Siiw Skrevet 14. april 2009 #45 Skrevet 14. april 2009 B vet ikke om det finnes + ? Heheh!! er værtfall b!!! ; ) som pappa.. jeg kan ikke gi blod jeg da : / overvektig - og har 2 tattoveringer :S kjett det..
Gjest Wacmoc Skrevet 15. april 2009 #46 Skrevet 15. april 2009 B vet ikke om det finnes + ? Heheh!! er værtfall b!!! ; ) som pappa.. jeg kan ikke gi blod jeg da : / overvektig - og har 2 tattoveringer :S kjett det.. At du har 2 tatoveringer har ingenting å si, så lenge det har gått et år siden du tok den siste når du gir blod
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #47 Skrevet 15. april 2009 Har alltid ønsket å vite blodtypen min, men vet ikke hvordan man går frem for å gjøre det? Har til og med spurt en lege når jeg har vært på rutinekontroll og tatt blodprøve, om han kan sjekke blodtypen, men det var visst ikke standard å gjøre det med blodprøve-blodet. Hvordan har dere fått vite blodtypen deres?
Rosalie Skrevet 15. april 2009 #49 Skrevet 15. april 2009 Fikk vite blodtypen da jeg ble blodgiver. Det er ikke noe man trenger å gå rundt å vite, da det tar veldig kort tid å finne det ut i en krisesituasjon.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #50 Skrevet 15. april 2009 B vet ikke om det finnes + ? Heheh!! er værtfall b!!! ; ) som pappa.. jeg kan ikke gi blod jeg da : / overvektig - og har 2 tattoveringer :S kjett det.. Om du er overvektig har da ingenting å se. Og hvis det er over ett år siden du tok tattoveringene så er det også greit.
Rhodi Skrevet 15. april 2009 #52 Skrevet 15. april 2009 0- Vi som har 0- er svært ettertraktet som blodgivere . Ja, det skulle man tro. Ingen på sykehuset hvor jeg gir blod som har nevnt det engang. Stort sett så er de sure, det er ikke en hyggelig ting å gjøre, men jeg gjør det nå ikke for dem.
Gjest imli Skrevet 15. april 2009 #53 Skrevet 15. april 2009 (endret) 0+ Fikk vite blodtypen da jeg ble gravid første gangen. Endret 15. april 2009 av imli
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #54 Skrevet 15. april 2009 Jeg har også 0, men om det er + eller - aner jeg ikke...
KinderMaxi Skrevet 15. april 2009 #55 Skrevet 15. april 2009 Da jeg ble født fikk moren min beskjed om at jeg hadde blodtype O RH-, men når jeg meldte meg som blodgiver for ett par mnd siden, fikk jeg beskjed om at jeg har A-. Hvordan kan mamma ha fått beskjed om den første blodtypen? Synes dette er ordentlig rart :klø:
Tanna Skrevet 15. april 2009 #56 Skrevet 15. april 2009 Har bare testet på lab'en i forbindelse med skole, men mener å huske at jeg har 0+. Både mamma og pappa har 0, så da stemmer vel 0 i hvertfall. Om det er Rh+ eller Rh- er vel litt vanskeligere å si nøyaktig fra slike skoleprøver. Hvis det er noen som lurer så kan dere jo spørre foreldrene deres? Dersom en av dem er A eller B og den andre er 0 så er dere A eller B. A+0 = A B+0 = B A+B = AB 0+0 = 0
Gjest rhesus minus Skrevet 16. april 2009 #57 Skrevet 16. april 2009 Hvis det er noen som lurer så kan dere jo spørre foreldrene deres? Dersom en av dem er A eller B og den andre er 0 så er dere A eller B. A+0 = A B+0 = B A+B = AB 0+0 = 0 Hvor har du det fra? Det er nemlig feil. Barnet kan godt få type 0 i tilfellene hvor kun den ene foreldren har type 0.
GlaJenta88 Skrevet 16. april 2009 #58 Skrevet 16. april 2009 Hvor har du det fra? Det er nemlig feil. Barnet kan godt få type 0 i tilfellene hvor kun den ene foreldren har type 0. Ja, men det er kun 25% sjans for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå