av stoffet er "hullete", på enkle gadinstenger. Det tror jeg vil bli fint, da vil ikke gardinene dominere rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...