Gå til innhold

min 10-ukers treningsdagbok

mha

Anbefalte innlegg

Heihei.

Nå er jeg helt ny her, men som mange andre så har jeg store planer om å forbedre livet mitt. Nå i påsken bestilte jeg og samboeren sydentur. Vi reiser i begynnelsen av juli så jeg har 10 uker på å stramme opp litt her og der.

Så litt om meg, jeg er 163 cm høy og veier ca 60 kilo (skal veie meg på lørdag for å finne ut mer nøyaktig, tørr ikke nå rett etter påsken :tristbla: )

Vekta er ikke så veldig ille i forhold til høyden, men fettet har samlet seg som en muffinstopp rundt magen og øverst på lårene.

Jeg skal veie meg en dag i uken (lørdager) og måler meg samme dag. Rundt magen så måler jeg meg på det største, samme med lårene. (Er vel ganske logisk siden jeg bryr meg mest om målene akkurat der?)

Jeg er veldig flink å fortelle om når jeg skal trene, men ikke like flink til å gjennomføre treninga *kremt*. Så forhåpentligvis vil dette øke motivasjonen og treningslysten.

Så håper jeg på litt oppmuntrende ord og konstruktiv tilbakemelding :)

Ønsk meg lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WHOHOOO... en dag inn i prosjektet og jeg har mer motivasjon enn tidligere :)

Jeg føler meg såååååå flink, etter jobb så gikk jeg til sportsbutikken og hentet sykkelen min, og syklet derifra og hjem :) I følge pulsklokka mi ble det 400 kcal :) må være fornøyd med det.

Bare synd jeg forstod hvor elendig formen min er. Jeg klarer ikke å sykle en liten halvtime engang uten å bli heseblesende sliten og knallrød i ansiktet. (Nå skal det sies at jeg er litt konkurransemenneske så jeg har ikke akkurat syklet en rolig søndagstur)

Jeg tok også mot til meg og målte meg:

Mage: 90 cm

Lår: 58 cm

Ikke så ille som jeg trodde etter fråtse-påsken, men vekta tørr jeg ikke trå på enda.

Ha en super dag alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag bare og gnisten begynner å forsvinne.

Treningen i dag besto av en times gåtur. ikke så mye å skryte av....

Men det positive: jeg har mange PLANER om trening og tidspunkt for resten av uka. Nå er det bare å ta i litt ekstra slik at de faktisk blir gjennomført.

Det som depper min entusiasme litt ekstra er middagen. Jeg hadde store planer om laks med potet og grønnsaker. Oppskriften jeg prøvde var ny, og selvom laksen ble nydelig så var ikke potetene skikkelig ferdig. Prøvde å steke de litt ekstra men det fungerte ikke. Så min reservemiddag ble frossen-pizza.. 800kcal... Det er endel gåing det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg var flink i går :) jeg føler meg veldig flink i allefall. Jeg klarte å trene på en fredag etter jobb. Fredager er jo hellige (rett hjem i sofaen, spise pizza og drikke cola), likevel klarte jeg å trene.

Jeg begynte med en aerobic-time, men koreografien var kjedelig og lite utfordrende så jeg hoppet av timen etter 40 minutter. Etter det gjorde jeg mitt første forsøk EVER på en trappemaksin/steppemaskin (eller hva man kaller det) og endte opp med å gå antall trappetrinn som tilsvarer 100 etasjer! Jeg er stolt av den! Gjorde det unna på 25-30 min. Noen andre som har prøvd? Lurer på om det er grei tid eller ikke?

Uansett: jeg er veldig fornøyd med meg selv idag :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg gikk på vekta i dag. All-time-high faktisk. 61 kilo. Men jeg ble ikke så skuffet over meg selv så det kan hende at jeg endelig begynner å skjønne at det ikke handler om antall kilo men cm!

cm-mål:

mage: 88 (mistet 2 cm på en uke)

lår: 56,5 (mistet 1,5 cm på en uke)

Nå minsket cm mye denne uken, det er hovedsakelig fordi jeg spiste mye junk i påsken og magen har renset seg litt denne uken.

Nå gjelder det bare å holde treningen vedlike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da blitt litt trening i dag. Gikk en rask gåtur på 30 min, en vanlig runde jeg har her i nabolaget. Den er helt perfekt fordi den har en skikkelig bratt oppoverbakke hvor man får opp pulsen skikkelig.

Senere på dagen ble det 1,5 times gåtur med dyra. Men med tanke på at de snuser mer enn de går så er det ikke vel ikke akkurat en treningsøkt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm.. ble dårlig med trening i dag gitt.

Jeg kom hjem fra jobb og kunne ikke motstå fristelsen av å sitte ute i sola og lese litt :)

Jeg gikk til butikken, men den er bare 15 min unna, så det er ikke mye til trening.

Jeg får prøve å ta meg sammen. Se for meg den fantastiske spreke kroppen jeg vil ha.... vent litt.. Den fantastiske spreke kroppen jeg SKAL ha :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg har vært flink idag!!!!!!!!!!!

På mandag etter at jeg skrev inn her, fikk jeg litt dårlig samvittighet og tok meg en god styrkeakt på ca 30 min (er støl enda).

Tirsdag tok jeg meg en velfortjent fridag. sannheten er jo at jeg var for støl til å trene i det hele tatt.

Men i dag: etter jobb drar jeg meg til treningssenteret og skal være med på en pilatestime og en pulsstep etterpå. Da jeg kom på treningssenteret så ble jeg dødelig skuffa fordi pulstimen var full!. men jeg var flink og trente likevel(vanligvis ville jeg dratt hjem) Etter pilatestimen viste det seg at det var plasser igjen på steppen likevel. så jeg tok sats og fikk meg en skikkelig god treningsøkt :)

Så jeg er veldig stolt av meg selv i dag :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før. Jeg syklet til jobb og hjem igjen etter jobb :) :) det er ca 1 mil hver vei så jeg er veldig fornøyd med denne prestasjonen.

I morgen er det fredag og siden den er "hellig" blir det ingen trening før på lørdag. Da har jeg meldt meg opp på aerobic-maraton. 3timer med aerobic. Får håpe det går bra, for jeg føler meg ganske skamslått akkurat nå. Vondt i rumpa etter sykkelsetet, støl i lårene, fremdeles støl i rumpa og tærne, armene ble støle etter vektløftingen i går. Uff. ikke lett å være meg akkurat nå, heldigvis er jeg fornøyd med prestasjonen så det blir sikkert gjentatt neste uke engang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Maratonet mitt i dag ble avlyst. Jeg hadde ikke noe lyst, men jeg er fremdeles såpass støl at det er vanskelig å bevege meg normalt. Så for å ikke være totalt inaktiv så tok jeg meg en fin gårtur i solskinnet. gikk i ca 90 minutter.

Jeg målte meg igjen idag:

Mage: 87 (1 cm mindre)

Lår: 56 (0,5 cm mindre)

Da jeg satt ute og solte meg ble jeg (som vanlig) irritert over leggene mine. De har ikke et gram flesk på seg, bare muskler, men er typisk "fotballlegger". 37cm rundt!!!!!!!!! Det er f... meg mye det. Er det noen som vet noen øvelser, tøying eller styrkeøvelser jeg skal /skal ikke gjøre for å kunne få de musklene mindre???

Jeg skal da prøve mer yoga til uka, så slipper jeg å bli så støl. jeg kan jo ikke trene mindre, jeg har jo nesten ikke trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter :) Den begynte vel strengt talt i går, men pytt pytt.

Et godt tegn til at det har vært lenge siden trening er at dagboken min bli dyttet lenger og lenger ned på siden. Jeg har gått noen småturer siden siste rapportering, men ingenting med skikkelig god treningseffekt. Men i dag var jeg på yoga, eller prøvde i allefall. Jeg så vel mer ut som en fisk på land, he he.

Siden det er så fint vær så blir det sikkert en gåtur senere i kveld, men det blir nok dårlig med trening resten av uke, overtidsarbeid er min "fantastisk" unnskyldning denne gangen. Uff, skal prøve i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld surfet jeg innom diverse kvinnesider, og samtlige lovte meg en perfekt sommerkropp/rumpe/armer på 4 uker/6 uker osv osv. Så jeg valgte å ta det som en liten utfordring :) Jeg har sydd sammen alle disse treningsprogrammene for å se om de faktisk fungerer.

Jeg skal selvfølgelig fortsette å spise som vanlig ved siden av. Så hvis je gikke har perfekt sommerkropp inkludert rumpe og armer om 8uker (som er min frist til sydenturen) så ...... jta, jeg vet ikke jeg, men skuffet blir jeg i allefall, veldig veldig skuffet.

Jeg begynte i dag med dette opplegget, så jeg har jogget meg en tur på ca 30 min, og brukte ca 30 min på å gjennomføre styrkeprogrammet. så langt merker jeg ikke forskjell i det hele tatt :P

Treningen går i allefall bra da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte meg igjen idag:

Mage: 87 (ingen endring)

Lår: 56 (ingen endring)

Dette var skuffende :tristbla: Da jeg så målene trodde jeg at lårene var blitt mindre, men magen visste jeg ikke har blitt mindre. Uff. Skulle ikke har spist det popcornet i går...

Ganske rart for tidligere denne uka så har jeg sett meg selv i speilet og tenkt at jeg faktisk begynner å bli litt fornøyd. Men jeg er jo mye større enn jeg var for ett år siden: (mage 81, lår 53). Føler for å gi opp, virker som at jeg ikke skla bli kvitt den lille bulen på magen og de ekstra kiloene uansett hva jeg gjør. :snurt: Jeg savner sjokolade........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Motivasjonen er litt bedre idag, føler meg fremdeles somet håpløst tilfelle, men jeg tenkte å fylle inn treningen jeg faktisk har gjort :) Klarte jo å glemme av den i måle-hysteriet mitt.

På fredagen gikk jeg en god tur i finværet, brukte ca 1,5 timer. Det er en ganske variert tursti så pulsen er litt høyere enn på en vanlig gåtur. På lørdagen etter målingen så løp jeg en runde (ca 20min) og tok en halvtime styrke økt (del 2 i KK sitt løfte om sommersprek kropp på 4 uker).

På lørdagskvelden var jeg på Tiësto konsert i Trondheim, som betyr 3-4 timer med konstant hopping/dansing/skriking. Ser på dette som en god treningsøkt! Så i dag føler jeg meg ganske mørbanket, blir nok ikke noen mer trening i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og muligheter for en ny treningsuke :) Jeg har i det minste begynt veldig bra med en pulstime på treningssenteret. I morgen har jeg store planer om å sykle til jobben, uansett vær.. Jeg sier det her, for da er jeg liksom nødt. Kan ikke komme med unnskyldninger da :jepp:

Denne uken skal jeg ikke spise noe is, det ble litt mye i forrige uke, og jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke drikke cola... Det kan bli vanskelig, men det ser ut som jeg må ofre den for sommerkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skammer meg... :nei: Min plan om å sykle til jobben ble avlyst på grunn av regn... En veldig svak unnskyldning (jeg krymper da ikke), men jeg må innrømme at jeg var ganske glad for avgjørelsen da jeg satt på bussen og var vitne til flere syklister bli spylt ned av forbikjørende biler.

Sola har kommet frem så det kan hende det blir en sykkeltur senere i kveld, men jeg har endel arbeid jeg skulle ha gjort også..... (jeg har mange slike unnskyldninger, hehe)

Uff nei, neste rapport skal faktisk være om en treningsøkt, ikke bare unnskyldninger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk trent :) Tirsdagen gikk jeg meg en tur, ca 90 min. Onsdagen hadde jeg fridag (jobbet veldig mye). I dag har jeg tatt styrkeøkt 1 i løftet om sommerkropp på 4 uker. Det jeg tok i dag: Utfall, knebøy, situps, rotasjoner, rygghev, armhevninger, skulderdipps, biceps. Jeg føler faktisk at de hjelper litt, så kanskje det ligger noe i det løftet. Gleder meg faktisk litt til å måle meg på lørdag.

I morgen blir det ikke mye til trening, fredager er hellige vettu, med hjemmelaget pizza og en god film. :ler: Men på lørdagen, da har jeg store planer om masse trening :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEAH!!! målte meg idag. Jeg har blitt mindre!!! :duskedame:

Mage: 85 (2 cm ned)

Lår: 56 (ingen endring)

Jeg er veldig fornøyd :jepp:

Så i dag har jeg masse motivasjon, klar for et par timer på treningssenteret + sykling til og fra. Hadde egentlig tenkt å være med på min første spinntime i dag, meeeeeeen jeg har mer lyst på step. Økt 2 av KK-løftet blir når jeg kommer hjem! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så flink i dag :jepp:

Syklet til trening, 25 min (ca 50% oppoverbakke, 20% nedover og 30% flatt), da jeg kom til treningssenteret ble det 15 min på elipsemaksina (favoritten min) 40 min step+20 min styrke (time på senteret), sykle tilbake igjen, og KK del 2. Eller det som var igjen siden jeg hadde noen av øvelsene på treningssenteret.

Totalt har jeg trent i 140 minutter (litt over 2 timer). og forbrent 800kcal i følge pulsklokka. Jeg er stolt av meg selv nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...