Gå til innhold

Å date flere

Gjest Gjest, nyskjerrig =)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest, nyskjerrig =)

Hei ;) Tenkte å starte en tråd her om det å date flere samtidig. Har sett at det har vært noen tråder om de som har datet en, som har datet flere, men skulle gjerne likt å fått temaet i perspektiv; fordeler, ufordeler, er det galt? eller ikke galt.

Selv har eg en sperre som gjør at eg bare dater en av gangen. Har ingenting imot å flørte med andre ;), men gjør ingenting mer enn det. Spør ikke om nr, msn eller noe som hinter/viser til videre interesse. Hvorfor? Fordi eg syntes selv

at det er litt "falskt" å vise interesse og ta inisativ til andre når eg tydelig har vist interesse for en og tatt inisativ til ting med denne personen. Selv om det bare er dating som i seg sjøl ikkje er forpliktende på noen måte så blir det feil for meg å gi "forhåpninger" (kan eg vel kalle det ;)), til andre. Kan selvfølgelig snakke å ha det morsomt ;), men altså, gjør ingenting som viser noe mer interesse en et ønske om vennskap(merkelig tankegang xD ja). Denne sperren begynner å bli iriterrende :P. Det er et par ufordeler med å bare date en, her er noen:

1. Blir veldig mye venting om begge har mye å gjøre og man er uheldig med tidspunkt.

2. Kommer i "fella" der man håper at den ene skal ta inisativ som igjen fører til enda mer venting.

3. Den du dater, dater kanskje flere enn deg og her sitter du og bare holder deg til h*n.

Det var noen, disse ufordelene har man jo valgt sjøl, så har egentlig ingenting å klage over. Samtidig så kommer det noen fordeler med å bare holde seg til en da, kanskje det veier opp ;). Akuratt nå er det mye venting her og eg er døds lei av det. Når den man date ikkje tar inisativ til å sende meldinger feks, når man ikkje ses på veldig lenge er dette veldig kjedelig . (har bare vært med personen 2 ganger, så har egentlig ikkje noe å forvente heller da).

Har veldig lyst å høre andre synspunkter på dette teamet. Fordeler, ulemper. Hvorfor er det ikke galt å date flere? feks. For med all denne ventingen frister det veldig, selv om det er å gå imot sin egen moral. Er forresten mann ;), shocking? xD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forsøkt, og det gikk bra i noen få uker. Det er ingen god situasjon å være i, og det ser mye mer gøy ut på TV enn det er i virkeligheten.

Jeg går tilbake til en og holder meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er absolutt det er greit å date flere enn en, så lenge det er i begynnerfasen (de 4-5 første dater). Men jeg har egentlig aldri selv kommet opp i situasjonen, mye på grunn av at det ikke er så mange kandidater jeg har lyst å date. Så det har aldri tilfeldigvis vært to stykker samtidig. Men jeg synes det er helt ok å holde flere muligheter åpne ved å date flere. Man må jo finne ut hvem som er best! Selvfølgelig velger man jo kun den man liker best etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater bare menn jeg liker veldig godt. Sjelden jeg treffer slike menn. Derfor sjelden jeg dater. Når jeg først treffer en slik mann har jeg ingen interesse av å treffe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater kun hvis jeg er forelsket, så kun en av gangen. Og ville ikke datet en som gikk ut med flere samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dater en jente som dater flere enn meg. Samme det, jeg driter i det. Jeg vil bare ligge med henne. Så det går opp i opp, hun utnytter meg, og jeg utnytter henne.

Hvis jeg datet en jente som jeg virkelig likte, og fant ut at hun datet flere enn meg, så hadde jeg sett på henne som løs, og droppet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg holder meg også til en om gangen. Jeg syns ikke det ville vært umoralsk å date flere (på relativt tidlig stadie), men ser for meg at det hadde blitt innmari stress. Vanskelig nok å finne tid og engasjement for en syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater en jente som dater flere enn meg. Samme det, jeg driter i det. Jeg vil bare ligge med henne. Så det går opp i opp, hun utnytter meg, og jeg utnytter henne.

Hvis jeg datet en jente som jeg virkelig likte, og fant ut at hun datet flere enn meg, så hadde jeg sett på henne som løs, og droppet henne.

Syntes det er litt urettferdig at damene blir stemplet som løs, hvis de dater flere, mens menn faktisk får posetive fordeler og cred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg også til en om gangen. Jeg syns ikke det ville vært umoralsk å date flere (på relativt tidlig stadie), men ser for meg at det hadde blitt innmari stress. Vanskelig nok å finne tid og engasjement for en syns nå jeg.

Det er ikkje umoralskt å date flere før det har skjedd noe mer? Med en av de? Det er vel eg egentlig i enig i. Syntes bare det er litt ubehagelig å sende signal om interesse til flere om gangen egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater kun hvis jeg er forelsket, så kun en av gangen. Og ville ikke datet en som gikk ut med flere samtidig.

Hehe ;) når eg var liten forelsket eg meg i jentar uten at eg kjente de. No tror eg faktisk eg må være litt med en dame før eg får en forelskelse. Derfor man dater tenker no eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet 2 gutter en gang for noen år siden. De visste ikke om hverandre. Jeg husker ikke hvor lenge jeg datet dem men noen uker sikkert. De var hyggelige begge to, men det ble ikke noe med noen av dem.

Men hadde jeg begynt å like en av dem, så hadde jeg nok droppet den ene sånn at jeg kan finne ut om det er noe mer å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...