Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #1 Del Skrevet 14. juli 2003 Heisann. Har storopprydding i hjemmet. Etter å ha tømt kleskapet, ryddet gangen og slikt - sitter jeg igjen med en del ting jeg ikke helt ver hvor å plassere. Skoene er det relativt greit med, de som brukes mest står i yttergangen, mens de penere skoene som jeg er litt mer forsiktige med - dvs selskapsko, har fått plass i kleskapet - under kjolene. Her har de alltid stått, men jeg føler ikke de har sin rette plass her. Spesielt nå etter at jeg har handlet meg 3 par lekre, eksklusive designersko - så mener jeg de bør bli tatt bedre vare på. Oppbevarer dere skoene i skoeskene, skoposene eller står de fritt ute? (Litt nervøs for at de lekre Dior-, Vuitton- og Gucciskoene skal bli for støvete.) Har dere egne skuffer, skohyller, eller slikt? Står finskoene sammen med brukskoene på gangen? Har dere også støvletter og andre skinnsko på gangen, eller i skap? Hvordan sorterer dere? Hvor ofte pusser dere skoene? Så til vesker. Her dukker i grunnen det store problemet opp. Jeg har alltid hatt en tendens til å behandle veskene mine ganske stygt, det vil si jeg har slengt de fra meg både her og der - og de har aldri hatt noe fast tilhørighet. Dette synes jo etterhver, da skinnet blir stygt, vesken mister fasongen osv. Hvor har dere veskene deres, pusser dere også disse? Har dere noe oppi de, når de ikke er i bruk - slik at de holder fasongen? Står de i skap, på hyller etc? Etter å ha hatt storinnkjøp i Roma i sommer, både når det gjelder vesker og sko - så føler jeg at jeg ønsker å ta meg sammen, slik at jeg kan få behandlet disse best mulig. Altså, spørsmålene er trodelt: * Hvor oppbevarer dere vesker og sko? * Hvordan vedlikeholder dere de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 14. juli 2003 #2 Del Skrevet 14. juli 2003 Vesker har egen hylle i gangskapet...til sambos store fortvilelse... Sko i en egen skokommode. skuffer som vippes ut i stedet for å dras ut liksom.kjøpt på bohus..veldig kjekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 14. juli 2003 #3 Del Skrevet 14. juli 2003 Vesker har egen hylle i gangskapet...til sambos store fortvilelse... Sko i en egen skokommode. skuffer som vippes ut i stedet for å dras ut liksom.kjøpt på bohus..veldig kjekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. juli 2003 #4 Del Skrevet 14. juli 2003 Har egentlig ikke noe system på slike ting selv jeg, men så har jeg ikke så mange par sko og vesker heller. MEN jeg leste en gang et tips om sko. Har man mange pensko, så kunne man ta bilde av dem, printe ut og lime på skoesken. Sa kunne eskene stables og man så med en gang hvilken eske som inneholdt hvilke sko. Synes at det var en god idè jeg.. derfor har jeg lagret den i lillehjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. juli 2003 #5 Del Skrevet 14. juli 2003 Sko oppbevarer jeg liggende i esker, med papir og evt. "dingser" som holder dem utspent. Hvis de står fritt blir de "slappe" og støvete. "Finvesker" oppbevares på samme måte mens hverdagsvesker slenger rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #6 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg oppbevarer de ekstra fine skoene i skoesker med silkepapir inni. Veskene har jeg i poser med glidelås, ellers er jeg flink de å henge dem opp etter bruk. Sørg også for at vesker i skinn er satt inn med enten krem eller olje egnet for materialet. Vesker i stoff tørkes av med en dampet klut og oppbevares i plast. Jeg sorterer sko og vesker etter farge. Da går det raskt å finne frem til det paret jeg skal ha. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå