Gå til innhold

Hva slags blodtype

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

B

vet ikke om det finnes + ?

Heheh!! er værtfall b!!! ; )

som pappa..

jeg kan ikke gi blod jeg da : / overvektig - og har 2 tattoveringer :S

kjett det..

Gjest Wacmoc
Skrevet
B

som pappa..

kjett det..

At du har 2 tatoveringer har ingenting å si, så lenge det har gått et år siden du tok den siste når du gir blod :)

Skrevet

Har alltid ønsket å vite blodtypen min, men vet ikke hvordan man går frem for å gjøre det?

Har til og med spurt en lege når jeg har vært på rutinekontroll og tatt blodprøve, om han kan sjekke blodtypen, men det var visst ikke standard å gjøre det med blodprøve-blodet.

Hvordan har dere fått vite blodtypen deres?

Skrevet

Fikk vite blodtypen da jeg ble blodgiver. Det er ikke noe man trenger å gå rundt å vite, da det tar veldig kort tid å finne det ut i en krisesituasjon.

Skrevet
B

som pappa..

kjett det..

Om du er overvektig har da ingenting å se. Og hvis det er over ett år siden du tok tattoveringene så er det også greit.

Skrevet

0-

Vi som har 0- er svært ettertraktet som blodgivere :) .

Ja, det skulle man tro. Ingen på sykehuset hvor jeg gir blod som har nevnt det engang. Stort sett så er de sure, det er ikke en hyggelig ting å gjøre, men jeg gjør det nå ikke for dem.

Skrevet (endret)

0+

Fikk vite blodtypen da jeg ble gravid første gangen.

Endret av imli
Skrevet

Jeg har også 0, men om det er + eller - aner jeg ikke...

Skrevet

Da jeg ble født fikk moren min beskjed om at jeg hadde blodtype O RH-, men når jeg meldte meg som blodgiver for ett par mnd siden, fikk jeg beskjed om at jeg har A-.

Hvordan kan mamma ha fått beskjed om den første blodtypen? Synes dette er ordentlig rart :klø:

Skrevet

Har bare testet på lab'en i forbindelse med skole, men mener å huske at jeg har 0+. Både mamma og pappa har 0, så da stemmer vel 0 i hvertfall. Om det er Rh+ eller Rh- er vel litt vanskeligere å si nøyaktig fra slike skoleprøver.

Hvis det er noen som lurer så kan dere jo spørre foreldrene deres? Dersom en av dem er A eller B og den andre er 0 så er dere A eller B.

A+0 = A

B+0 = B

A+B = AB

0+0 = 0

Gjest rhesus minus
Skrevet
Hvis det er noen som lurer så kan dere jo spørre foreldrene deres? Dersom en av dem er A eller B og den andre er 0 så er dere A eller B.

A+0 = A

B+0 = B

A+B = AB

0+0 = 0

Hvor har du det fra?

Det er nemlig feil. Barnet kan godt få type 0 i tilfellene hvor kun den ene foreldren har type 0.

Skrevet
Hvor har du det fra?

Det er nemlig feil. Barnet kan godt få type 0 i tilfellene hvor kun den ene foreldren har type 0.

Ja, men det er kun 25% sjans for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...