Gå til innhold

*sukk* Må ha ny sommerkjole til selskap

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg må ha en ny sommerkjole.

Men jeg er egentlig ikke gled i kjoler og hater å svette i prøverom.

Dessuten er jeg kresen når jeg først skal kjøpe noe.

Trenger litt hjelp fra dere som har vært på shopping og kanskje sett en eller flere kjoler som er litt pyntet.

Leas strenge krav:

Pris: Max 600 kroner (kan gå over dette om den er veldig anvendelig :blunke: )

Den bør være enten fotsid eller ha lengde til rett over kneet. (Jeg blir liten og snål i kjoler/skjørt som er midt i mellom)

Den bør heller ikke være "romantisk" med små blomster og pastellfarger.

Den kan derimot gjerne være fargerik.. i rødt, gult, oransje e.l.

Den bør ikke være trang på noen måte. Kan gjerne sitte etter over brystet og være utringet, men jeg vil gjerne kunne spise godt uten at magen sprenger kjolen :lol: .

Har også et problem med mange slike kjoler... De er for trange over brystet og blir for store ellers om jeg går opp en størrelse.

Er stoffet elastisk over brystet, så klarer jeg meg som regel med str. 38, men må ofte opp i str. 40.

Nå.. noen som har sett noe?

Nå... noen som har sett noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Sand pleier å ha endel enkle men pene sommerkjoler til ca. 6-700 kroner, Oasis også.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fotside kjoler også?

Tror faktisk at jeg tittet innom Sand forrige helg, men da fant jeg bare kjoler med lengde til midt på leggen eller rett under kneet.

Og det blir ikke aktuelt.

Men takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hm.... hva med H&M? En litt pen sommerkjole koster fort en tusenlapp ++. Har du vært på French Connection?

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg var kresen :ler: .

H&M-kjoler er stort sett i samme fasong alle sammen.

Fant et par pene (og billige) der, men de var visst laget for flatbrysta jenter. Og når jeg kom opp i str. 42, så var kjolen alt for stor ellers.

Jeg vet at jeg er vanskelig.. særlig mht. kjoler. Jeg liker rett og slett ikke kjoler og de liker ikke meg. Men det hender at jeg ramler over et eksemplar som jeg faller for da. Men da er det som regel for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg elsker kjoler og er def. ett kjolemenneske. Hvis du har Norske ELLE for juni 2003 og slår opp på side 107 så ser du kjolen jeg har planer om å sikre meg i nærmeste fremtid.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er definitivt ikke et "kjolemenneske", men derimot et "draktmenneske". Har samme problem som deg, Lea, nemlig at jeg må opp i str. 42 for å få dem over skuldre og byste og da henger de som en potetsekk ellers. Hva med en lekker, klassisk sommerdrakt som kan pyntes opp eller ned? Selv om den koster mer enn 600 kan du garantert bruke den flere ganger. Er jo S A L G nå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt tanken, Leo.

Og jeg kan sikkert finne et skjørt og en topp eller jakke også.

Men jeg får frysninger av å lete etter sånne feminine kjolegreier. Det er rett og slett ikke MEG!

Desverre har jeg fått beskjed av mamma å skaffe meg en kjole til dette selskapet.

Godr å høre at det er flere av oss som har problemer med snuppete kjoler :ler: .

Noen som har sett rimelige, men pene drakter da?

Tror kanskje at jeg kan overtale mamma til å la meg gå med bukse også, om den er litt pyntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte, klassiske bukser kan brukes til alt! (Jeg er altså ikke et kjolemenneske, så jeg giftet meg faktisk i sorte bukser... Man blir gift da også).

Nå er det som nevt salg, så ta deg en tur i Bogstadveien/Vikaterrassen/Glassmagasinet/Bygdøy Allè/Sten & Strøm og finn en stilig jakke på salg. Suppler med en matchende topp og evt. et skjerf. Sorte bukser og sorte, lekre sommersko har du i skapet når du bare får tenkt deg om :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Har samme problem som deg med størrelser å sånn...

Fant en nyyydelig kjole fra Noa Noa...passet både rundt midjen og brystet.

Fant ut under letingen at det å handle på kjedebutikker( HM, Lindex, ubus osv) er håpløst når jeg skal ha noe som både er pent og som sitter pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. inegnting å hente i kjedene.

Fant en utrolig fin kjole på Neste Stopp også, men den var også stram og trang rundt skuldre og bryst.

Skal ta en liten tur ut for å titte litt når denne varmen har gitt seg.

Ingenting er så håpløst og deprimerende som å prøve trange kjoler mens svetten renner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en lekker sommertopp med et langt skjørt til jeg.

Da kan du jo legge litt mer penger i toppen som sikkert blir brukt oftere og kjøpe et rimeligere skjørt.

Du slipper også problemet med ulik størrelse over hofte og bryst.

Dessuten har du vips flere antrekk ettersom skjørtet og toppen kan brukes hver for seg sammen med andre plagg.

Trenger du flere argumenter for å kjøpe topp og skjørt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal ta ut grillene av hodet mitt ja...

Når jeg får beskjed om å kjøpe sommerkjole, så ser jeg etter en sommerkjole jeg.

Sånn er det å hate shopping :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg svettet meg gjennom 2 kjøpesentre av middels størrelse og tilhørende prøverom. Phu!

Masse salg på sommerklær, men det meste er i størrelsene XS eller XXL og 34, 36 og 46. Det som hadde riktig størrelse var ikke helt min stil.. volanger og blonder og annet pjatt.

Til slutt fant jeg en veldig enkel drakt gått med hvite "nålestriper". Enkelt skjørt ned til kneet og innsvinget jakke. Helt enkelt og ganske røft. Har ikke tatt av lappene ennå da.. for det kan jo hende at jeg ombestemmer meg :oops: .

Nå må jeg bare finne en sprek topp som får litt futt i antrekket.. rødt eller noe kanskje?

De svarte ynglingspumpsene og den svarte veska fra julebordet får gjøre nytten tror jeg.. om jeg ikke ramler over et par sadaler som passer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

50% på alle sko i skobutikken til venstre for Bennetton i Vikaterassen.

MASSE fine lekre sko!!

*kjøpte 2 par :oops: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orker ikke å shoppe mer i dag.. *svette*

Hvor morsomt er det forresten å dra på seg ettersittende skjørt når hele kroppen er klam?

Men sko skal jeg da klare å prøve. Når jeg kommer så langt...

Tror at jeg skal prøve pumpsene først. De er sååå gode å gå i og passer til det meste. Dessuten har jeg matchende veske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...