Gjest Gjest_moi_* Skrevet 13. april 2009 #1 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg blir så frustrert! Liker en fyr veldig godt. Han viser interesse når vi møtes og kan f eks finne på å ringe meg, men når det gjelder sms.... Enten svarer han ikke eller han bruker lang tid. Det er dette som får meg til å lure så veldig, og som ikke stemmer overens med resten av signalene hans. Hvorfor kan han ikke bare svare? Selv om sms kanskje ikke er hans greie så...Jeg overtolker alt mulig nå (siden jeg er så betatt av han), og at han ikke svarer på sms er jo ikke noe godt tegn akkurat. Han har faktisk sendt sms på eget intiativ, men da på et veldig praktisk/saklig nivå, type avtale ett eller annet... Men jeg lurer på, kan en gutt la vær å svare på tekstmelding uten at han legger så mye i det? Tenker han at det er uviktig? At face-to-face er det som teller? Hilsen håpefull :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. april 2009 #2 Del Skrevet 13. april 2009 Vil bare tilføye at jeg på ingen måte bombarderer han med sms. Det siste jeg vil er å mase på han! Har sendt en sms en gang innimellom, f eks som "svar" på et eller annet intiativ han har tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. april 2009 #3 Del Skrevet 13. april 2009 Vil bare tilføye at jeg på ingen måte bombarderer han med sms. Det siste jeg vil er å mase på han! Har sendt en sms en gang innimellom, f eks som "svar" på et eller annet intiativ han har tatt... hadde nok ikke lagt så mye i det. hos "oss" er det omvendt, her sender eg masse sms til dama og hun svarer når hun føler for det. Det er bare å sende han sms som du gjør, bare ikke "push" på at han må svare. Kan jo hende han er opptatt eller bare ikke vet hva han skal svare;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 13. april 2009 #4 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Mange gutter legger ikke så mye i sms, så hvis han sender deg positive signalser face to face, er det sikkert best å tolke det Min erfaring er også at gutter ikke bruker sms på samme måte som oss. De bruker det, som du sier, mer "praktisk". Det kan derfor hende han ikke svarer hvis han på en måte anser samtalen som avsluttet. F.eks. hvis dere har avtalt å møtes et sted, vil jenter ofte sende "okei, da sees vi der. Gleder meg" eller noe sånt som avslutning, mens mannen gjerne ser seg ferdig med den runden sms, fordi dere har avsluttet temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert Skrevet 13. april 2009 #5 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Mange gutter legger ikke så mye i sms, så hvis han sender deg positive signalser face to face, er det sikkert best å tolke det Min erfaring er også at gutter ikke bruker sms på samme måte som oss. De bruker det, som du sier, mer "praktisk". Det kan derfor hende han ikke svarer hvis han på en måte anser samtalen som avsluttet. F.eks. hvis dere har avtalt å møtes et sted, vil jenter ofte sende "okei, da sees vi der. Gleder meg" eller noe sånt som avslutning, mens mannen gjerne ser seg ferdig med den runden sms, fordi dere har avsluttet temaet. Enig i dette. Tror nok du skal satse på face-to-face signalene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 13. april 2009 #6 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg hater sms, og jeg blir gretten om en person prøver å ha en samtale med meg via sms. RING FOR FAEN, arg måtte bare få det ut. Sms er meget greit for enkle opplysninger, og gjerne ja/nei spørsmål. Alt annet enn det, f.eks. "Hei ossen går det? Uff sliten idag, hvordan er det med deg? Gleder meg til middag, hva skal du lage?" Finnes ikke noe som irriterer meg mer i hverdagen enn dette. Slike smser ringer jeg heller opp enn å svare på. Kan jeg ikke ringe der og da får det bare vente på seg. Jeg er ikke alene om dette, men hater det nok mye mer enn gjennomsnittet. Unge personer er fææææle på dette. Hadde ei venninne på VGS som hadde lite penger, men hadde slik et abbonement hvor du fikk grådig mye gratis sms, ville hun noe spurte hun om alt på sms. Mistet henne nesten som venninne fordi hun trodde jeg ikke likte henne da jeg aldri svarte. Så til spørsmålet ditt: Ikke tenk for mye på at han ikke svarer på sms, det er ikke alle som er like mye inne i tasteknusing. Vil du snakke litt med han er mitt tips å ringe heller. Mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt19 Skrevet 13. april 2009 #7 Del Skrevet 13. april 2009 Nå er det dere jenter som er alt for "gode" på SMS. Alt skal søren meg foregå over SMS til tider. SMS er fint der man kan svare ja, nei eller okei. F.eks: Fest til meg på lørdag, dere kan komme kl 8. Du kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. april 2009 #8 Del Skrevet 13. april 2009 Hehe, ok, da har jeg fått litt støtte til mine mistanker om det er mer en praktisk greie for gutter Helt ok det, bare ikke det jeg er vant til. Men veldig greit å få oppklaring. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Del Skrevet 13. april 2009 Kjæresten min er heller ikke noen sms-konge, for å si det på den måten :gjeiper: Vi har kjent hverandre i mange mange år, han er 28, og vi vært sammen i ca 4 år. Han har sendt lite "jatte-sms" iløpet av de årene. I førsten før vi ble sammen var jeg sikker på at han ikke likte meg på den måten.. svarte innimellom på sms, hvis det var spørsmål, men da bestandig veldig kort og "brutalt" (uten punktum, smil osv). Skjelden flørtemeldinger. Han har aldri giddet å ha mobilen rundt seg, glemmer ofte igjen mobilen hjemme når vi/han skal noe, og er ikke skjelden den ligger igjen på jobb heller. Han bryr seg katta i om mobilen ligger på jobben over helga, og har absolutt INGEN angst for at folk ikke skal få kontaktet han...neeeeeida, mobilen ligger godt på jobben til mandags morgen den i ettertid har det jo vist seg at han var like så forelsket i meg den tiden vi flørtet før vi ble sammen, og jeg gikk rundt å trodde han var lei av meg fordi han ikke sendte så mye sms. Nå til dags har jeg vent meg til det, og jeg ringer hvis jeg vil han noe. Hvis han da har mobilen innen rekkevidde så han hører den....svarer han hvis ikke...nei da må jeg enten gå via andre for å få taki han eller vente til jeg kommer hjem til han/han kommer hjem :gjeiper: Ja - det kan være jævli irriterende å ikke få tak på han hvis jeg MÅ, men det er nå bare sånn det er.... Og han er verdens mest hensynsfulle, kosete og tilstedeværende kjæreste ellers i livet, så han er ikke en som "driter og drar", han er bare ikke noe mobil-entusiast - rett og slett :gjeiper: så det er nok ikke uvanlig at gutter kan virke avvisende over sms.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #10 Del Skrevet 13. april 2009 Min erfaring er at han kun svarer når det er et konkret spørsmål. Men vi jenter tenker gjerne sånn at hvis han er interessert så svarer han uansett, for det gjør vi selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #11 Del Skrevet 13. april 2009 Min kjære sa i fra med en gang vi ble kjent, at han ikke var noe flink med sms. Derimot epost, det var noe helt annet! Han ba meg om å være tålmodig, og jeg forventer dermed aldri noe av han på den kanten. Er det noe viktig, så ringer jeg! Men han jobber hardt for å svare på "småprat" når jeg er i det humøret, og da er det bare å skryte Kort sagt - ring hvis det gjelder noe viktig, og skryt av han når han sender sms! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #12 Del Skrevet 13. april 2009 Tror det er veldig opp til individet om man sender mye sms eller ikke. Generelt er sikkert damene mer glad i å snakke via sms. Med mine erfaringer er det motsatt. Syntes det er hyggelig eg å snakke med en dame om det er face to face, sms, msn eller ka det måtte være. Når eg har sendt sms virker det ikkje som det er så veldig populært med mindre eg spør dama ut . Get to the point and ask me out, er følelsen eg sitter med når eg melder med en dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #13 Del Skrevet 14. april 2009 Det at gutter generelt ikke er like flinke som jenter til å svare på sms tror jeg kan ha noe med oppdragelsen å gjøre. Gutter er ikke oppdratt til å sette seg inn i den andres situasjon i like stor grad som jenter. Derfor tenker de rett og slett ikke at det kan oppfattes avvisende for den andre når han "glemmer" å svare på sms. Jeg synes gutter i større grad også bør oppdras til å tenke på hvilken effekt oppførselen deres har på andre. Det hadde generelt vært bedre for samfunnet. I den sammenheng er kanskje ikke sms så viktig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #14 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg er kvinne, og jeg blir utrolig irritert når folk forlanger at jeg skal svare på sms'er i det sekund den piper inn på mobilen. Jeg har ofte mobilen liggende et annet sted enn der jeg er. Jeg svarer ikke når jeg holder på med noe annet. Så da tar det gjerne mange timer før det kommer et svar. Jeg hater også slike kosemosemeldinger. Og de anstrenger jeg meg ihvertfall ikke for å svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #15 Del Skrevet 14. april 2009 Hvorfor sende det i SMS når man kan si det face-to-face? Noen ganger venter jeg til vi møtes til jeg svarer henne på noe hun sendte meg på SMS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #16 Del Skrevet 14. april 2009 Det at gutter generelt ikke er like flinke som jenter til å svare på sms tror jeg kan ha noe med oppdragelsen å gjøre. Gutter er ikke oppdratt til å sette seg inn i den andres situasjon i like stor grad som jenter. Derfor tenker de rett og slett ikke at det kan oppfattes avvisende for den andre når han "glemmer" å svare på sms. Jeg synes gutter i større grad også bør oppdras til å tenke på hvilken effekt oppførselen deres har på andre. Det hadde generelt vært bedre for samfunnet. I den sammenheng er kanskje ikke sms så viktig da. Tror ikkje det har noe med oppdragelsen å gjøre. Tror det kommer av natur at damer har en større tendens til å overtenke ting som feks et sent sms svar. Menn generelt er nokk mer laid back og tenker ikkje like mye på hvorfor en dame kommer med seint svar (da er hun vel opptatt). Tror nokk ikkje foreldre går inn for å oppdra barne sine på forskjellige måter, og bestemt gi en jente oppdragelse som gjør hun mer omtenksom enn gutten. Høres helt merkelig ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #17 Del Skrevet 16. april 2009 Det at gutter generelt ikke er like flinke som jenter til å svare på sms tror jeg kan ha noe med oppdragelsen å gjøre. Gutter er ikke oppdratt til å sette seg inn i den andres situasjon i like stor grad som jenter. Derfor tenker de rett og slett ikke at det kan oppfattes avvisende for den andre når han "glemmer" å svare på sms. Jeg synes gutter i større grad også bør oppdras til å tenke på hvilken effekt oppførselen deres har på andre. Det hadde generelt vært bedre for samfunnet. I den sammenheng er kanskje ikke sms så viktig da. Jeg er enig i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spjo Skrevet 16. april 2009 #18 Del Skrevet 16. april 2009 Det at gutter generelt ikke er like flinke som jenter til å svare på sms tror jeg kan ha noe med oppdragelsen å gjøre. Gutter er ikke oppdratt til å sette seg inn i den andres situasjon i like stor grad som jenter. Derfor tenker de rett og slett ikke at det kan oppfattes avvisende for den andre når han "glemmer" å svare på sms. Jeg synes gutter i større grad også bør oppdras til å tenke på hvilken effekt oppførselen deres har på andre. Det hadde generelt vært bedre for samfunnet. I den sammenheng er kanskje ikke sms så viktig da. Jeg syntes jenter kunne oppdras til å ikke overtolke hver bidige lille ting fulstendig ut av proposjoner. "ja", "Nei" og "ok" er ofte de beste, mest ærlige og klare svarene man kan gi. God kommunikasjon består ikke i flest antall ord, flest antall meldinger eller meldinger med hyppigst mulig intervall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #19 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg syntes jenter kunne oppdras til å ikke overtolke hver bidige lille ting fulstendig ut av proposjoner. "ja", "Nei" og "ok" er ofte de beste, mest ærlige og klare svarene man kan gi. God kommunikasjon består ikke i flest antall ord, flest antall meldinger eller meldinger med hyppigst mulig intervall. Det er noen gutter som ikke svarer på en sms i det hele tatt. Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder mer med slike gutter. Nok er nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nigella 36 Skrevet 16. april 2009 #20 Del Skrevet 16. april 2009 Hadde ei venninne på VGS som hadde lite penger, men hadde slik et abbonement hvor du fikk grådig mye gratis sms, ville hun noe spurte hun om alt på sms. Mistet henne nesten som venninne fordi hun trodde jeg ikke likte henne da jeg aldri svarte. Vel....jeg har sendt sms til min date for 3 uker siden der jeg gratulerte ham med gjennomført prestasjon. Og han svarte ikke. Har ikke hørt mer fra ham. Jeg tolker det som at jeg er dumpet og har slettet ham fra kontaktlisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå