Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 13. april 2009 #21 Skrevet 13. april 2009 Er du seriøs?? Ja, hvorfor skulle jeg ikke være det? Prøver å si det til deg på en ok måte. Det er for det første ikke grammatisk korrekt med to spørsmålstegn etter hverandre, og for det andre er det slitsomt å lese...
LillAmalie Skrevet 13. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 13. april 2009 Ja, hvorfor skulle jeg ikke være det? Prøver å si det til deg på en ok måte. Det er for det første ikke grammatisk korrekt med to spørsmålstegn etter hverandre, og for det andre er det slitsomt å lese... Vel visse ting klarer man å heve seg over. Og vi gidder ikke å la tråden handle om to spmtegn.
Gjest Elastica Skrevet 13. april 2009 #23 Skrevet 13. april 2009 Da er det tid for bekjennelser. Jeg er verdens mest lettpåvirkelige menneske. (Samtidig som jeg tilskriver filmen "Sjokolade" som jeg så i påsken litt av skylden.) H-melk og kokesjokolade er innkjøpt, og nå skal jeg lage varmende, deilig, duftende og i aller høyeste grad velfortjent chilikakao.
Gjest Bond Skrevet 13. april 2009 #25 Skrevet 13. april 2009 ÅÅÅÅHHHHHHHHH! Ble det for mye chilli eller noe?
Gjest Elastica Skrevet 14. april 2009 #26 Skrevet 14. april 2009 Ble det for mye chilli eller noe? Nei, det smakte bare så himmelsk at jeg måtte stønne litt høylydt.
LillAmalie Skrevet 14. april 2009 Forfatter #27 Skrevet 14. april 2009 Nei, det smakte bare så himmelsk at jeg måtte stønne litt høylydt. Ååå heldiggrisen Kan du ikke forklare her hvordan du laget den, og hvor mye brukte du av hva??
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #28 Skrevet 14. april 2009 Sjokolade med chili er helt nydelig. Nettopp spist opp en plate jeg fikk av foreldrene mine da de kom fra tyskland. Husker ikke hvilket merke det var, men håper å finne den igjen her hjemme. Orker ikke å spise så mye om gangen, men noen biter til kaffen er nam nam. Må selvsagt være mørk sjokolade. Ei venninne lager trøfler med chili, det er bare så godt. Var det eneste jeg ønsket meg til jul og fikk ett glass med hjemmelagde chilitrøfler av henne. Har aldri smakt kakao med chili, men er helt sikker på at også det er godt. Ser for meg litt hytte/vinterdrikk - varmer nok godt. Åh, nå fikk jeg lyst på chilisjokolade.. På helsekosten selger de en cayennesjokolade. Den er av merket Plamil, tror jeg. Veldig god sammen med et glass rødvin .
Gjest Bond Skrevet 14. april 2009 #29 Skrevet 14. april 2009 Har ikke Lindt også en chilisjokolade som selges i ganske mange butikker? Jeg har i hvert fall spist det flere ganger.
Gjest Elastica Skrevet 14. april 2009 #30 Skrevet 14. april 2009 Ååå heldiggrisen Kan du ikke forklare her hvordan du laget den, og hvor mye brukte du av hva?? Jeg forsøkte å følge oppskriften som Miel linket til. Den med melk.
Gjest Grafica Skrevet 14. april 2009 #31 Skrevet 14. april 2009 Mmmm det skal jeg også lage i morgen uten tvil! Nylig blitt hekta på chili og kakao (selv om jeg sier meg enig med gjesten ang. spørsmålstegn...)
LillAmalie Skrevet 15. april 2009 Forfatter #32 Skrevet 15. april 2009 På helsekosten selger de en cayennesjokolade. Den er av merket Plamil, tror jeg. Veldig god sammen med et glass rødvin . Det skal jeg prøve å finne ut av. Høres godt ut
LillAmalie Skrevet 15. april 2009 Forfatter #33 Skrevet 15. april 2009 Mmmm det skal jeg også lage i morgen uten tvil! Nylig blitt hekta på chili og kakao (selv om jeg sier meg enig med gjesten ang. spørsmålstegn...) Jeg har kjøpt alle ingrediensene Men ikke sikker på hvilken oppskrift jeg skal følge. Redd for at det skal bli for hot. ( ang ??, kom over det )
Gjest Elastica Skrevet 15. april 2009 #34 Skrevet 15. april 2009 Jeg har kjøpt alle ingrediensene Men ikke sikker på hvilken oppskrift jeg skal følge. Redd for at det skal bli for hot. Ta litt og litt chili av gangen og smak deg til. Da gikk det så fint, så.
LekeHusmor Skrevet 15. april 2009 #35 Skrevet 15. april 2009 jeg er også chilisjokkis-fan! mørk sjokoladekake med chili er også døøødsgodt! fondant enda bedre
Guinevere Skrevet 15. april 2009 #36 Skrevet 15. april 2009 Har ikke Lindt også en chilisjokolade som selges i ganske mange butikker? Jeg har i hvert fall spist det flere ganger. Åh, den er bare himmelsk god!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #37 Skrevet 16. april 2009 På helsekosten selger de en cayennesjokolade. Den er av merket Plamil, tror jeg. Veldig god sammen med et glass rødvin . De har den på MENY også nå
Saeria Skrevet 16. april 2009 #38 Skrevet 16. april 2009 1. Ja 2. Ja 3. Ja Signerer. Så et program på discovery travel & living, hvor en kokk prøvde å finne ut hvorfor enkelte ting passer så godt sammen (selv de tingene man tror ikke vil gjøre det) og hvorfor enkelte ting kræsjer så totalt. Han reiste til en lab i sveits og fant svar ved å analysere molekyler i ingrediensene. Chili og sjokolade har et ganske likt molekylært bilde, derfor passer de to godt sammen smaksmessig.
LillAmalie Skrevet 20. april 2009 Forfatter #39 Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg laget en porsjon av denne: http://www.artoftaste.no/servlet/region?na...&portions=1 Å jeg syntes den ble for tykk, etter denne oppskriften skal den jo det da. Jeg brukte en hel chili, ikke en som i oppskriften + at jeg brukte chili frøene (bare silet ut alt etterpå), og den ble ikke sterk i det hele tatt Man å elske mørk kakao for å lage denne, den ble for mektig for meg dessverre. Skulle ønske den var litt mer hot også jaja .. Endret 20. april 2009 av LillAmalie
Gjest Emera Skrevet 21. april 2009 #40 Skrevet 21. april 2009 Okei, her kommer det: Jeg synes ikke det er godt i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå