Gjest Gjest_frøya_* Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg var gravid og tok abort i september. Nå har jeg faen meg klart å bli gravid igjen! Med samme idiotiske eksen, så det å få barnet er helt uaktuelt. Vi brukte til og med kondom, og det var utenfor den tiden jeg bruker å ha eggløsning, så jeg er tydeligvis verdens mest fruktbare... MEN hva sier legen når jeg nå kommer tilbake etter bare 7 måneder og sier at jeg vil ha abort igjen?? Ser for meg at jeg få kjeft, eller noe...
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Legen skal vel ikke si så mye på det, men jeg tror at i hvert fall min lege ville prøvd å få igang en samtale om hva man tenker nå, om man brukte prevensjon og om man ønsker å prøve annen prevensjon etter aborten, og også gjøe oppmerksom på sånt som Amathea og alternativer til abort. Men han/hun skal selvfølgelig ikke kjefte eller nekte deg en henvisning til sykehus.
Inx Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg var gravid og tok abort i september. Nå har jeg faen meg klart å bli gravid igjen! Med samme idiotiske eksen, så det å få barnet er helt uaktuelt. Vi brukte til og med kondom, og det var utenfor den tiden jeg bruker å ha eggløsning, så jeg er tydeligvis verdens mest fruktbare... MEN hva sier legen når jeg nå kommer tilbake etter bare 7 måneder og sier at jeg vil ha abort igjen?? Ser for meg at jeg få kjeft, eller noe... Legen skal ikke moralisere i hvert fall. Og sånt skjer, abort er dessuten ingen kjempesak lenger.. bare å få det overstått. Lykke til
Gjest TS frøya Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Takk, føler meg litt bedre nå. Er det nødvendig å gå via fastlegen? Kan jeg ikke bare ringe sykehuset? Han er jo bare et fordyrende mellomledd
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Jeg var gravid og tok abort i september. Nå har jeg faen meg klart å bli gravid igjen! Med samme idiotiske eksen, så det å få barnet er helt uaktuelt. Vi brukte til og med kondom, og det var utenfor den tiden jeg bruker å ha eggløsning, så jeg er tydeligvis verdens mest fruktbare... MEN hva sier legen når jeg nå kommer tilbake etter bare 7 måneder og sier at jeg vil ha abort igjen?? Ser for meg at jeg få kjeft, eller noe... Har du tenkt tanken på å adoptere bort barnet?
Michelin Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Har du tenkt tanken på å adoptere bort barnet? Det ville ikke jeg foreslått. Fordi jeg vet at, jeg ikke ville klare å gi det fra meg etter å ha hatt en liten en i magen i 9 måneder, da ville jeg blitt altfor knyttet til det lille nurket.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 I Oslo trenger du ihvertfall ikke å gå gjennom fastlege, her kan man ringe sykehuset direkte. Trenger ikke henvisning for abort. Er kanskje det samme over alt? På Ullevål har de et eget tlf-nr man ringer for å snakke med sykepleier om abort/avtale tid hos legen på s.huset.
FoxyFish Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Huff så kjedelig! Legen har nok både erfaring og forståelse som tilsier at det ikke blir noen moralpreken. I alle fall når du forklarer hva som er hendt! Jeg vil også anbefale annen prevensjon i tillegg til kondom. Jeg har også ei venninne som viste seg å være ekstremt fruktbar, og som rett og slett måtte ha sterkere p-piller. Kanskje dette er noe å ta opp med legen? Lykke til uansett
Gjest Allprakka Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Frøya: For det første - slike ting skjer. Vær ærlig med legen din, og be samtidig om prevensjonsveiledning, så dette ikke skjer igjen. For det andre: en av de tingene som er litt risky med flere aborter (uavhengig av hvor lang tid imellom ) , er at de kan forårsake skade på livmoren din og påvirke om du i fremtiden kan få barn eller ikke. For det tredje: Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men vil likevel anbefale at du vurderer prevensjon som: P-stavDet finnes to produkter på markedet. En type har en hormonstav, den andre har to. Felles for dem begge er at de settes inn under huden på innsiden av overarmen henholdsvis for en periode på 3 eller 5 år. Stavene er i størrelse omtrent som en fyrstikk. De inneholder forskjellige typer av hormonet gestagen. Implantat virker ved at de hindrer eggløsning og påvirker slimet i livmorhalsen slik at sædcellene har vanskeligere for å nå opp til livmoren og egglederne. Metoden kan brukes av alle som trenger sikker langtidsprevensjon, og som ønsker et østrogenfritt alternativ. Fordeler Sikker prevensjon over lang tid. Rask tilbakevending av eggløsning etter bruk. Ulemper Noen kan få uregelmessige menstruasjonssykler, andre kan oppleve at menstruasjonen blir helt borte. P-stav beskytter ikke mot kjønnssykdommer. Ved tilfeldig sex bør kondom derfor brukes i tillegg. Sikkerhet Veldig høy sikkerthet. eller P-sprøyte Kvinner kan få en sprøyte med hormonet gestagen hver 3. måned. Dette hormonet hindrer eggløsning og påvirker slimet i livmorhalsen som blir tykt og ugjennomtrengelig for sædceller. Fordeler Det behøves kun en injeksjon hver tredje måned. Ulemper I starten kan p-sprøyten gi blødningsforstyrrelser, og av og til kan menstruasjonen bli borte. Det kan ta litt tid å bli gravid etter siste p-sprøyte. Anbefales ikke til unge kvinner da det kan være en risiko for benskjørhet. P-sprøyte beskytter ikke mot kjønnssykdommer. Ved tilfeldig sex bør kondom derfor brukes i tillegg. Sikkerhet P-sprøyten er meget sikker. På denne måten vil du ikke risikere å bli gravid igjen med det første, ihvertfall. Jeg trenger selvsagt ikke nevne at du I TILLEGG MÅ bruke KONDOM!!!!! Ikke pga. graviditet, men på grunn av alle de forferdelige kjønnsykdommene som herjer der ute!!? PS! Husk også på at kondomer faktisk har holdbarhetsdatoer og kommer i forskjellige størrelser. Som regel selger de str. M i butikker , kjøper du for liten kondom, kan denne selvsagt fort både sprekke og gjøre vondt for mannen. For det fjerde: Dette er kun min personlige mening, og overhodet ikke vondt ment - Kanskje vurdere å ikke ligge flere ganger med eks'en din. Du gir klinkende klart uttrykk for at å få barn med ham overhodet ikke er aktuellt - da kan du kanskje la vær å ha sex med ham også. han er en ex, og du er ikke interessert. Må du på død og liv være intim med ham., så går det jo faktisk an å være intim uten at han penetrerer deg. Reagerer han på dette-kan du jo kanskje fortelle ham at du har blitt gravid med ham to ganger og abortert to ganger, og at dette er noe du ikke orker å gjøre igjen??? Bryr han seg overhodet om deg, vil han selvsagt forstå dette. Og til slutt: Ikke vær redd for å gå til legen. Leger hører så mye rart i løpet av en arbeidsdag, og dette vil ikke være noe spesielt i det hele tatt. Det er egentlig ganske viktig at du går igjennom fastlegen din og tar det derifra - da blir inngrepet journalført og om det skulle oppstå komplikasjoner rett etterpå eller i fremtiden som kan linkes til inngrepet, vil dette være lett tilgjengelig info for legen din å plukke opp. Masse lykke til. Hilsen Allmennpraktiker.
Gjest TS frøya Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Frøya: For det første - slike ting skjer. Vær ærlig med legen din, og be samtidig om prevensjonsveiledning, så dette ikke skjer igjen. For det andre: en av de tingene som er litt risky med flere aborter (uavhengig av hvor lang tid imellom ) , er at de kan forårsake skade på livmoren din og påvirke om du i fremtiden kan få barn eller ikke. For det tredje: Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men vil likevel anbefale at du vurderer prevensjon som: P-stavDet finnes to produkter på markedet. En type har en hormonstav, den andre har to. Felles for dem begge er at de settes inn under huden på innsiden av overarmen henholdsvis for en periode på 3 eller 5 år. Stavene er i størrelse omtrent som en fyrstikk. De inneholder forskjellige typer av hormonet gestagen. Implantat virker ved at de hindrer eggløsning og påvirker slimet i livmorhalsen slik at sædcellene har vanskeligere for å nå opp til livmoren og egglederne. Metoden kan brukes av alle som trenger sikker langtidsprevensjon, og som ønsker et østrogenfritt alternativ. Fordeler Sikker prevensjon over lang tid. Rask tilbakevending av eggløsning etter bruk. Ulemper Noen kan få uregelmessige menstruasjonssykler, andre kan oppleve at menstruasjonen blir helt borte. P-stav beskytter ikke mot kjønnssykdommer. Ved tilfeldig sex bør kondom derfor brukes i tillegg. Sikkerhet Veldig høy sikkerthet. eller P-sprøyte Kvinner kan få en sprøyte med hormonet gestagen hver 3. måned. Dette hormonet hindrer eggløsning og påvirker slimet i livmorhalsen som blir tykt og ugjennomtrengelig for sædceller. Fordeler Det behøves kun en injeksjon hver tredje måned. Ulemper I starten kan p-sprøyten gi blødningsforstyrrelser, og av og til kan menstruasjonen bli borte. Det kan ta litt tid å bli gravid etter siste p-sprøyte. Anbefales ikke til unge kvinner da det kan være en risiko for benskjørhet. P-sprøyte beskytter ikke mot kjønnssykdommer. Ved tilfeldig sex bør kondom derfor brukes i tillegg. Sikkerhet P-sprøyten er meget sikker. På denne måten vil du ikke risikere å bli gravid igjen med det første, ihvertfall. Jeg trenger selvsagt ikke nevne at du I TILLEGG MÅ bruke KONDOM!!!!! Ikke pga. graviditet, men på grunn av alle de forferdelige kjønnsykdommene som herjer der ute!!? PS! Husk også på at kondomer faktisk har holdbarhetsdatoer og kommer i forskjellige størrelser. Som regel selger de str. M i butikker , kjøper du for liten kondom, kan denne selvsagt fort både sprekke og gjøre vondt for mannen. For det fjerde: Dette er kun min personlige mening, og overhodet ikke vondt ment - Kanskje vurdere å ikke ligge flere ganger med eks'en din. Du gir klinkende klart uttrykk for at å få barn med ham overhodet ikke er aktuellt - da kan du kanskje la vær å ha sex med ham også. han er en ex, og du er ikke interessert. Må du på død og liv være intim med ham., så går det jo faktisk an å være intim uten at han penetrerer deg. Reagerer han på dette-kan du jo kanskje fortelle ham at du har blitt gravid med ham to ganger og abortert to ganger, og at dette er noe du ikke orker å gjøre igjen??? Bryr han seg overhodet om deg, vil han selvsagt forstå dette. Og til slutt: Ikke vær redd for å gå til legen. Leger hører så mye rart i løpet av en arbeidsdag, og dette vil ikke være noe spesielt i det hele tatt. Det er egentlig ganske viktig at du går igjennom fastlegen din og tar det derifra - da blir inngrepet journalført og om det skulle oppstå komplikasjoner rett etterpå eller i fremtiden som kan linkes til inngrepet, vil dette være lett tilgjengelig info for legen din å plukke opp. Masse lykke til. Hilsen Allmennpraktiker. Altså - det er mulig jeg er overfølsom, men ærlig talt. Du går bare automatisk ut fra at jeg ikke er så veldig smart? HVEM vet ikke om at bare kondomer beskytter mot kjønnssykdommer?? Eller at kondomer har en viss holdbarhet?? Det er mulig dette var godt ment, men jeg oppfatter det som nedlatende og frekt å komme med "sex- og samlivsråd" og gode tips om hva jeg burde gjøre og ikke burde gjøre med eksen min. "- Kanskje vurdere å ikke ligge flere ganger med eks'en din" Haha! Åååååja, sier du det! Nei, det var bra du sa gitt, for det hadde jeg ikke tenkt på selv! "Må du på død og liv være intim med ham., så går det jo faktisk an å være intim uten at han penetrerer deg. Reagerer han på dette-kan du jo kanskje fortelle ham at du har blitt gravid med ham to ganger og abortert to ganger, og at dette er noe du ikke orker å gjøre igjen??? Bryr han seg overhodet om deg, vil han selvsagt forstå dette." Jeg har ikke engang ord til denne kommentaren. Til info så er jeg 28 år, og helt fullstendig i stand til både å ordlegge meg, fortelle hva jeg vil og ikke vil, og til å si nei hvis det var det jeg ville. Det er fint for deg at du er lege. Men fra nå av kan du faktisk holde deg til å svare på tråden handler om, og ikke regne med at folk er idioter. Jeg ba IKKE om å få servert kapittel 2 i "Sex for Dummies."
Gjest TS frøya Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Har du tenkt tanken på å adoptere bort barnet? NEI. Hadde jeg villet være gravid i 9 måneder, så hadde jeg også villet beholde barnet.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #12 Skrevet 16. april 2009 Unødvendig og belærende svar fra "allmennpraktiker". Trådstarter; Ikke bry deg om det. Det finnes noen bedrevitere her på forumet som bare må holde på sånn hele tiden. Ser du har fått noen gode svar her også. Ønsker deg lykke til!
Gjest TS frøya Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Unødvendig og belærende svar fra "allmennpraktiker". Trådstarter; Ikke bry deg om det. Det finnes noen bedrevitere her på forumet som bare må holde på sånn hele tiden. Ser du har fått noen gode svar her også. Ønsker deg lykke til! Takk for det Ja de fleste svarene er hjelpsomme og fine. Vil bare nok en gang si at man ikke er idiot selv om man er uheldig (og megafruktbar) to ganger i sitt liv.
Gjest TS frøya Skrevet 16. april 2009 #14 Skrevet 16. april 2009 Huff så kjedelig! Legen har nok både erfaring og forståelse som tilsier at det ikke blir noen moralpreken. I alle fall når du forklarer hva som er hendt! Jeg vil også anbefale annen prevensjon i tillegg til kondom. Jeg har også ei venninne som viste seg å være ekstremt fruktbar, og som rett og slett måtte ha sterkere p-piller. Kanskje dette er noe å ta opp med legen? Lykke til uansett Sukk ja Går på Cerazette, men glemte pillen i noen dager. Brukte derfor kondom i tillegg... Trøsten er vel at det neppe vil bli noe problem for meg å få barn ved en senere anledning.
Gjest Sjokkert gjest Skrevet 16. april 2009 #15 Skrevet 16. april 2009 Trøsten er vel at det neppe vil bli noe problem for meg å få barn ved en senere anledning. Etter to provoserte aborter? Du bør virkelig lese deg opp på ettervirkninger av abort.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #16 Skrevet 16. april 2009 Etter to provoserte aborter? Du bør virkelig lese deg opp på ettervirkninger av abort. Med tanke på hvor mange som tar både 3 og flere aborter går det stort sett bra virker det som. Men klart, det kan være at de ikke hadde klart å bære lengre ute i svangerskapet.
Gjest TS frøya Skrevet 16. april 2009 #17 Skrevet 16. april 2009 ...og da sier jeg takk for meg i denne tråden. Helt utrolig at folk ikke har bedre ting å gjøre enn å prøve å ødelegge dagen til andre.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #18 Skrevet 16. april 2009 Unødvendig og belærende svar fra "allmennpraktiker". Trådstarter; Ikke bry deg om det. Det finnes noen bedrevitere her på forumet som bare må holde på sånn hele tiden. Ser du har fått noen gode svar her også. Ønsker deg lykke til! Hehe, enda en medisinerspirrevipp i tråden her. Asså, jeg skjønner at du kan tolke det han skrev som belærende, spesielt med tanke på at du ikke ba om samlivsråd, men nå var det ikke noen pekefinger bak innlegget hans(hennes?) og heller ikke noe ondsinnet. Tvert imot, gikk jo inngående inn på p-sprøyter og hele dritten, og samtidig et svar på akkurat hva TS lurte på, om hun måtte være forberedt på en skyllebøtte hos legen. Ja, jeg skjønner jo at hun tenker på det, dersom det kun fins to reaksjonsformer hos henne - full bitchy og aggressiv konfrontasjon, eller ingenting. Slapp av litt jenta. Det som er belærende på deg, er for andre informativt. Også et spm på tampen, går det ikke an å bruke sånn P-ring også, eller er ikke det tillatt i Norge? (NuvaRing).
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #19 Skrevet 16. april 2009 Hehe, enda en medisinerspirrevipp i tråden her. Asså, jeg skjønner at du kan tolke det han skrev som belærende, spesielt med tanke på at du ikke ba om samlivsråd, men nå var det ikke noen pekefinger bak innlegget hans(hennes?) og heller ikke noe ondsinnet. Tvert imot, gikk jo inngående inn på p-sprøyter og hele dritten, og samtidig et svar på akkurat hva TS lurte på, om hun måtte være forberedt på en skyllebøtte hos legen. Ja, jeg skjønner jo at hun tenker på det, dersom det kun fins to reaksjonsformer hos henne - full bitchy og aggressiv konfrontasjon, eller ingenting. Slapp av litt jenta. Det som er belærende på deg, er for andre informativt. Også et spm på tampen, går det ikke an å bruke sånn P-ring også, eller er ikke det tillatt i Norge? (NuvaRing). Kjenner du TS? Siden du tydeligvis vet alt om hennes reaksjonsformer? Folkens - tenk dere om.
Gjest SmallTalk Skrevet 16. april 2009 #20 Skrevet 16. april 2009 ^Joda, p-ring er tilgjengelig som prevensjon i Norge også. Og til ts: Synes faktisk ikke det "Allprakka" skrev var så ille, jeg. Du spurte, og du fikk et svar. Selv om det tydeligvis ikke var det svaret du ville ha. Ingen av oss her inne kunne vite noe om alderen din, ei heller at du gikk på Cerazette, og det er faktisk ikke noen grunn til å bli fornærmet selv om noen faktisk sier sin egen mening om det du spør om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå