Gå til innhold

Fødselspermisjon


Gjest Gjest_Student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Student_*

Hei!

Jeg skal begynne på mastergraden min til høsten hvis alt går som planlagt,

og ser at normert studietid er 2 år. Jeg lurer på om det er mulig å ta permisjon/fødselspermisjon om det skulle bli nødvendig, (altså hvis jeg ble gravid), innimellom der en gang, slik at studieløpet muligens ville bli på 3-4 år istedet?

(Vi har prøvd å bli gravide ei stund, men hittil har det ikke gått, så jeg tenkte bare å hoppe ut i masterstudiet i stedet for å utsette det i tilfelle vi skulle være så heldige å få det til, det kan jo ta laaang tid evt. :))

Ville bare høre om noen visste noe om dette/har erfart det selv, for det ville jo være litt bortkastet å begynne, for så å ha permisjon evt, og deretter bli nødt til å begynne på nytt igjen, om det da ikke skulle være mulig å få innvilget fødselspermisjon..

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min studietid "i gamle dager" (før master ble innført) var ikke det noe problem i det hele tatt. Studietiden ble bare forskjøvet tilsvarende og jeg fikk et semesters ekstra lån og stipend.

Siden det fremdeles vrimler av studenter med små barn, går jeg ut ifra at det fremdeles ikke er noe problem. Dessuten ville det vært rart om det ble et tilbakeskritt for kvinnelige barnefødende studenter på dette området, bare på grunn av en ny reform! Det kan jeg egentlig ikke tenke meg, så bare gå i gang med masterstudiet ditt, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...