Gå til innhold

Bollene ble mislykket

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Forøvrig, kompaktheten som kommer av melk kan fikses ved å koke melken før man putter den i bakverket. Det er noe i melken som kan innvirke på gjæren, men som forsvinner ved koking. Som du ser i bolleoppskriften her, er koking en del av fremgangsmåten.

Fin blogg. Man skal altså ikke smøre bollene med noe før de stekes? Synes nok selv at fordelen med å lage boller hjemme er at de blir litt mer massive enn kjøpeboller. Selv Espa-boller når ikke opp til de man lager hjemme synes jeg.

Men, skal nok prøve denne. Morsomt å se om man kan lage dem like fluffy som plastposeboller.

sitat endret,

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Videoannonse
Annonse
Gjest Tor Erik
Skrevet

Du kan selvsagt pensle bollene om du vil, det er jo opp til hver enkelt. Denne oppskriften er et grunnlag som gir sikker suksess, så kan man bygge videre selv. (skolebrød osv)

Skrevet
Du kan selvsagt pensle bollene om du vil, det er jo opp til hver enkelt. Denne oppskriften er et grunnlag som gir sikker suksess, så kan man bygge videre selv. (skolebrød osv)

Jeg så på bildet og overflaten på de bollene så såpass jevn ut at jeg antar bollene som ble vist der ikke var penslet. Iallefall får de jeg lager en annen farge og struktur om du vil. Jeg bruker normalt egg.

(viktig ang. egg/melk eller annet. Resultatet blir best om det har romtemperatur når det pensles på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...