Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #21 Skrevet 12. april 2009 Ser jeg en fin dame i en fin bil, tenker jeg at hun har fått seg en rik mann. Ser jeg en stygg dame i en fin bil, tenker jeg at hun har en stygg, men rik pappa.
Gjest Blush Skrevet 22. april 2009 #22 Skrevet 22. april 2009 Jeg kunne nok godt ha vurdert en mann i en fin, dyr bil som mer attraktiv enn hvis han satt i en gammel volvo, men da er det illusjonen av smart, suksessfull mann som er interessant, penger i seg selv betyr ingenting. I tillegg er jeg gift og 100% lykkelig med en mann som tjener mindre og har mindre utdannelse enn meg, så spesielt dypt stikker ikke facsinasjonen av vellykkede, lynintelligente forretningsmenn. Ser heller ikke hvordan det er mer overfladisk å gå etter status enn utseende, som jo er det mennene i undersøkelsen er opptatt av.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #23 Skrevet 22. april 2009 Sitter dere fremdeles og diskuterer hvem som er "best" av kvinner og menn? Menn er best! Næhei, kvinner er best! Næhei!
mysan Skrevet 22. april 2009 #24 Skrevet 22. april 2009 Jeg for min del synes utsagn som at det ene kjønnet er noe dypere enn det andre, eller at det ene er mer primitivt enn det andre er totalt latterlige, og fungerer ikke som noe annet enn selvhevding. Kvinner mener ofte at menn er primitive, og menn mener ofte at kvinner er mindre intelligente. Like teit begge deler. Personlig ville jeg aldri velge eller vrake en mann på grunn av bilen han kjører. Det er andre ting som teller. Utseende og fremtoning er to av dem. Han må være ren og se velstelt ut, han må ha humor og jeg må kunne ta ham med ut blant folk uten fare for at han gjør meg flau på noen måte, ved for eksempel ikke å vite at man ikke heller i seg vinskvetten kelneren heller i glasset hans for at han skal smake før han eventuelt godkjenner. Dette var ett eksempel. Han må kunne spise pent, ikke oppføre seg brautende, han bør helst ikke røyke, og han bør vite litt av hvert om litt av hvert slik at det er interessant å snakke med ham... og så må han passe inn i familien min, den omfatter søsken, foreldre, kusiner og fettere, samt tanter og onkler - så det er ikke noe stort nøkkelhull han skal passere. Sikkert en grunn til at jeg forblir singel.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #25 Skrevet 22. april 2009 Jeg skulle gjerne ha sett bildene som ble sammenlignet, fordi menn ofte er veldig opptatte av bil og føler at fin bil gir dem status. Ergo vil en mann med en fin bil utstråle mer selvsikkerhet enn en mann med en mindre fin bil. At kvinner tiltrekkes av selvsikkerhet er ingen hemmelighet - selv blir jeg svimmel av de middelaldrende mennene i Dressmann-reklamene - fordi de har en skjønn selvsikkerhet, det såkalte "glimtet i øyet". Hvis det hadde vært snakk om bildemanipulasjon - at det samme bildet av en mann var plassert ved siden av to ulike biler - kunne jeg ha trodd på dette. Selv føler jeg ingenting annet enn forakt overfor gutter i sportsbiler, eller som "burner" av gårde.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #26 Skrevet 22. april 2009 Det er jo ikke alltid man kan se hvem som har penger ut fra det ytre da.. Og takk gud for det!!
Gjest Eurodice Skrevet 22. april 2009 #27 Skrevet 22. april 2009 Ser jeg en fin dame i en fin bil, tenker jeg at hun har fått seg en rik mann. Ser jeg en stygg dame i en fin bil, tenker jeg at hun har en stygg, men rik pappa. Hjelpe meg for stereotyp tenkning! Faller ikke den tanken deg inn at damen, være seg pen eller stygg, kan ha kjøpt bilen for egne midler?
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #28 Skrevet 22. april 2009 Hjelpe meg for stereotyp tenkning! Faller ikke den tanken deg inn at damen, være seg pen eller stygg, kan ha kjøpt bilen for egne midler? Om jeg er stereotyp, er verden stereotyp. Realisme, kjære.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #29 Skrevet 23. april 2009 Man trenger ikke et psykologisk studie for å vite at kvinner faller for status og penger Vel, jeg er sammen med en FrP-politiker. ^^
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #30 Skrevet 24. april 2009 Vel, jeg er sammen med en FrP-politiker. ^^ Det er ikke status på dette forumet.
Mann 42 Skrevet 24. april 2009 #31 Skrevet 24. april 2009 (endret) At en mann har rikdom og materialle goder sier da ganske mye om mannen? At han er ambisiøs, muligens intelligent, har sosiale antenner osv. k Endret 24. april 2009 av Mann 42
Anglofil Skrevet 27. april 2009 #32 Skrevet 27. april 2009 Det stemmer sikkert for noen kvinner, slik det sikkert også stemmer for noen menn. Personlig foretrekker jeg å ikke dra alle over en kam, men så går jeg ikke etter penger eller status heller. Mvh Yvonne
Recisky Skrevet 4. mai 2009 #33 Skrevet 4. mai 2009 Jenter ser primært etter tre ting: sosial status, penger og muskler. Faktiske valg av partner er tilpasset jentas sosiale krets, og hennes rang i den. Menn ser primært på utseende, dvs. feminine former, symmetri og glatt hud. Felles for begge kjønn, er at vekt er det første parameteret som blir vurdert. Ellers styrer sosiale normer hva folk sier de er interessert i. Dette stemmer sjeldent i virkeligheten.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #34 Skrevet 4. mai 2009 Jenter ser primært etter tre ting: sosial status, penger og muskler. Faktiske valg av partner er tilpasset jentas sosiale krets, og hennes rang i den. Menn ser primært på utseende, dvs. feminine former, symmetri og glatt hud. Felles for begge kjønn, er at vekt er det første parameteret som blir vurdert. Hva, mener du at begge kjønn ser på vekten?! Hvordan da, mener du?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #35 Skrevet 4. mai 2009 Jeg ser etter mannens refleksjonsevne, kritiske sans, utseende, evne til å navigere her i verden, og selvsagt betyr det noe for meg hva han jobber med. Og at han tjener mer enn meg. Samt at han liker å være familiemann og være i ekteskap. Han bør kunne fri av egen vilje, og ville ha barn.
Recisky Skrevet 4. mai 2009 #36 Skrevet 4. mai 2009 Hva, mener du at begge kjønn ser på vekten?! Hvordan da, mener du? At feite folk er de første som blir utelukket.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #37 Skrevet 4. mai 2009 At feite folk er de første som blir utelukket. Ja ja, det er klart. Men det er jo innlysende. Stygge og/eller tykke folk gidder vi ikke ha med å gjøre i forhold. Hallo, sex og tykke folk er så turn-off som det kan få blitt.
Gjest Blubberella Skrevet 4. mai 2009 #38 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Jeg må være en fryktelig rar og unormal dame, for jeg har alltid falt for menn i små skranglekassebiler... Faktisk er jeg sammen med en sånn nå, og stortrives med det. Kommer det en mann i fin/dyr bil tenker jeg faktisk bare "penisforlenger" eller "pappagutt". Ofte oppfatter jeg fort sånne menn som overfladiske og tenker at de nok ikke er ute etter et forhold heller. Med mindre det er et forhold til en modellpen pyntekone. Jeg er nok svært forutinntatt når det kommer til menn som har ræva full av penger (eller som har en far som er full av penger), det må jeg nok innrømme... Bottom line er at jeg ikke tenner på rike statusmenn i fine biler, og såkalt "metroseksuelle" menn gir meg litt frysning. Jeg tenner på mer "rufsete" mannemenn som kan ta i et tak. Av erfaring er menn i små billigbiler jordnære, ansvarsfulle, avslappede og ikke minst: de trenger ikke penisforlenger... Jeg har alltid hatt litt stram økonomi (litt for luftig kunstnersjel som ikke helt vet hva jeg vil bli når jeg blir stor), men klarer meg alltid fordi jeg ikke krever et liv i luksus for å trives. Jeg elsker loppemarked-stil og kan gjerne la være å shoppe klær på flere måneder. Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt flere penger og bedre råd, men da vil jeg tjene dem selv, ikke få dem fra en rik sugardaddy av en mann. Det føler jeg blir nesten litt nedverdigende... Jeg har høyere utdannelse enn min nåværende mann, men har en jobb som gjør at vi begge tjener høvelig likt. Vi klarer til tross for litt skranten økonomi likevel å kose oss sammen... Jeg stortrives med min litt pengelense kjære som kjører liten riskokerbil med rustflekker og bulker! :rødme: Men vi er jo alle forskjellige, og takk og pris for det... edit: skriveleif... Endret 4. mai 2009 av Ylvina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå