Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2003 #1 Skrevet 15. juli 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=68019 Greit at damene vil det og at det er artig å skyte på noe levende. det gjør man jo ellers i paintball. Dette synes jeg var grotesk og kvinneundertrykkende. Blit litt sånn man ser på filmer, med lynsjestemning og noen som skal ta en person. Og her er det en naken kvinne. Fy faan. :evil:
Gjest lekebøll Skrevet 15. juli 2003 #2 Skrevet 15. juli 2003 Kvinneundertrykkende du liksom. Det er da for pokker lov å bruke hodet - også for kvinner, om noen var i tvil.
Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2003 #3 Skrevet 15. juli 2003 Kvinneundertrykkende du liksom. Det er da for pokker lov å bruke hodet - også for kvinner, om noen var i tvil. Jeg mener ikke for "kvinnen på jobb/skytefeltet", men generelt. Når menn synes det er greit å SKYTE på nakne /påkledde kvinner som løper sin vei, da mener jeg de har et litt forkvaklet syn på det motsatte kjønn og hva som er gøy. Gir meg helt rare assosiasjoner. Er forøvrig ikke i mot stripping, paintball generelt eller annen morro. Mener heller ikke at dette nødvendigvis bør forbys. Synes bare det er trist at dette er så gøy.
Gjest lekebøll Skrevet 15. juli 2003 #4 Skrevet 15. juli 2003 Joa, ikke den type menn som hadde blitt sluppet inn i mitt hus, men hver sin lyst. Kvinneundertrykkende synes jeg nok ikke det er likevel.
Gjest Scarlet Skrevet 15. juli 2003 #5 Skrevet 15. juli 2003 Jeg er enig med Donpedro, det er sært at noen synes det er gøy. Amerikanerne er jo helt ville etter alt som har med skyting å gjøre virker det som. Det forundret meg ikke at de hadde kommet med en slik ide. Har dere sett "Bowling for Columbine" ? Der kan man ser hvordan det er i USA og hva slags syn de fleste amerikanere har på våpen..i den filmen blir en del ting dratt frem. Ikke rart det er mye vold i USA som har med skyting å gjøre, sier jeg bare...
VesleBråka Skrevet 15. juli 2003 #6 Skrevet 15. juli 2003 ..ganske mange amerikanere hadde blitt fornærmet ved at bowling for columbine forteller "hvordan det er i USA og hva slags syn amerikanere flest har på våpen" Riktignok er det mange galninger der, men det er da mange normale også. Som ikke føler at ricky lake er representativt for hvordan de er.. som skjemmes over at ricky lake sendes over hele verden, og gir hele verden det inntrykket av amerikanere.. Husk at bowling for columbine er propaganda, like mye som det pentagon pumper ut, bare fra en annen vinkel og med dertil valgte vinklinger. Generalisering er ikke så bra. Tilbake til tråden, jeg synes jeg selv er ganske romslig, men den jakten der synes jeg var forkastelig. "Kom og lat som at du kan drepe nakne kvinner, få ut av deg all den bitre aggresjonen din uten å havne i fengsel"
Achmed Skrevet 15. juli 2003 #7 Skrevet 15. juli 2003 Se på det fra en annen side, da. Det er en mulighet for kåte og skytegale amerikanere til å tilfredsstille to behov samtidig. Hadde damene spilt fotball samtidig, og hvis gutta kunne drikke øl mens de skjøt, hadde disse kara sannsynligvis fått tilfredsstilt så godt som alle sine primærbehov. (Damer, jakt, fotball og øl.) Damene får betalt, og alle bortsett fra omverdenen synes vel dette er til alles beste? Vi kan begynne å grynte på nesa den dagen man bytter ut oksene i tyrefektinga med levende mennesker. Men la nå de dumme amerikanerene få være i fred enn så lenge.
Madison Skrevet 15. juli 2003 #8 Skrevet 15. juli 2003 De velger det jo selv jo. Ikke noe synd på dem
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2003 #9 Skrevet 15. juli 2003 Sssjj.. herregud'a? Jentene løper for pengene, og hva så om de løper nakne? Alle er nakne under klærne - vi må slutte å spekulere så mye i alt mulig. Gutta jakter fordi det er moro - og fordi nakne kvinner er gøy for dem, ikke fordi de har et indre ønske om å jage nakne kvinner for å drepe dem..... lay back a little.... og innse at menn er forskjellig fra kvinner, og noen kvinner er annerledes enn deg - det gjør dem ikke til verken mer stakkarslige eller mer dårlige mennesker..... reeeeeelax
Gjest Scarlet Skrevet 16. juli 2003 #10 Skrevet 16. juli 2003 Veslebråka: Ikke meningen å ta alle under en kam, men hvis man ser på statistikken over hvor mange som blir skutt på et år i USA i forhold til andre steder så kan man jo begynne å lure på om det faktisk er så lurt at våpen er så lett tilgjengelig der nede.
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #11 Skrevet 16. juli 2003 De velger det jo selv jo. Ikke noe synd på dem Det er jeg enig med deg i. Men ville du synes det var ok at mannen din skjøt på damer så de begynte å blø??
Gjest gurimalla Skrevet 16. juli 2003 #12 Skrevet 16. juli 2003 De dumme damene er en ting. Jeg er helt enig med DonPedro. Det at disse mennene har et sted å gå til for å skyte på nakne kvinner, gir feil signaler. Hvor går grensen? Stakkars idioter!
Helena Skrevet 16. juli 2003 #13 Skrevet 16. juli 2003 Jeg synes det er skremmende at noen faktisk betaler for dette. Det er snakk om å leke jakt på mennesker! Det at de er nakne gjør det værre ettersom Jentene i Evas drakt får blødende sår Å jakte sånn på mennersker er helt forkastelig, Menneske-/kvinnesynet til disse mennene må være helt forskrudd. De som betalte seg inn burde heller blitt møtt med en psykologbenk, framfor et paintballgevær.
Gjest lekebøll Skrevet 16. juli 2003 #14 Skrevet 16. juli 2003 Menneske-/kvinnesynet til disse mennene må være helt forskrudd. HER er jeg derimot helt enig. Det er menneskesynet det er noe galt med. Ikke spesifikt kvinne-.
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #15 Skrevet 16. juli 2003 HER er jeg derimot helt enig. Det er menneskesynet det er noe galt med. Ikke spesifikt kvinne-. Hvorfor er det ikke menn blant målskivene da? (Svar: fordi det ikk eer interessant, og iallefall ikke nakne)
Gjest lekebøll Skrevet 16. juli 2003 #16 Skrevet 16. juli 2003 Ærlig talt - kan du forestille deg det synet, Donpedro? Seriøst (litt): jeg aner ikke. Kanskje ikke det er noen kvinner som har interesse av å skyte på nakne mennesker. Kanskje ingen menn har noen interesse av å bli skutt på av syke personer. Hva vet jeg.
Gjest Poirot Skrevet 16. juli 2003 #17 Skrevet 16. juli 2003 Ærlig talt - kan du forestille deg det synet, Donpedro? Seriøst (litt): jeg aner ikke. Kanskje ikke det er noen kvinner som har interesse av å skyte på nakne mennesker. Kanskje ingen menn har noen interesse av å bli skutt på av syke personer. Hva vet jeg. Hvis mennene som skyter på kvinner hadde blitt lovet at den nakne mannen var homofil, hadde nok det vært plass til menn "på jobb" også
Bettie Skrevet 16. juli 2003 #19 Skrevet 16. juli 2003 Det finnes folk som blir med på nesten hva som helst for betaling, men noen ganger må man faktisk beskytte folk mot seg selv. Om grensa for når slik beskyttelse er påkrevd går ved at man frivilling stiller opp som levende blink, vet jeg ikke, men for meg begynner ihvertfall grensa å nærme seg veldig. Det sier mye om menneskekyn at man arrangerer menneskejakt med levende blink. Dette har vært gjort tidligere også, men da var det slaver eller krigsfanger eller mennesker tilhørende andre undertrykte grupper som var blinken. Belønningen var også høy - frihet, men risikoen tilsvarende høy - døden. Dette ble etterhvert avskaffet som inhumant og forkastelig. Og dukker nå opp som en "selskapslek". Jeg tror ikke det er tilfeldig at det er menn som er jegere, og kvinner som er byttet. Og jeg tror ikke det er tilfeldig at et element som å påføre en kvinne smerte er med. Dette - å jakte på forsvarløse kvinner for å påføre dem smerte - er i mitt hode helt klart kvinneundertrykkende. Og jeg tror at Donpedro har rett. Dersom det hadde vært homofile, nakne menn som var byttedyr, ville nok jegerne lagt seg godt i selen for å nedlegge byttet. Homofile menn står vel enda litt lenger ned på lista over hva som kan godtas som "ekte mennesker", enn kvinner, sett fra jegernes side. Legalisering av jakt på mennesker - selv for "moro skyld", burde ikke vært tillatt.
Gjest lekebøll Skrevet 16. juli 2003 #20 Skrevet 16. juli 2003 Vil det si at du ønsker å forby også "vanlig" paintball, Bettie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå