Gå til innhold

Har du studert i utlandet?


Gjest Gjest_maddi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maddi_*

Hei hei! Jeg er 25 og gift med en gutt på 26. Vi har nå funnet ut at vi har lyst å studere etter mange år i arbeidslivet. Det frister veldig å ta hele eller deler av utdannelsen i utlandet, helst i Usa eller australia( men er åpen for det meste) Er det noen som har erfaringer med studier i utlandet? Hvor og hva studerte du? Sitter og surfer på www.college.gov og det er jammen meg en jungel!! Trenger hjelp til å navigere meg frem her visst. All hjelp og erfaringer mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! Jeg er 25 og gift med en gutt på 26. Vi har nå funnet ut at vi har lyst å studere etter mange år i arbeidslivet. Det frister veldig å ta hele eller deler av utdannelsen i utlandet, helst i Usa eller australia( men er åpen for det meste) Er det noen som har erfaringer med studier i utlandet? Hvor og hva studerte du? Sitter og surfer på www.college.gov og det er jammen meg en jungel!! Trenger hjelp til å navigere meg frem her visst. All hjelp og erfaringer mottas med takk! :)

Hva vil dere studere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maddi_*

Vi er litt usikre :) Jeg vil studere noe innen it/grafisk design eller realfag og mannen er enda litt mer usikker. Han tenker på alt fra pilot til it til byggfag. Ideelt sett bør vi gå på samme skole eller skoler i nærheten av hverandre. Er det noen tester vi kan ta for å finne ut hva som kan være noe for oss? Det er jo nå syv-åtte år siden vi var ferdig med videregående så vi er jo litt rusten i dette "gamet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har ikke noen utdanning etter vgs?

Tenker dere ett år i utlandet eller alle årene? - det er jo det første dere må bestemme dere for, også lurt å sjekke om studiet blir dekket av lånekassen...

Jeg har sett litt på studier i USA, men virket alt for "konkurranseinnstilt" for meg, så jeg trakk søknaden. - Dette kommer jo selvsagt an på studiet, mitt var innen realfag (master)

Endret av Mariajenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Bare vær obs på at lånekassen IKKE dekker 1.året av college i USA, bortsett fra på noen få godkjente skoler.

Beste blir vel å ta første året her gjennom Bjørknes eller lignende for å så ta resten ute i den store verda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maddi_*
Bare vær obs på at lånekassen IKKE dekker 1.året av college i USA, bortsett fra på noen få godkjente skoler.

Beste blir vel å ta første året her gjennom Bjørknes eller lignende for å så ta resten ute i den store verda :)

Aha.. det visste jeg ikke. Det er dette å reise utenlands som er den store pådriveren for at vi i har lyst å begynne å studere. Vi gir begge to opp godt betalte jobber og har planer om å selge huset så da hadde det vært kjekt å komme seg litt vekk i samme slengen. Er det sånn i alle land eller er det bare usa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LanaLane
Aha.. det visste jeg ikke. Det er dette å reise utenlands som er den store pådriveren for at vi i har lyst å begynne å studere. Vi gir begge to opp godt betalte jobber og har planer om å selge huset så da hadde det vært kjekt å komme seg litt vekk i samme slengen. Er det sånn i alle land eller er det bare usa?

Tror det kun gjelder USA, men jeg villa ha sjekka det med lånekassen. Jeg starta rett på 1.året i Australia, så der er det bare å hoppe rett på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maddi_*

Ok, da får vi tenke litt på å studere andre steder enn usa!

Hva er erfaringene dine fra Australia? Hva/hvor studerte du? Følte du at lånet strakk greit til? Jeg er ltt redd for at det kommer til å bli en altfor stor overgang for oss å plutselig være "fattig" igjen men håper vi klarer det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...