Gå til innhold

Bo på et sted man ikke liker...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva synes dere om å bo på et sted der man ikke liker seg noe særlig.....Jeg tror aldri jeg kommer til å si noe positivt om selve stedet jeg bor på. Vet at det kanskje er dårlig gjort, men kan jo ikke flytte....ja, jeg bli nok også enda mindre likt med slike uttalelser, men...klarer ikke å la være å si min mening. Dessverre så er det jo også slik at du blir identifisert etter hvor du bor...så derfor føler jeg meg så "hjemløs"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I oppveksten måtte jeg bo på et sted der jeg ikke trivdes fordi moren min flyttet dit med meg. Men etter at jeg er blitt voksen har jeg bestemt selv hvor jeg vil bo.

Flytt - livet er for kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deresom du ikke kan flytte er vel det beste å tenke postivt, prøve å finne det som er bra, og fokusere på det. Surmuling over negative ting som en ikke kan gjøre noe med er ikke serlig lurt i lengden. Men deresom du har muligheten bør du jo komme deg bort da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker du stedet, har du lett for å gå glipp av mulighetene som ligger der. Alle steder har idylliske lunger - og ett eller annet som bidrar til å gjøre stedet særegent.

Men du må selv oppsøke det.

Skjønner litt hva du mener - jeg trives heller ikke her jeg bor nå, har ingen tilknytning til stedet og føler meg innestengt. Men ikke så langt unna - ti minutter med bil - finnes det tilbud jeg benytter meg av så ofte jeg kan.

Og den rolige puben her er okay - men det blir veldig sjeldne besøk. Drar også ganske ofte inn til Oslo, 1,5 timers kjøretur herfra.

Men snart skal jeg flytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Dette kan jeg! Bodde mange år på et sted hvor jeg trivdes mindre og mindre. Av ulike grunner så var det ikke bare å flytte på seg.

Jeg aksepterte at det var der jeg bodde og gjorde hjemmet mitt til mitt rede. Var mye i nærmiljøet pga barn så jeg fikk med meg alle "mulighetene". Ellers så hadde jeg min vennekrets helt andre steder. Samtidig jobbet jeg målbevisst for å komme meg bort. Det tok noen år, men jeg klarte det!

Jeg tror det viktigste er å akseptere at dette er en midlertidig situasjon, jobbe målrettet for å endre den og så gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Jeg bor også på et sted som jeg ikke kommer til å lengte tilbake til- for å si det sånn- men jeg vet at på det neste stedet jeg kommer til å bo, så blir det andre typer problemer som jeg må forholde meg til.........

Intet sted er perfekt, og man må prøve å sette fokus på de tingene man er fornøyd med - det er ikke sikkert at ALT blir så mye bedre et annet sted, likevel. Kommer jo helt an på hva din personlige misfornøydhet går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker for svar. Av og til trenger jeg bare å lufte tankene litt, og få litt innspill fra andre. Dette er på en måte en prøvetid da, for å se om jeg kan leve her...Men det ser egentlig verre og verre ut. Synes liksom at jeg bare har opplevd negative ting her, dessverre. Vet ikke om jeg noengang klarer å tilgi folk her, eller se generelt positivt på folk her. Naturen er jo kjempeflott her, og det er det eneste jeg vil savne her...

Det er på en måte en trøst at dette nok bare er et midlertidig bosted ja..hjelper meg å se lyset i tunnelen. Vet også at jeg nok MÅ flytte om noen år for å få meg jobb..og ny familie.

Egentlig er jeg nesten litt takknemlig for at jeg har fått oppleve å bo på et sted man mistrives sterkt også. Er jo en livserfaring rikere..håper det kan komme til nytte en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du bor på et lite sted.

Man trenger slett ikke være venner med naboer, tanter osv. Det lar seg mange ganger ikke gjøre. Men man skal heller ikke sette standard etter hvor greie slekta og naboene er. Gi heller blaffen i dem. Noen steder er det klikker og små "råtne" ukulturer som lever i beste velgående, og synes de vet best - sladrer osv.. Det finnes sikkert mange i bygda som ikke er med på dette - men er du inngift i en slik klikk, blir du vel stemplet som en av dem.

Du kan selv gjøre noe - kanskje begynne på kurs i nabobyen /nærmeste by - og på den måten skaffe deg en egen omgangskrets. Bli med i lag og foreningsliv. Eller start noe selv - dersom stedet ikke har noe som dekker dine interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje det...

Min oppfatning av folk her; de synes de er kjempemorsomme og ler rått av dumme innflyttere som ikke skjønner humoren..stakkars oss liksom..Sannheten er at de er både vulgære og høyrøstede.

Går jeg i butikken står der ei diger dundre i kassa som brøler ut og er SÅ kjepphøy..

Jeg føler at her er det om å være mest mulig tøff og utadvendt, svær i kjeften, og ellers se ut som en prippen oversminka byfrøken(er i et industrisamfunn ja)på bygda...

Godt å få det ut ja :ler:

Folk som er innadvendte og sjenerte har ikke en sjangs her..Dette gjelder ikke bare meg.

Ellers så virker det som om folk åpner kjeften helst når de skal si noe negativt om noen andre...

Ja, jeg vet jeg er generaliserende her....

Det er mange mil til nærmeste større tettsted også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du bør endre innstillingen din litt og gi disse folka en sjanse.

Prøv å bli kjent med dem, skikkelig kjent.

Jeg har selv bodd på bygda og vet hvordan det var når det kom "byfolk" flyttende.

Vi hadde nok fordommer, men det hadde de som flyttet dit også.

Begge parter var altså negative til å begynne med, men dette endret seg ganske raskt når vi ble kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg bodd her i 7 år da...og ennå ikke blitt kjent med noen. Bortsett fra min eks sin famile og slekt da. Men der er det jo også slutt nå...

Først hadde jeg en jobb der jeg bare møtte folk med problemer, der jeg fikk høre at jeg var uønsket av mine kolleger....Følte at alt bare bestod av problemer, alle hadde problemer...Folk der sa faktisk til meg at jeg nok ikke ville få det så lett av å bo der. Dette visste de ja, men de gav jo blaffen...Dessuten ser jeg nok altfor sur og overlegen ut.....

:ler: Nei, dette gjør meg ikke så mye egentlig....jeg vet med meg selv at det begynner å nærme seg slutten her..Dessverre. For ekser og barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Skrev i første innlegg at jeg ikke kunne flytte. Det er jo ikke helt sant da..Selvsagt kan jeg flytte, og som sagt; det MÅ jeg nok også gjøre, pga jobb. Om noen år.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nordfra - og når jeg er der nå på besøk - reagerer jeg på måten jeg blir tilsnakket på fra butikkdamer osv. Jeg er ikke vant til det lenger. Men - jeg tar det med et smil, selv om jeg kan oppleve det veldig "forvirrende" å bli møtt med negative svar som er helt fullstendig tåkebelagte .... s.k. negasjonshumor. Av folk som er på jobb.

Tror det er viktig å ta folk som de er - husker godt at vi godtok og likte søringer da jeg bodde nordpå - selv om humoren var litt forskjellig. Det gjelder å kunne møtes på halvveien. De merker vel din holdning - da sperrer du selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...